  • 1. Data: 2006-02-02 20:21:25
    Temat: looking glass, bgp i prependy
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    hej,

    czy ktoś może podrzucić jakąś ładną listę looking glassów żebym mógł sobie
    zerknąć na as-patch.

    Próbuje się prependować do jednego z dostawców, niestety mam wrażenie że to
    nie działa.
    Konfig wygląda mniejwięcej tak:

    router bgp 13000
    no synchronization
    bgp router-id ID
    network 87.101.64.0 mask 255.255.240.0
    network 195.66.73.0
    neighbor IP1 remote-as 31242
    neighbor IP1 soft-reconfiguration inbound
    neighbor IP1 route-map 3s-prepend out
    neighbor IP1 filter-list 10 out
    no auto-summary
    !
    route-map 3s-prepend permit 20
    set as-path prepend 13000
    !

    niestety mam wrażenie że to nie działa
    zrobiłem
    clear ip bgp IP1 soft in/out i nadal nic....
    Coś źle robie albo oni nie przyjmują (nie wiem czy mogą) prependów ?

    Marcin

  • 2. Data: 2006-02-02 20:35:37
    Temat: Re: looking glass, bgp i prependy
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Marcin Kuczera napisał(a):
> [...]
    > network 195.66.73.0
    > neighbor IP1 remote-as 31242
    > neighbor IP1 soft-reconfiguration inbound

    sh ip bgp nei IP1 advertised-routes

    --
    Mateusz

  • 3. Data: 2006-02-02 20:36:31
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    http://lg.tpnet.pl/serwerylg.html

    --
    pozdros
    icek

  • 4. Data: 2006-02-02 21:01:50
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > sh ip bgp nei IP1 advertised-routes

    bgp# show ip bgp neighbors 85.14.85.253 advertised-routes
    BGP table version is 0, local router ID is 212.106.159.213
    Status codes: s suppressed, d damped, h history, * valid, > best, i -
    internal
    Origin codes: i - IGP, e - EGP, ? - incomplete

    Network Next Hop Metric LocPrf Weight Path
    *> 87.101.64.0/20 85.14.85.254 0 32768 13000 i
    *> 195.66.73.0 85.14.85.254 0 32768 13000 i

    Total number of prefixes 2

    Marcin

  • 5. Data: 2006-02-02 22:05:01
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    www.traceroute.org

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 6. Data: 2006-02-02 22:25:23
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Marcin Kuczera <m...@p...rybnik.pl> napisał(a):
    > hej,
    >
    > czy ktoś może podrzucić jakąś ładną listę looking glassów żebym mógł sobie
    > zerknąć na as-patch.

    http://www.traceroute.org/
    3 pozycja w goglownicy.

    --
    [ ŁT ]

  • 7. Data: 2006-02-02 22:27:54
    Od: "Adam Wołk-Jankowski" <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    > [...] route-map 3s-prepend permit 20
    > set as-path prepend 13000
    >[..]
    > niestety mam wrażenie że to nie działa

    *> 87.101.64.0/20 85.14.85.225 0 31242 13000
    13000 13000 i

    Wyglada, ze dziala i to set as-path prepend 13000 13000 13000 - tak teraz
    ustawiles, prawda?

    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 8. Data: 2006-02-02 22:41:52
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > Wyglada, ze dziala i to set as-path prepend 13000 13000 13000 - tak teraz
    > ustawiles, prawda?

    tak, też to zauważyłem, tyle ze prependuje się tylko 2 razy.

    Przy okazji zauważyłem, ze ICM widzi mnie tylko przez jednego operatora,
    przez 2giego nie chociaż ja tam dostaje odpowiednie prefixy.

    Ale nikt nie mówił ze wprowadzenie BGP będzie proste ;-)

    Marcin

  • 9. Data: 2006-02-02 23:01:50
    Od: "Adam Wołk-Jankowski" <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    > Ale nikt nie mówił ze wprowadzenie BGP będzie proste ;-)

    Jak bardzo roznia sie przepustowosci Twoich lacz, ze chesz sie prependowac
    do wszystkich AS'ow przez TKP?
    Prepend przez 2 albo 3 wszedzie na swiat to praktycznie wylaczenie lacza TKP
    dla ruchu IN.
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 10. Data: 2006-02-03 07:03:01
    Od: Admin TVK Tel-Ka <a...@u...tvk.wroc.pl.invalid>

    Adam Wołk-Jankowski napisał(a):

> [...]
    > do wszystkich AS'ow przez TKP?
    > Prepend przez 2 albo 3 wszedzie na swiat to praktycznie wylaczenie lacza TKP
    Nie zawsze, jeżeli "druga" strona stosuje local-pref prependowanie nawet
    i 15 razy nie zmieni tego.