  • 1. Data: 2009-11-08 19:00:10
    Temat: Napięcie między USB a kablówką
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Cześć!

    Mam zewnętrzną kartę telewizyjną AverTV podłączoną
    do komputera za pomocą USB. Między metalową częścią
    złącza mini USB a złączem F kablówki występuje napięcie
    które bardzo wyraźnie mogę wyczuć palcami,
    ale nie mogę zmierzyć miernikiem uniwersalnym.

    Poradźcie mi proszę co z tym zrobić?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 2. Data: 2009-11-08 19:24:23
    Temat: Re: Napięcie między USB a kablówką
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > złącza mini USB a złączem F kablówki występuje napięcie
    > które bardzo wyraźnie mogę wyczuć palcami,
    > ale nie mogę zmierzyć miernikiem uniwersalnym.

    Ale z czym? Z napięciem, z kartą tv, kablówką, czy palcami:)
    W czym ci to napięcie przeszkadza?
    Paweł

  • 3. Data: 2009-11-08 20:15:00
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > złącza mini USB a złączem F kablówki występuje napięcie
    > które bardzo wyraźnie mogę wyczuć palcami,
    > ale nie mogę zmierzyć miernikiem uniwersalnym.

    SOA #1

    separator galwaniczny

    Włodek

  • 4. Data: 2009-11-08 20:34:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel napisał:

    > Ale z czym? Z napięciem, z kartą tv, kablówką, czy palcami:)
    > W czym ci to napięcie przeszkadza?

    Przeszkadza? A to nie była prośba o radę jak wykorzystać darmowe
    źródło energii z kablówki?

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2009-11-08 20:42:30
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Poradźcie mi proszę co z tym zrobić?

    Problem który bardzo często się pojawia.
    Rozwiązanie tak jak już wyżej napsano - separator galwaniczny na kablu
    antenowym.
    Przykładowo ten :
    http://www.dipol.com.pl/izolator_galwaniczny_5-2400m
    hz_signal_R48605.htm

  • 6. Data: 2009-11-09 08:30:09
    Od: gary <g...@c...pl>

    Krzysztof Tabaczyński pisze:
> [...]
    > złącza mini USB a złączem F kablówki występuje napięcie
    > które bardzo wyraźnie mogę wyczuć palcami,
    > ale nie mogę zmierzyć miernikiem uniwersalnym.

    podłączyć komputer do gniazdka z bolcem (z prawdziwym uziemieniem)

    klasyczny przypadek, filtr przeciwzakłóceniowy daje fazę przez dzielnik
    kondensatorowy na obudowę.
    W ostateczności połącz obudowę komputera z oplotem od kablówki i
    potencjały się wyrównają
    (jakby co ja tego nie pisałem :)