  • 1. Data: 2013-10-03 17:54:25
    Temat: sterownik led rgb, ale z regulacją kolor+jasność?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Witam
    Są sobie powszechne chińskie sterowniki do taśm led RGB, typu:
    http://www.ledwv.com/en/images/LED%20RGB%20Driver%20
    20W.jpg
    Można ustawić różne kolory, przeróżne migania itp, można włączyć "biały"
    (wszystkie kolory) oraz regulować jasność... tylko że regulacja jasności
    działa wyłącznie w trybie białym - tzn wszystkie 3 kanały R+G+B są
    regulowane wspólnie (pewnie takie samo pwm ustawione na wszystkich).

    A ja szukam takiego sterownika do RGB, na którym da się ustawić
    temperaturę bieli (tzn +/- cieplej zimniej), ewentualnie jakiś kolor, i
    regulować jego jasność od prawie-zera do full. Czyli wstępnie ustawiany
    R,G,B, a potem przyciskami jasności +/- symetrycznie ściemniane
    wszystkie kanały (mnożymy wstępną nastawę danego koloru przez
    współczynnik jasności? Już pomijam, że wypadało by mieć korekcję
    nieliniowej regulacji każdej z barw).
    Obecnie robię to poprzez połączenie chińskiego sterownika, taśmy RGB ze
    wspólnym plusem, oraz osobnego regulatora jasności na tym plusie
    (ściemniającego wszystkie kolory/ledy razem poprzez redukcję zasilania),
    ale to po pierwsze dwa urządzenia, dwa piloty, a po drugie - przy
    ściemnieniu i większości kolorów powoduje zanik "słabszej składowej"
    koloru (np ustawiony lekko-fioletowy B+20%R, a po ściemnieniu do połowy
    - wygląda już jak zwykły niebieski), no i nie ma jak ustawić balansu
    bieli, a ten - bywa co inna taśma (i stosunek wydajność ledów RGB do
    siebie) zupełnie inny i dziwny. No i na końcu - gdy częstotliwości PWMów
    zdudniają się - bywa że przy niskich jasnościach zaczyna to
    nieprzyjemnie migotać.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2013-10-03 23:24:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    No to bardzo ładnie opisałeś wszystko co trzeba zrobić - bierz atmegę,
    parę tranzystorów, i za parę wieczorów masz gotowy sterowniczek ze
    wszystkim co potrzeba. W czym problem ?

  • 3. Data: 2013-10-04 00:12:52
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-03 23:24, sundayman pisze:
    > No to bardzo ładnie opisałeś wszystko co trzeba zrobić - bierz atmegę,
    > parę tranzystorów, i za parę wieczorów masz gotowy sterowniczek ze
    > wszystkim co potrzeba. W czym problem ?
    Np w pilocie - zaproponuj coś, co da się detalicznie kupić (a nie
    zamówić kontener), ma jakiś sensowny i adekwatny design do tego celu, i
    jest do niego odbiornik w przyzwoitej cenie, który obsłużę atmegą? Poza
    tym nie wiem czy 2 (szybkie/hardwarowe) PWMy OC1a i OC1b będą sensownie
    działać z OC0, czy jednak by nie wypadało mieć atmega/attiny z serii
    pwm3 (czy jak ona tam się, była taka wersja typowa 3-fazowa pwm), a to
    znów wynalazek, i trzeba by sie go a) uczyć b) ściągać c) kosztuje już
    prawie tyle, co cały chiński sterownik.
    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że jakiś chińczyk nie zrobił już gdzieś
    tego, czego potrzebuję, bo zapewne nie ja jeden czegoś takiego
    potrzebuję. A różnica kosztu/problematyki konstrukcji tego co ja chcę a
    tego co sprzedają masowo - wydaje się żadna.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-10-04 00:22:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 03 Oct 2013 23:24:12 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > No to bardzo ładnie opisałeś wszystko co trzeba zrobić - bierz
    atmegę,

    Dlaczego akurat Atmegę :-)? Parafrazując klasyka: myślimy mcu -
    mówimy atmega?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2013-10-04 03:57:51
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > potrzebuję. A różnica kosztu/problematyki konstrukcji tego co ja chcę a
    > tego co sprzedają masowo - wydaje się żadna.

    no niby tak, ale jak widać nie wszystko jeszcze produkują :)
    I Bogu dzięki zresztą !

    >Dlaczego akurat Atmegę ? Parafrazując klasyka: myślimy mcu - mówimy >
    >atmega?

    No po prostu sam na nich jadę, poza tym chyba atmegi są synonimem MCU
    dla nawet największego lamera.
    Ale oczywiście, przecież to nie ważne w sumie - kolega se weźmie
    cokolwiek innego i gitara :)

  • 6. Data: 2013-10-11 14:46:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    BartekK <s...@d...org> wrote:

    > Np w pilocie - zaproponuj coś, co da się detalicznie kupić (a nie
    > zamówić kontener),

    Są obudowy do pilotów, Maszczyk ma. Robisz PCB (mam gdzieś jakiś projekt
    swojej PCB, dwa przyciski), ATtiny13, CR2032, LED na podczerwień i masz
    pilota.

    > i jest do niego odbiornik w przyzwoitej cenie, który obsłużę atmegą?

    Dowolny na podczerwień, potrzebujesz jednego portu.

    > Poza tym nie wiem czy 2 (szybkie/hardwarowe) PWMy OC1a i OC1b będą
    > sensownie działać z OC0,

    Zawsze możesz generować PWM softem... to nie jest duży narzut.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/