  • 11. Data: 2006-02-02 14:07:16
    Temat: Re: NTG? Rejestracja domeny...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Robaczku... Rejestrator (np. eNom) działa przez swoich przedstawicieli,
    > prowadzących normalną dzialalność gospodarczą w Polsce, płacących w
    > Polsce podatki i wystawiających polskie faktury płatne na polskie
    > konta w polskich bankach. W przypadku płatności kartą idzie to przez
    > (prawie) polski Polcard i jest płatne w polskich złotych. A jak
    > rejestrator zaczyna cudować i koszty prowizji pośrednika
    > (platnosci.pl) w operacji kartą przerzuca na klienta, to zaczynają się
    > absurdy takie, jak wystąpiły w tym przypadku.

    Ptysiu... Napiszę Ci więc łopatologicznie:
    1. Rejestrujesz domenę u żródła, w firmie w USA.
    2. Płacisz kartą firmową typu VISA ok 9 USD (czyli 28,80 zł)
    3. Drukujesz rachunek ze strony, rejestrujesz go w ksiegach ale nie
    odliczasz od kosztow.
    4. Czekasz na wyciąg z banku (czasem 60 dni)
    5. Księgujesz wyciąg rozliczajac rachunek ktory wczesniej
    zaksiegowales

    Zaden urzad skarbowy nie ma sie do czego przyczepic.

    > Godzina tłumaczenia księgowej, jak ma rozksięgować różnicę pomiędzy
    > fakturą a obciążeniem karty kosztuje mnie znacznie więcej niż ta
    > różnica.

    Kazdy ma takiego ksiegowego na jakiego go stac.

    > Wyczerpałeś cakowicie zapas mojej cierpliwosci, maglując zupełnie nie
    > na temat. To nie jest Mydelniczka na Allegro, żeby rozmydlać każdy
    > temat.

    Hę?

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 12. Data: 2006-02-02 14:26:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello januszek,

    > Ptysiu... Napiszę Ci więc łopatologicznie:
    > 1. Rejestrujesz domenę u żródła, w firmie w USA.

    Nie rejestruję (dokładniej: przedłużam ważność) domeny u źródła, tylko
    u przedstawiciela w Polsce. Cała reszta wywodu straciła w tym momencie
    sens. eNom nie obsługuje bezpośrednio detalicznych klientów - i tak
    mnie odeśle do pośrednika.

    [...]

    > 5. Księgujesz wyciąg rozliczajac rachunek ktory wczesniej
    > zaksiegowales

    Zapomniałeś o drobiazgu - dość upierdliwej czynności stosowanej
    przy imporcie usługi z USA: naliczeniu i odliczeniu VATu polskiego.
    Czynność absurdalna i nie tworząca jakiegokolwiek zobowiązania
    podatkowego (jeśli rachunek i płatność mieszczą się w tym samym
    miesiącu) ale wymagana przez prawo.

    > Zaden urzad skarbowy nie ma sie do czego przyczepic.

    Owszem. Tylko wymaga to 'wyjęcia' domeny od obecnego rejestratora i
    przekazanie zarządzania nią nieznanemu pośrednikowi. Już raz
    odzyskiwałem właśnie tę domenę od InterNASKu. I wystarczy. Tylko nie
    pisz mi, że mam sam zarzadzać domeną rejestrowaną u któregoś z
    głównych rejestratorów, bo naprawdę mam co innego do roboty.

    Dlatego też szukam _polskiego_ przedstawiciela. Takiego, który nie
    cuduje z fakturami i płatnościami. Przez poprzednie 3 lata nie było
    problemu z obecnym ale zaczął cudować.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2006-02-02 14:39:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > u przedstawiciela w Polsce. Cała reszta wywodu straciła w tym momencie
    > sens. eNom nie obsługuje bezpośrednio detalicznych klientów - i tak

    Hyhy, no ja właśnie usiłuję Ci powiedzieć, że właściwa strategia to
    olanie polskiego pośrednika i zarejestrowanie domeny u źródła.

> [...]
    > Czynność absurdalna i nie tworząca jakiegokolwiek zobowiązania
    > podatkowego (jeśli rachunek i płatność mieszczą się w tym samym

    Rejestracja domeny com jest usługą wykonaną poza granicami Polski,
    w tym przypadku wykonaną przez podmiot nie mający siedziby w Polsce
    więc ma tu zastosowanie art. 2 ustawy o podatku od towarów i usług
    zgodnie z którym należy uznać, że wynagrodzenie wypłacane spółce
    zagranicznej nie powinno podlegać pod polskie przepisy podatku od
    towarów i usług.

