  • 1. Data: 2013-11-15 20:39:54
    Temat: Mrugająca świetlówka kompaktowa
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Witam,

    Wymieniłem włącznik światła na taki z żaróweczką, żeby w nocy nie szukać
    po omacku na ścianie. To dobra wiadomość :-) Zła to taka, że żarówka
    energooszczędna po wyłączeniu zaczyna mrugać. Jasność mrugnięcia jest
    wprostproporcjonalna do nagrzania świetlówki. Zmiana na inny włącznik ze
    światełkiem nie pomaga, zmiana na taki bez światełka pomaga.

    Jaka jest przyczyna mrugania świetlówki? We włączniku doszła przecież
    jedna mała żaróweczka i malutki kondensatorek.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2013-11-15 21:09:47
    Temat: Re: Mrugająca świetlówka kompaktowa
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mateusz Bogusz pisze tak:

    > Jaka jest przyczyna mrugania świetlówki? We włączniku doszła
    > przecież jedna mała żaróweczka i malutki kondensatorek.

    Lampka zamyka obwód. Prund płynie przez lampkę i wyzwala świetlówkę.
    Wkręć dodatkowo w żyrandol żarówkę 25W to świetlówka pewnie przestanie
    mrygać ;)

    --
    Piter

  • 3. Data: 2013-11-15 21:18:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Nov 2013 21:09:47 +0100, PiteR napisał(a):

    > Lampka zamyka obwód. Prund płynie przez lampkę i wyzwala świetlówkę.
    > Wkręć dodatkowo w żyrandol żarówkę 25W to świetlówka pewnie przestanie
    > mrygać ;)

    Albo (jak nie masz żyrandola :)) to równolegle do świetlówki kond.
    0,1miF/630V
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2013-11-16 16:37:00
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    > Albo (jak nie masz żyrandola :)) to równolegle do świetlówki kond.
    > 0,1miF/630V

    Ale faktem jest, że mrygają tylko tanie chińskie szajsy. Drogi chińskie
    szajsy, które grożą, że osrają, nie mrygają.

  • 5. Data: 2013-11-17 17:52:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale faktem jest, że mrygają tylko tanie chińskie szajsy. Drogi chińskie
    > szajsy, które grożą, że osrają, nie mrygają.

    Był wkręcony Lexman 20W 1050 lm 2700K za 16 zł i mrugał. Kupiłem tego
    samego dnia co napisałem Philips 18W 1100 lm 2700K za 12 zł i nie mruga.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2013-11-17 17:53:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

  • 7. Data: 2013-11-17 17:55:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Albo (jak nie masz żyrandola :)) to równolegle do świetlówki kond.
    > 0,1miF/630V

    Czy to znaczy, że po wymianie włącznika na taki z żarówką, zużycie prądu
    wzrasta nie tylko o moc żaróweczki we włączniku?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2013-11-17 18:50:03
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]

    > Jaka jest przyczyna mrugania świetlówki? We włączniku doszła przecież
    > jedna mała żaróweczka i malutki kondensatorek.
    OK. Mam podobny przypadek.
    Ja się ostatnio zdziwiłem, jak siedziałem przy wyłączonym świetle. Włącznik
    podwójny,zwykły, bez żarówki/diody.
    Okazało się, że co pewien czas świetlówka sama rozbłyska na zauważalny dla
    ludzkiego oka moment i gaśnie.
    Żarówka to Lexman 25W 6500K.
    I mam zagadkę. :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 9. Data: 2013-11-17 18:51:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2013 17:55:13 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Czy to znaczy, że po wymianie włącznika na taki z żarówką, zużycie prądu
    > wzrasta nie tylko o moc żaróweczki we włączniku?

    Nie znaczy. Kondensator pobiera moc bierną, nie rejestrowaną przez licznik.
    Na dokładkę pobiera jej b. mało. A w wyłączniku jest neonówka a nie żarówka
    :)
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2013-11-17 22:29:53
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 17.11.2013 18:50, WOJO wrote:

    > Okazało się, że co pewien czas świetlówka sama rozbłyska na zauważalny
> [...]

    Nie zagadkę tylko instalację elektryczną w domu do naprawy.

    Jakub Rakus