  • 1. Data: 2014-01-19 20:01:46
    Temat: Nabijanie opon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Czyli jak tego nie robic

    http://www.youtube.com/watch?v=LADnwQ3g9KY

    A swoja droga - gumy chyba sporo za waskie ?

    J.

  • 2. Data: 2014-01-19 23:02:48
    Temat: Re: Nabijanie opon
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

    > Czyli jak tego nie robic
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=LADnwQ3g9KY
    >

    > A swoja droga - gumy chyba sporo za waskie ?

    Tak ma byc. Znajomek specjalnie dal felgi poszerzyc.

  • 3. Data: 2014-01-20 00:24:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 19 Jan 2014 20:01:46 +0100, J.F. napisał(a):

    > Czyli jak tego nie robic
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=LADnwQ3g9KY
    >

    > A swoja droga - gumy chyba sporo za waskie ?

    To zależy czy masz plan na nich jeździć, czy się lansować ;)

  • 4. Data: 2014-01-20 16:34:53
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-01-19 23:02, Baczek pisze:

    > Tak ma byc. Znajomek specjalnie dal felgi poszerzyc.

    To taka nowomoda "założę 10calową felgę do mojego golfa ale że tam tylko
    1.4 to kapcia szerszego niż 185 nie pociągnę, muszę coś z tym zrobić" :)

    A nieco poważniej to tzw German Cult Style, czyli lans szmelcvagenem.

    Lewis

  • 5. Data: 2014-01-20 16:47:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup

    > A nieco poważniej to tzw German Cult Style, czyli lans szmelcvagenem.

    A czy może ktoś mi wytłumaczyć jak to działa? Ten spray to jakiś klej, czy
    po prostu wybuch powoduje taki wzrost ciśnienia że opona już pozostaje
    dociśnięta do felgi?

    Nie żebym chciał to ze szwagrem po pijaku przetestować :-) Po prostu pytam z
    inżynierskiej ciekawości.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-01-20 16:53:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-20, Ergie <e...@s...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A czy może ktoś mi wytłumaczyć jak to działa? Ten spray to jakiś klej, czy
    > po prostu wybuch powoduje taki wzrost ciśnienia że opona już pozostaje

    Wybuch powoduje wzrost cisnienia i wskoczenie opony na rant. Opona nie trzyma
    sie rantu samym cisnieniem (chociaz w tym przypadku) to nie wiem czy
    cisnienie nie pomaga jej utrzymac na tym rancie. Dlatego tez zakladajac
    normalnie opone czesto wykreca sie wentyl zeby mozna bylo mocno dmuchnac z
    kompresora - w sensie wiecej niz ucieka przez ewentualne szpary.

    Czesto w wulkanizacjach maja tez taki wynalazek zwany bomba ;-)
    <http://www.best-prod.com/grudzien2013/image4.jpeg>
    Pompuje sie to do cisnienia w instalacji, przyklada sie splaszczona strona
    miedzy rant a opone i szybkim ruchem otwiera zawor.

    Mnie tylko ciekawi czy tak rozciagnieta opona na feldze nie potrafi sobie
    przy szybszym winklu zeskoczyc z felgi.

    --
    Artur
    ZZR 1200