  • 1. Data: 2009-05-20 23:46:37
    Temat: .NET Mono czy Microsoft Framework
    Od: <u...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Po latach pisania w Javie wlasnie zaczynam swoja przygode z .NET i na dzien
    dobry pojawia sie kilka pytan:

    1. Ktora platforme lepiej wybrac: Micorsoft Framework czy tez Mono? Obydwie sa
    darmowe, wiec ktora jest lepsza?

    2. Wyczytalem, ze Mono jest otwarta implementacja .Net. Co to znaczy? .Net to
    zbior specyfikacji? Wydawalo mi sie, ze to raczej zbior klas (jak np.
    WindowsForsm, WebForms, ASP.NET, ADO.NET)+ srodowisko uruchomieniowe?
    Czy Mono i MsFramework zawieraja te same klasy, czy tez sie roznia?

    3. Jak wyglada sprawa z kotrolkami w ASP.NET, musze korzystac z tych
    wbudowanych, czy tez moge gdzies sciagnac biblioteki z kotrolkami i ich
    uzywac? Tak jak np to jest z JSF i roznymi bibliotekami.

    4. W Javie istenieje kilka frameworkow do J2EE (np. Struts, Spring...). Czy
    wokol .NET'u tez dzialaja jakie grupy tworzace cos?

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2009-05-21 00:08:30
    Temat: Re: .NET Mono czy Microsoft Framework
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    u...@N...gazeta.pl wrote:
> [...]
    > dobry pojawia sie kilka pytan:
    >
    > 1. Ktora platforme lepiej wybrac: Micorsoft Framework czy tez Mono? Obydwie sa

    Ta która ma ładniejszą nazwę.

    > 2. Wyczytalem, ze Mono jest otwarta implementacja .Net. Co to znaczy?

    Przeczytaj to:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Mono_(projekt)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/FLOSS

    > .Net to zbior specyfikacji?

    .NET to platforma w skład której wchodzi wiele elementów.
    Niektóre z tych elementów zdefiniowane sa w formie specyfikacji.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/.NET#Standardy_.C5.9Bro
    dowiska_.NET

    > Wydawalo mi sie, ze to raczej zbior klas (jak np.
    > WindowsForsm, WebForms, ASP.NET, ADO.NET)+ srodowisko uruchomieniowe?

    Nie ma co dumać, tylko trzeba sobie poczytać.

    http://www.mono-project.com/FAQ:_General

    > 3. Jak wyglada sprawa z kotrolkami w ASP.NET, musze korzystac z tych
    > wbudowanych,

    Nie musisz

    > czy tez moge gdzies sciagnac biblioteki z kotrolkami i ich
    > uzywac?

    Możesz

    > 4. W Javie istenieje kilka frameworkow do J2EE (np. Struts, Spring...). Czy
    > wokol .NET'u tez dzialaja jakie grupy tworzace cos?

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa478961.asp

    Google zamknęli?

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org

  • 3. Data: 2009-05-21 07:12:12
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

    > 1. Ktora platforme lepiej wybrac: Micorsoft Framework czy tez Mono?
    > Obydwie sa
    > darmowe, wiec ktora jest lepsza?

    moje zdanie jest takie - development robić na Microsoft .NET + Visual
    Studio, do zastosowań produkcyjnych używać tego, co akurat uzasadniają
    okoliczności.

    > 3. Jak wyglada sprawa z kotrolkami w ASP.NET, musze korzystac z tych
    > wbudowanych, czy tez moge gdzies sciagnac biblioteki z kotrolkami i ich
    > uzywac? Tak jak np to jest z JSF i roznymi bibliotekami.

    można ściągać biblioteki i ich używać. Devexpress, Telerik i sto
    pięćdziesiąt innych.

    > 4. W Javie istenieje kilka frameworkow do J2EE (np. Struts, Spring...).
    > Czy
    > wokol .NET'u tez dzialaja jakie grupy tworzace cos?

    www.codeplex.com

    Wiktor Zychla