  • 1. Data: 2013-10-03 23:14:53
    Temat: NTG? procesory intella?
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    cześć.

    Może wesprzecie. nie siedze na forach komputerowych, a nie chce sie
    zapisywać.
    troche wypadlem z obiegu, i coś co kiedyś było oczywiste teraz już takie
    czasem nie jest:-)

    mam dylemat.

    wybieram sprzęt - ultrabooka, i mam do wyboru np te 3 procesory::
    http://ark.intel.com/pl/compare/76616,75459,75033

    IntelR CoreT i7-4600U Processor (4M Cache, up to 3.30 GHz)
    IntelR CoreT i5-4200U Processor (3M Cache, up to 2.60 GHz)
    IntelR CoreT i5-4350U Processor (3M Cache, up to 2.90 GHz)

    tak naprawde zastanawiam się nad pierwszym i trzecim, czyli i7-4600
    lub I5-4350.

    czy ktoś mi może powie, jakie zalety / wady mają te procesory względem
    siebie?
    wnioskuje że i5 będzie bardziej oszczędny - niskie taktowanie minimalne, a
    i7 mniej, ale zato bardziej wydajny?

    zato I5 ma grafikę nieco lepszą, dobrze odczytuje ich parametry?

    laptop oczywiscie biznesowy, i nie wiem jaką konfigurację mam wybrać.
    może ktoś coś doradzi, alboutwierdzi mnie w moim rozumowaniu?

    pozdrawiam, Bartek

  • 2. Data: 2013-10-03 23:26:57
    Temat: Re: NTG? procesory intella?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > ultrabooka, (...)
    > laptop oczywiscie biznesowy,

    Moze ja sie nie znam, ale to chyba rozne rzeczy.
    Jesli chodzi o pradozernosc, to trudno uwierzyc, ale 1 i 3 zra tyle samo:
    http://ark.intel.com/products/75033/
    http://ark.intel.com/products/76616/
    pl.comp.pecet bylaby pewnie bardziej odpowiednia grupa

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2013-10-03 23:27:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-03 23:14, Bartek pisze:
    > cześć.
    >
    > Może wesprzecie. nie siedze na forach komputerowych, a nie chce sie
    > zapisywać.

    leniuszek, co ?
    http://pcskan.gadzetomania.pl/2010/09/03/jaki-proces
    or-w-laptopie-intel-core-i3-i5-i7-vs-reszta-swiata

  • 4. Data: 2013-10-04 00:21:25
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    > leniuszek, co ?

    ja? chyba nie, to ty nie zrozumiałeś pytania. ja znam roznice na c2d, na tym
    etapie moja edukacja sie zakonczyla. natomiast nie bardzo ogarniam roznicze
    miedzy nowymi procami wskazanymi w pierwszym poscie. mianowicie nie wiem czy
    leopiej wybrać pierwszy lub trzeci z wskazanych procesorow. roznia sie one
    taktowaniem, i tu wiadomo że i7 wygrywa, ale np grafiką jaką mają
    zintegrowaną. dodatkowo, wątpliwość moją budzi to, czy i7 nie będzie
    bardziej energochlonny;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 5. Data: 2013-10-04 00:26:51
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Powitanko,

    > Moze ja sie nie znam, ale to chyba rozne rzeczy.

    roznie to bywa. np delle e6230 i nowsze to niby ultrabooki, przynajmniej sa
    gdzieniegdzie zaliczane do tej grupy, a sa biznesowe. :-) tak czy inaczej na
    mysli mialem raczej to, że nie bedzie to sprzet do grania, ale raczej do
    biznesowych zastosowan.

    > Jesli chodzi o pradozernosc, to trudno uwierzyc, ale 1 i 3 zra tyle samo:
    > http://ark.intel.com/products/75033/
    > http://ark.intel.com/products/76616/

    mowisz o
    Max TDP
    15 W
    ?
    no, to widzę, że max mają taki sam. ale jednak to max, a nie srednie, czy
    minimalne.
    wiesz, pawel, co mam na mysli mam nadzieje;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 6. Data: 2013-10-04 01:09:43
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 października 2013 23:14:53 UTC+2 użytkownik Bartek napisał:
    > cześć.
    >

    > laptop oczywiscie biznesowy, i nie wiem jaką konfigurację mam wybrać.
    >
    > może ktoś coś doradzi, alboutwierdzi mnie w moim rozumowaniu?

    Skoro do zastosowań biznesowych, to rozumiem że aplikacje typu office, wysłanie maila
    i takie tam pierdualja. Po cholerę do tego jakieś wodotryski? Maila tak samo szybko
    napiszesz na kompie wyposażonym w wypasioną konfigurację jak i na maszynie o mocy
    obliczeniowej na poziomie ZX-Spectrum.

  • 7. Data: 2013-10-04 08:33:43
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    ps.com...

> [...]
    > wodotryski? Maila tak > samo szybko napiszesz na kompie wyposażonym w
    > wypasioną konfigurację jak i na maszynie o mocy obliczeniowej na poziomie

    I co, do pracy jezdzisz maluchem, bo taksamo szybko po miescie jedziesz
    maluchem, jak czymś bezpieczniejszym, wygodniejszym, i sprawniejszym? zimą
    trzymasz jedzenie na balkonie, bo jest taksamo zimno jak w lodówce?
    i mieszkasz w piwnicy, bo nie pada, tak jak w mieszkaniu?

    masz coś do powiedzenia w temacie?

