    Date: Tue, 17 Aug 2010 14:10:29 +0200
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Naprawa multimetru analogowego

    Wyjąłem z szafy swój stary, analogowy multimetr, który dostałem w
    prezencie w latach dziewięćdziesiątych. Niestety okazuje się, że
    wskazuje wartości ze sporym błędem. W przypadku rezystancji nie jestem w
    stanie ustawić zera (potencjometr w skrajnym prawym położeniu, a
    wskazówce pozostaje jeszcze kawałek). Próbowałem kręci też śrubą od
    wskazówki - niestety też się nie udało. Wychyla się albo w jedną, albo w
    drugą stronę. Nie dociera jednak tam, gdzie powinna.

    To samo z pomiarem innych wartości. Zmierzyłem najpierw cyfrowym
    miernikiem napięcie baterii 9V. Ten analogowy pokazuje jakieś 2-3V mniej.

    Baterie próbowałem wymienić na samym początku. ;)

    W jaki sposób mogę próbować go naprawić i/lub skalibrować? W środku
    widzę tylko jeden PR 680 omów. Poruszyłem nim delikatnie, ale wydaje się
    to nie mieć wpływu na wskazania ani R, ani U.

    Da się go jakoś przywrócić do stanu używalności, cze chcąc mieć znowu
    miernik analogowy muszę sobie takowy sprawić? ;)