  • 41. Data: 2019-09-01 21:42:36
    Temat: Re: Mycie płytek po montażu (ręcznym)
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > U mnie przy 50 st.C i myciu przez 10 minut płytka wychodzi czysta.

    Dodam tylko, bo nie wiem czy to jasne - po umyciu w środku myjącym potem
    "płuczę" w tej samej myjce w wodzie destylowanej. Potem suszę w komorze
    ( taka skrzynia z wyciągiem i nadmuchem gorącego powietrza z farelki) w
    temp. o. 50-80 st. Płytki tam wstawiam w takich stojakach z tworzywa
    ESD na wszelki wypadek, uziemionych.

  • 42. Data: 2019-09-06 11:42:08
    Od: Rafal <r...@g...com>

    super, dzięki za informację, ile tego koncentratu Wlewasz do swojej myjki 6L ?

  • 43. Data: 2019-09-06 19:02:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-06 o 11:42, Rafal pisze:
    > super, dzięki za informację, ile tego koncentratu Wlewasz do swojej myjki 6L ?

    Ja robię tak, że przygotowuję sobie w osobnym 5 litrowym pojemniku
    roztwór. Czyli 4 litry wody (destylowanej) + 1 litr koncentratu (roztwór
    20%). A czasem ciut słabszy (0.75L koncentratu + reszta wody do 5L).

    I całość wlewam do myjki potem : bo w myjce jest przedział MIX-MAX , nie
    można sobie wlać np. 2L. Czyli wkładam sobie partię płytek do mycia i
    leję do poziomu MAX.Czyli myję zawsze w tych około 5L.

    Mam spore płytki więc mi tam wchodzi jakieś max 10 szt. Oczywiście
    jakbyś miał mniejsze to wejdzie więcej - ale nie przesadź, bo nie można
    sobie wsypać góry PCB i dolać odrobiny płynu :)

    Jedna parta PCB którą zazwyczaj myję, to jest jakieś 6 "myć" (no bo mam
    np. 50 płytek w sumie i na raz nie wejdą).
    Jeden przygotowany roztwór mi wystarcza na kilka takich serii, czyli
    chyba nie mniej niż 20-30 pojedynczych razy.

    Jeszcze raz zwracam uwagę na temperaturę - poniżej 40-50 st. to mycie
    jest zdecydowanie mniej efektywne.