  • 1. Data: 2012-04-25 23:48:36
    Temat: Musiało się tak skończyć
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    Fotoradary zamiast 100 mln zł miesięcznie zarabiają tylko kilka - ujawnia
    "Dziennik Gazeta Prawna".Od początku roku fotoradary rozstawione na polskich
    drogach zarobiły niecałe 7 mln zł - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna".
    Tymczasem minister finansów założył, że w tym roku zbierze z fotomandatów
    ponad 1,2 mld zł. Oznacza to, że miesięcznie z tego tytułu powinno spływać
    około 100 mln zł. Zdaniem ekspertów nie ma już żadnych szans na realizację
    tego planu. I to pomimo rekordowych nakładów na rozbudowę sieci fotoradarów
    i jej obsługę. Poważne problemy z tego powodu może mieć przede wszystkim
    Generalna Inspekcja Transportu Drogowego, która w lipcu ub.r. przejęła od
    GDDKiA oraz policji sieć fotoradarów i obiecała podnieść ich wydajność.
    Inspekcja tłumaczy, że dotychczasowe wpływy są na niskim poziomie, ponieważ
    system nie działa jeszcze optymalnie i wciąż jest w budowie. Zdaniem
    inspektorów wpływy z fotoradarów w rzeczywistości są dużo większe, bo spora
    część mandatów nie została jeszcze wysłana.

    Ha, ha, ha :)

    sz.

  • 2. Data: 2012-04-26 00:36:53
    Temat: Re: Musiało się tak skończyć
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-25 23:48, szufla pisze:
> [...]
    > jeszcze optymalnie i wciąż jest w budowie. Zdaniem inspektorów wpływy z
    > fotoradarów w rzeczywistości są dużo większe, bo spora część mandatów

    No, żeby nie było "ha ha ha" jak mandaty zostaną wysłane ;)

    A co do meritum, to trzeba się cieszyć, że Polak po raz kolejny nie daje
    się doić "najlepszym ministrom finansów w e[sic!]uropie".

    Jak myślicie, czy nieefektywność fotoradarów wynika z ich szybkiego
    naniesienia do GPSów, czy z innych powodów?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-04-26 06:51:49
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 25 Apr 2012 23:48:36 +0200, "szufla" <b...@e...pl> wrote:

    >Generalna Inspekcja Transportu Drogowego

    Co to za twór? ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 4. Data: 2012-04-26 06:57:39
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Co to za twór? ;)
    "krokodyle"

  • 5. Data: 2012-04-26 07:46:21
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-04-26 00:36, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Jak myślicie, czy nieefektywność fotoradarów wynika z ich szybkiego
    > naniesienia do GPSów, czy z innych powodów?

    Nie mam pojęcia dlaczego, ale na swoim przykładzie - jeżdżę od 1997
    roku. Robię około 25-30 tyś km rocznie i ani razu nie przyszło mi
    zdjęcie z foto-radaru. Tych budek jest wiele, ale w newralgicznych
    miejscach zwalniam do przepisowej prędkości lub nieco tylko ponad nią.
    Miejsca z foto radarami są dobrze oznaczone, czasem pika mi nawigacja.
    Trzy razy zostałem złapany na "prędkości" od 1997 roku i był to zawsze
    człowiek z suszarką "na zabudowanym" schowany bardzo dobrze. Gdzie są
    foto radary w okolicy każdy wie, miejsce zaczajonego suszarkowicza nie
    zawsze można przewidzieć.

    Jeśli o mnie chodzi to fotoradary się nie sprawdzają. Cieszę się z tego
    powodu i wyczekuję pierwszej fotki :)

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 6. Data: 2012-04-26 08:24:52
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    4...@4...com
    *jerzu* napisał(-a):

    > Co to za twór? ;)

    Czynności przeprowadzane przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego
    ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2012-04-26 08:27:33
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-26 07:46, Potocki Passion & Adventure pisze:
    [...]
> [...]
    > zdjęcie z foto-radaru. Tych budek jest wiele, ale w newralgicznych
    > miejscach zwalniam do przepisowej prędkości lub nieco tylko ponad nią.

    Bo nie zdarza Ci się jeździć w miejscach gdzie ten biznes kwitnie.
    Polecam kobylnice, żalno, kęsowo itp. Co chwile miejscowość i teren
    zabudowany odwołanie miejscowości i np. nie odwołanie terenu
    zabudowanego itp. Bardzo łatwo się pogubić, aż w końcu jedziesz sobie
    polem, nie ma żadnych budynków na drodze dojazdowym rozstawiony FR obok
    strażnicy. Okazuje się, że jedziesz terenem zabudowanym i obowiązuje 50.

    Jak ITD pojedzie na szkolenie do wymienionych gmin, to taki proceder
    będzie kwitł w całej Polsce wówczas przyjdzie czas na weryfikację poglądów:)

    A.

  • 8. Data: 2012-04-26 08:30:08
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > No, żeby nie było "ha ha ha" jak mandaty zostaną wysłane ;)

    Spokojnie swoje do końca roku dociągną. Zmienią ograniczenia i kasa
    spłynie. Już teraz się mówi o autostradach i drogach ekspresowych. W
    następnej kolejności zmieni się na drogach krajowych i lokalnych.

    Wystarczy na odcinku 100m postawić 70km/h i FR. I każdego
    przejeżdżającego kasować za co najmniej +30km/h.

    A.

  • 9. Data: 2012-04-26 08:32:32
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-04-26 08:27, Arek pisze:
    > W dniu 2012-04-26 07:46, Potocki Passion & Adventure pisze:
    > [...]
    >
    > Bo nie zdarza Ci się jeździć w miejscach gdzie ten biznes kwitnie.

    Głównie po górnym śląsku i małopolsce, często zdaża mi się na dolny
    śląsk udać.

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 10. Data: 2012-04-26 08:33:09
    Temat: Odp: Musiało się tak skończyć
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Głównie po górnym śląsku i małopolsce, często zdaża mi się na dolny śląsk
    > udać.

    No właśnie.