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 8. Data: 2013-10-04 08:42:18
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    napisał:
> [...]
    >
    >Skoro do zastosowań biznesowych, to rozumiem że aplikacje typu office,
    >wysłanie maila i takie tam pierdualja. Po cholerę do tego jakieś

    Jeśli nie jesteś jeszcze niczym szefem to czas nim zostać bo masz do tego
    wyjątkowe predyspozycje.

    "Przecież ty tam nic nie robisz to co po ci nowy komputer ?"

    A z drugiej strony jak ktoś pisze "laptop biznesowy" i żadnych konkretów to
    często ma pewnie na myśli "nie wiem do czego mi to ale chciałbym mieć
    super komputer"

    >Maila tak samo szybko >napiszesz na kompie wyposażonym w wypasioną
    >konfigurację jak i na maszynie o mocy obliczeniowej na >poziomie
    >ZX-Spectrum.

    Po warunkiem, że to będzie czysty tekst a napiszesz go łącząć się z serwerem
    smtp za pomocą telneta.

  • 9. Data: 2013-10-04 11:30:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > trzymasz jedzenie na balkonie, bo jest taksamo zimno jak w lodówce?
    > i mieszkasz w piwnicy, bo nie pada, tak jak w mieszkaniu?

    Ktoś Ci odpowiada jak najbardziej rzeczowo podając logiczny argument, bo
    Twoje pytanie sugeruje, że nie wpadłeś na to, a Ty odpowiadasz atakiem.
    Nieładnie.

    Samochód ma być bezpieczny, wygodny i bezawaryjny!
    Lodówka jest wygodniejsza niż balkon (i mniej awaryjna - bo zmiana
    temperatury czy słońce to awaria balkonu)
    Mieszkanie wygodniejsze niż piwnica.
    Tego, czy Twój komputer będzie 1*10^6, czy 1.1*10^6 szybszy od Ciebie nigdy
    nie zauważysz. Natomiast jak się zepsuje to zauważysz. Dlatego podstawowym
    kryterium powinna być bezawaryjność (jeśli gdzieś są takie rankingi) =
    najlepiej jakby nie był RoHS compilant, ale takich już nie ma.
    P.G.

  • 10. Data: 2013-10-04 13:26:52
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:l2m1rk$55v$1@somewhere.invalid...

    > Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Ktoś Ci odpowiada jak najbardziej rzeczowo podając logiczny argument,

    rzeczowo odpowiada? a na jakie pytanie z mojej wiadomości?:)

    > bo Twoje pytanie sugeruje, że nie wpadłeś na to, a Ty odpowiadasz
    > atakiem.

    na co nie wpadłem?
    ja nie pytałem, czy do wysyłki maila będzie lepszy I3, i5 czy I7, a może
    celeron o taktowaniu 300 mhz.
    Pytałem o coś innego.
    do odpowiedzi na moje pytanie nie trzeba wiedzieć, czy będę wysyłał tylko
    maile, czy może pracował na innych programach.

    Zasadniczo myślę że kontynuowanie tej dyskusji jest bez sensu, ale napiszę
    tylko że laptopa kupuje się na dłuższy czas. tzn ja kupuję go nie na rok,
    tylko na troche dłuższy okres czasu.
    więc chciał bym by nowy windows, nowe wersje offica, itp pracowały na nim
    wydajnie nie tylko dzisiaj, ale i za jakiś czas.

    > Nieładnie.

    nie ładne to jest to, że pytając obecnie na grupie dyskusyjnej jest to samo
    co na forach. na 20 odpiowiedzi dwie są sensowne i odpowiadają na temat.
    reszta, to porady, kwestie okołotematyczne czy inne dywagacje.

    > Samochód ma być bezpieczny, wygodny i bezawaryjny!

    laptop ma być wydajny, bo nie tylko maila się wysyła.

    > Lodówka jest wygodniejsza niż balkon (i mniej awaryjna - bo zmiana
    > temperatury czy słońce to awaria balkonu)

    szybszy procesor / komputer jest wygodniejszy niż wolny, bo można na nim
    uruchomić więcej aplikacji, jest bardziej perspektywiczny.

    > Mieszkanie wygodniejsze niż piwnica.

    szybciej pracujące aplikacje są wygodniesze niż wolniej pracujące.

    wybacz, ale łatwiej pracuje się na laptopie 2 rdzeniowym, nawet C2D niż na
    atomie 1.6. z obu maszyn da się wysłać maila, przeglądnąć stronę, itp, ale
    z jednego robi się to szybciej, wygodniej, lepiej niż z drugiego.

    więc o co tak naprawde chodzi?
    bo chyba oto by nie odpowiedzieć na ptytanie a coś napisać.

    > Tego, czy Twój komputer będzie 1*10^6, czy 1.1*10^6 szybszy od Ciebie
    > nigdy nie zauważysz.

    ale zauważe czy jeden sprzęt jest szybszy od drugiego. argument że to samo
    można zrobić na 300 mhz co na 2 ghz jest trafny, jeśli pytamy szy się da.
    jeśli zapytamy gdzie się lepiej pracuje, to odpowiedź raczej będzie
    jednoznaczna.
    odkurzaczem 600w też da się odkurzyć, ale szybciej, wygodniej zrobisz to
    takim 2000w

    > Natomiast jak się zepsuje to zauważysz. Dlatego podstawowym kryterium
    > powinna być bezawaryjność (jeśli gdzieś są takie rankingi) = najlepiej
    > jakby nie był RoHS compilant, ale takich już nie ma.

    OK. ale ja o jakość nie pytam. ja wybrałem już taki model, który daje mi
    odpowiednią gwarancję producenta, który potencjalnie powinien być dobrej
    jakości. narazie pytałem o całkiem inną kwestię, prawda?

    Z mojej strony EOT

    --
    Pozdrawiam, Bartek