  • 1. Data: 2013-11-15 19:39:14
    Temat: źródło prądowe
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    idzie gdzieś zakupić źródełko prądowe 10 lub 15mA działające bez żadnych
    elementów zewnętrznych?

  • 2. Data: 2013-11-15 19:52:02
    Temat: Re: ?r?d?o pr?dowe
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 15.11.2013 19:39, inny punkt siedzenia... wrote:
    > idzie gdzieś zakupić źródełko prądowe 10 lub 15mA działające bez żadnych
    > elementów zewnętrznych?

    Nie. To nie bateryjka. Możesz kupić układy scalone, tzw. programowane
    źródła prądowe. Albo kup za 1zł LM117 i rezystor.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2013-11-16 15:13:17
    Temat: Re: źródło prądowe
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-11-15 19:39, inny punkt siedzenia... pisze:
    > idzie gdzieś zakupić źródełko prądowe 10 lub 15mA działające bez żadnych
    > elementów zewnętrznych?

    Najprostsze co może być to LM317 i opornik + oczywiście źródło zasilania.

    Adam

  • 4. Data: 2013-11-17 14:55:29
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    a czy w transoptorze wystarczy prąd 5mA na diodę nadawczą? jaki jest na niej
    spadek dla 5mA i jaki dla 20mA? może Ktoś wie?

  • 5. Data: 2013-11-17 15:57:28
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 14:55:29 UTC+1 użytkownik inny punkt siedzenia...
    napisał:
    > a czy w transoptorze wystarczy prąd 5mA na diodę nadawczą? jaki jest na niej
    >
    > spadek dla 5mA i jaki dla 20mA? może Ktoś wie?

    Jak w instrukcji napisali że 5mA to wystarczy. Są i takie co przy mniejszym prądzie
    działają. Spadek napięcia na diodzie nadawczej też w instrukcji podają.

  • 6. Data: 2013-11-17 16:35:52
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-11-17 14:55, inny punkt siedzenia... pisze:
    > a czy w transoptorze wystarczy prąd 5mA na diodę nadawczą? jaki jest na
    > niej spadek dla 5mA i jaki dla 20mA? może Ktoś wie?

    Wszystko jest w dataszicie.

    Spadek na diodzie zazwyczaj opisany jest jako Vf.
    Czasem jest też graf Vf=f(If) gdzie widać jaki jest spadek przy jakim
    prądzie.

    Następny ważny parametr to CTR określany w procentach.

    CTR = If/Ic x 100% ( albo odwrotnie, nie pamiętam )

    Czyli wszystko zależy od Ic.

    Śmiesznie jest z tym CTR bo producent podaje go jako np od 50% do 400%.
    Trzeba więc tak policzyć żeby działało i przy 50% i przy 400%

    Adam

  • 7. Data: 2013-11-17 17:21:44
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    ok, dz.

    a możecie podać mi jakiś konkretny typ (jak one się nazywają, gdybym chciał
    poszukać) trnzystora który wytrzyma 3A i będzie stanowił zabezpieczenie
    przed odwrotnym podłączeniem zasilania? może jakiś schemacik?

  • 8. Data: 2013-11-17 17:40:17
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 17:21:44 UTC+1 użytkownik inny punkt siedzenia...
    napisał:
> [...]
    >
    > poszukać) trnzystora który wytrzyma 3A i będzie stanowił zabezpieczenie
    >
    > przed odwrotnym podłączeniem zasilania? może jakiś schemacik?

    Wejdź na stronę TME i tam w prosty sposób sobie wybierzesz.

  • 9. Data: 2013-11-17 18:13:29
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    a ta dioda nie przeszkadza?

    w n-mosach UGS jest dodatnie i UDS też dodatnie?
    a w p-mosach UGS i UDS ujemne?

  • 10. Data: 2013-11-17 18:27:04
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    a tak z ciekawości istnieje jakiś taki mostek na mosach, który wyprostuje mi
    odwrotną polaryzację i zailanie układu będzie prawidłowe?