  • 1. Data: 2009-05-19 15:51:34
    Temat: Nieco off-topic - domyślne ustawienia dostępu w Vista
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Jaki są domyślne ustawienia dostępu do katalogu Users w Viście?

    Według mojej wiedzy - katalog ten (i tylko on, bez podkatalogów) jest
    udostępniany z pewnymi ograniczeniami (mniej więcej r+x) każdemu kto może
    się zalogować (czyli ma konto na maszynie). Oczywiście w nowomowie MS to
    brzmi nieco inaczej - każdemu kto "ma dostęp do sieci" (sic! głupota takiego
    sformułowania jest oczywista - tłumacz zawinił...)

    Według niektórych - nie powinien. Ale wydaje mi się, że fabrycznie - jednak
    jest. Czyli jest czy nie jest? Oto jest pytania.

    Pytam się tu, bo na innych grupach... cóż, na innych grupach to wyjątkowo
    bystrzy dzisiaj są - nie rozróżniają praw dostępu od nadawania praw dostępu.

    TIA
    slawek

  • 2. Data: 2009-05-22 10:37:57
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał w wiadomości grup
    > Jaki są domyślne ustawienia dostępu do katalogu Users w Viście?

    Auto-odpowiedź - znalazłem co to za cholerstwo.

    Users w Visćie po instalacji systemu nie jest udostępniany. Jednakowoż gdyż
    azaliż udostępniony zostanie JAKIKOLWIEK folder - to magicznie Users też
    zostanie udostępniony i to już na zawsze - tj. aż komuś nie przyjdzie jawnie
    zmienić udostępniania Users. Uważane było za błąd bezpieczeństwa w becie
    Visty, jest spokojnie tak do dziś (po SP1 itd.)

    Czyli w praktyce - Users jest "obmordkowany" - czyli udostępniony dla
    użytkowników przez sieć SMB.

    slawek