  • 1. Data: 2009-11-07 22:55:54
    Temat: Ethernet + 1Wire
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Co polecacie jako możliwie tani, jak najmniejszy starterkit z dowolnym
    sensownym prockiem (AVR, ARM itp), komunikacją przez Ethernet (wystarczy
    10Mb, może być 10/100) i kilkoma pinami I/O? Chciałbym do tego podłączyć
    kilka scalaków na magistrali 1Wire oraz 2-3 LEDy. Zasilanie z zasilacza
    zewnętrznego "wtyczkowego", Power over Ethernet nie potrzebuję. Aha,
    przez Ethernet musi śmigać TCP/IP aby urządzenie mogło dogadać się z
    internetowym serwerem www więc odpadają rozwiązania minimalistyczne typu
    Igor UDP Plug.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2009-11-08 05:51:30
    Temat: Re: Ethernet + 1Wire
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 10Mb, może być 10/100) i kilkoma pinami I/O? Chciałbym do tego podłączyć
    > kilka scalaków na magistrali 1Wire oraz 2-3 LEDy. Zasilanie z zasilacza

    Czy minimoduły Propoxa, np. MMnetSAM7x są wystarczająco małe? Tyle, że nie
    ma stabilizatora 3,3V :(
    Większe płytki są tylko z AVRami.

    Michał

  • 3. Data: 2009-11-08 14:27:44
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski przemówił ludzkim głosem:
> [...]
    > przez Ethernet musi śmigać TCP/IP aby urządzenie mogło dogadać się z
    > internetowym serwerem www więc odpadają rozwiązania minimalistyczne typu

    Ja bym szukał czegoś z PICem.
    http://www.microchip.com/ParamChartSearch/chart.aspx
    ?branchID=121&mid=10&lang=en&pageId=74

    Najfajniejsze jest to, że mają wbudowany PHY (odpada kolejny scalak),
    gotowy stos TCP/IP jest za darmo do pobrania ze strony microchipa.
    Kompilator można ściągnąć ze strony Hi-Tech.

  • 4. Data: 2009-11-08 17:59:03
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > przez Ethernet musi śmigać TCP/IP aby urządzenie mogło dogadać się z
    > internetowym serwerem www więc odpadają rozwiązania minimalistyczne typu

    Takich małych gotowców nie spotkałem. Owszem jakieś minimoduły ethernetowe
    typu tych z propoxa do których
    trzeba dorobić swoją płytkę bazową ewentualnie kupić gotową też np: z
    propoxa i uruchomić ethernuta.
    Jednak kwestia tego co znaczy mozliwie tani.

    Może zainteresuje cię kilka mini projektów
    http://www.tuxgraphics.org/electronics/
    z działu AVR ethernet / web serwer.
    Wykorzystany został atmega8 i enc28j60 (mac+phy) w jednym.
    Są co prawda przykładowe kody ale nie wiem czy tcp..
    Osobiście nie znalazłem czegoś takiego dlatego najtaniej wyszło mi zrobienie
    swojej płytki na rtl8019as+ np: atmega32 i nasmarowanie swojego stosiku
    tcp/ip.

    Paweł

  • 5. Data: 2009-11-08 20:27:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

    > Ja bym szukał czegoś z PICem.
    > http://www.microchip.com/ParamChartSearch/chart.aspx
    ?branchID=121&mid=10&lang=en&pageId=74

    A może ktoś wskazać konkretne moduły z takimi prockami?
    Bo referencyjny starterkit Microchipa to pewnie nie jest ani mały, ani tani.

    Myślałem wcześniej o atmelowych prockach ARM7 z Ethernetem. Są właściwie
    samobieżne (w środku Flash, RAM, Ethernet). Czy są z tym robione jakieś
    naprawdę małe moduły (czyli proc, gniazdkotransformator Eth 10/100,
    jakiś LDO i już)?

    > Najfajniejsze jest to, że mają wbudowany PHY (odpada kolejny scalak),
    > gotowy stos TCP/IP jest za darmo do pobrania ze strony microchipa.

    Stosu TCP/IP się nie boję bo w wielu systemach jest za free (np. Nut/OS).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-11-08 20:57:08
    Od: "Jakub Szetela" <w...@g...com>

    > A może ktoś wskazać konkretne moduły z takimi prockami?
    > Bo referencyjny starterkit Microchipa to pewnie nie jest ani mały, ani
    > tani.

    http://www.celeritous.com/estore/index.php?main_page
    =product_info&products_id=58
    http://tomeko.net/mikroserwerPIC.php?lang=pl

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-11-08 22:34:48
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    http://www.shop.kristech.eu/index.php?cPath=23_37

  • 8. Data: 2009-11-08 23:28:08
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Elektrolot pisze:

    > http://www.shop.kristech.eu/index.php?cPath=23_37

    142 zł + VAT? Sporo jak na tak małe możliwości.

    Tyle to kosztuje router linuxowy z 4 portami 10/100 i WiFi (jedyna wada
    to większy rozmiar).

    W Propoxie znalazłem natomiast kilka ciekawych propozycji:
    99zł+VAT: http://www.sklep.propox.com/index.php?d=produkt&id=2
    813
    109zł+VAT: http://www.sklep.propox.com/index.php?d=produkt&id=2
    812

    Ktoś ma inne propozycje gotowców, powiedzmy do 100 zł brutto?
    Bo do 100 zł netto właśnie znalazłem (pierwszy link powyżej).

    I tak do płytki będę musiał doczepić zasilacz to nie ma problemu, czy
    kupię 9V, czy 3V3.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-11-09 00:12:51
    Od: "VSS" <v...@v...pl>

    Adam Dybkowski wrote:
> [...]
    > mogło dogadać się z internetowym serwerem www więc odpadają
    > rozwiązania minimalistyczne typu Igor UDP Plug.

    ja uzywam http://www.sklep.propox.com/index.php?d=katalog&k_id
    =125

    kompatybilny z ethernut, ma stos tcp/ip, działa nieźle

    --
    VSS http://vss.pl

  • 10. Data: 2009-11-09 01:06:23
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    VSS pisze:

    > ja uzywam http://www.sklep.propox.com/index.php?d=katalog&k_id
    =125
    > kompatybilny z ethernut, ma stos tcp/ip, działa nieźle

    119zł+VAT? W takie cenie jest też w Propoxie moduł z ARMem SAM7X. Tamto
    rozwiązanie ma lepsze parametry - więcej FLASHa, Eth 10/100, USB i
    również śmiga Nut/OS:
    http://www.sklep.propox.com/index.php?d=katalog&k_id
    =284

    --