  • 1. Data: 2019-09-15 22:03:05
    Temat: Napisy na murach/mostach
    Od: cef <c...@i...pl>

    Gdzie szukać przepisów o likwidowaniu napisów
    pojawiających się na obiektach architektury?
    Niektóre znikają szybko, bo uznane są za ogólnie obraźliwe czy wulgarne
    a niektóre nie są likwidowane latami.
    Kto decyduje o tym czy treść napisu jest kwalifikująca go do
    natychmiastowego
    usunięcia? Gdzie szukać zapisów prawnych w tej sprawie?

  • 2. Data: 2019-09-15 22:07:42
    Temat: Re: Napisy na murach/mostach
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.09.2019 o 22:03, cef pisze:
> [...]
    > natychmiastowego
    > usunięcia? Gdzie szukać zapisów prawnych w tej sprawie?

    eeeetam, niektóre napisy są piękne:)

    --
    I love love

  • 3. Data: 2019-09-15 22:11:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.09.2019 o 22:03, cef pisze:
    > Gdzie szukać przepisów o likwidowaniu napisów
    > pojawiających się na obiektach architektury?

    Obowiązek usunięcia spoczywa na administratorze. Może on dochodzić
    odszkodowania od sprawców - o ile są znani albo ubezpieczyciela.

  • 4. Data: 2019-09-15 22:23:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Obowiązek usunięcia spoczywa na administratorze.

    Ale dlaczego niektóre napisy są likwidowane od razu
    a niektóre widoczne są latami. Gdzie jest zapisane jak o tym decydować?

  • 5. Data: 2019-09-15 22:29:02
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.09.2019 o 22:23, cef pisze:

    > Ale dlaczego niektóre napisy są likwidowane od razu
    > a niektóre widoczne są latami. Gdzie jest zapisane jak o tym decydować?

    niektóre to dzieła sztuki, są przepiękne, ja nie przyłożyłbym mojej
    boskiej rączki do ich likwidacji:)

    --
    I love love

  • 6. Data: 2019-09-16 00:27:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale dlaczego niektóre napisy są likwidowane od razu
    > a niektóre widoczne są latami. Gdzie jest zapisane jak o tym decydować?

    Nie znam takiego aktu.

  • 7. Data: 2019-09-16 13:18:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Sep 2019 22:11:13 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Obowiązek usunięcia spoczywa na administratorze. Może on dochodzić
    > odszkodowania od sprawców - o ile są znani albo ubezpieczyciela.

    Eh typowa niejesna (co do kwestii pytającego) odpowiedź prawnika.
    Tłumacząc na język normalny:

    Nie ma takiego przepisu nakazującego z góry pod karą więzienia,
    grzywny lub mandatu usuwanie przez wskazaną osobę napisów. Usuwaniem
    zajmuje się właściciel/admistracja w ramach własnych możliwości oraz
    poczucia estetyki i dobrych relacji spolecznych.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2019-09-16 14:25:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >zajmuje się właściciel/admistracja w ramach własnych możliwości oraz
    >poczucia estetyki i dobrych relacji spolecznych.

    A jak napis jest gorszący, obraźliwy itp ... to nie ma mandatu za
    nieusuniecie ?

    J.

  • 9. Data: 2019-09-16 14:34:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Szybszy będzie Zarząd Dróg Miejskich o opłatę za zajęcie pasa drogowego :-)

    -----

  • 10. Data: 2019-09-16 18:10:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2019 o 14:25, J.F. pisze:

    > A jak napis jest gorszący, obraźliwy itp ... to nie ma mandatu za
    > nieusuniecie ?

    To zależy. Na przykład za wieszanie plakatów z martwymi płodami (nie
    pochodzącymi z aborcji, tylko poronień) nic nie grozi. Ale w sprawach
    dużego kalibru jak napis pewnego słowa na K to nawet kulsony potrafią
    wpaść o 6 rano. Generanie zależy od tego jak bardzo napisy godzą w
    interes kra^H^H^H partii.

    --
    Shrek