> [...]
    > pisz mi, że mam sam zarzadzać domeną rejestrowaną u któregoś z
    > głównych rejestratorów, bo naprawdę mam co innego do roboty.

    Ty chyba mało wiesz o domenach? ;)))

    > Dlatego też szukam _polskiego_ przedstawiciela. Takiego, który nie
    > cuduje z fakturami i płatnościami. Przez poprzednie 3 lata nie było
    > problemu z obecnym ale zaczął cudować.

    No cóż... Może faktycznie mój wywód nie ma sensu? Kopię się z
    koniem... ;P

    j.

    ps. ten pośrednik, któremu płacisz nie robi nic innego jak to, że
    bierze od Ciebie pieniądze za to żeby zrobić samemu to co tu
    opisałem... ;P

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 14. Data: 2006-02-02 14:55:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello januszek,

    [...]

    > ps. ten pośrednik, któremu płacisz nie robi nic innego jak to, że
    > bierze od Ciebie pieniądze za to żeby zrobić samemu to co tu
    > opisałem... ;P

    Doskonale zdaję sobie z tego sprawę. I dlatego też, gdy zarabiając na
    mnie tyle ile zarabia, zaczyna cudować z niefakturowanymi dopłatami,
    to chce go zmienić. Proste?

    Mam kaprys dać zarobić Polakowi - wolno mi? Ale zarobić legalnie i bez
    problemów. Przez jednego nieuczciwego już musiałem udowadniać przed
    UKSem, że nie jestem wielbłądem. Przez InterNASK, któremu
    podziękowałem za współpracę 3 lata temu, zmarnowałem mnóstwo czasu na
    składanie zeznań - toczy sie sprawa karna. Nadal dla Ciebie jest
    niezrozumiałe coś?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2006-02-02 15:18:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > podziękowałem za współpracę 3 lata temu, zmarnowałem mnóstwo czasu na
    > składanie zeznań - toczy sie sprawa karna. Nadal dla Ciebie jest

    Noż zrozum, żesz wreszcie, że prawdziwe kłopoty z Urzędem Skarbowym
    zaczynają się dopiero wtedy kiedy pojawia się pośrednik w takiej
    usłudze zagranicznej. Bo pośrednik jest już firmą Polską i musi
    działać zgodnie z naszym prawem podatkowym. A to musi kosztować.
    Więc i cena jest dużo wyższa, realnie o 100%. Więc masz dwa wyjścia
    decydując się na "danie zarobić Polakowi":
    - wybieżesz jakiegoś czołowego dostawcę w Polsce i zapłacisz za .com
    50 zł netto (np home.pl)
    - trafisz na jakiegoś gogusia, przez którego potem sam będziesz miał
    kłopoty bo facio nakręci w podatkach i po kontroli skarbówka trafi
    do Ciebie

  • 16. Data: 2006-02-02 20:58:54
    Od: orzel <o...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nie sprzedał mi również usługi sprzątania własnego biura a jednak w
    > cenie usługi, jaką sprzedaje jakaś część też to jest. Cena usługi ma
    > obejmować _całość_ a nie fragment płatności. Zrozumiałeś już?

    Ja rozumiem ten temat wiec nic nie musze "doruzumiec".
    Jednak widze, ze ty w koncu zrozumiales i juz kumasz, ze dales sie nabic
    w stary jak swiat trick. Gratuluje naiwnosci.

    > UKS kontrolował i nie znalazł. I właśnie dlatego jestem na celowniku

    Nie znalazl, bo nie chcial. Gdyby chcial to by znalazl, rozumiesz?

    > UKS. A po problemach z InterNASKiem (właśnie zaczyna się proces) wolę
    > dmuchać na zimne.

    > Dla zainteresowanych: InterNASK/WAP SA/CRM SA itd. był dość aktywnym
    > rejestratorem i dostawcą usług hostingowych. Problem jednak był taki,
    > że istniał tylko wirtualnie i sprawił mnóstwo kłopotów swoim klientom.
    > Obecnie toczy się sprawa karna przeciw jednej z osób zamieszanych w
    > sprawę. Poszkodowanych jest kilkaset firm i osób.

    Twoja naiwnosc sie potwierdza. Nie robisz jeszcze innych interesow z
    firmami krzakami, by potem trzasc portkami o 2 zl?

    Poza tym z tego co widze jestes taki pewny swojego zdania, ze krzyzyk na
    droge i powodzenia!

    EOT