  • 1. Data: 2013-09-02 08:45:54
    Temat: "Napromieniowane" maszyny z Japonii
    Od: b...@g...com

    Dzień Dobry,
    Może to nie do końca elektroniczny temat, ale nie wiem gdzie indziej się o to
    dopytać.
    Sprawa jest taka, że powiedzmy, że chciałbym kupić taki minitraktorek pochodzący z
    Japonii, gdzie doszło do skażeń/napromieniowania jakiegoś obszaru przy okazji
    tsunami.
    Czy licznik geigera to trudno dostępna rzecz? może są jakieś inne metody, aby takiego
    testu dokonać?
    Oczywiście sprzedawca twierdzi, że sprzęt jest ok-pod tym względem, w sumie to jemu
    też powinno na własnym bezpieczeństwie zależeć, no ale....

  • 2. Data: 2013-09-02 08:50:08
    Temat: Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-09-02 08:45, b...@g...com pisze:
> [...]
    > Oczywiście sprzedawca twierdzi, że sprzęt jest ok-pod tym względem, w sumie to jemu
    też powinno na własnym bezpieczeństwie zależeć, no ale....

    Ponieważ jest to sprzęt spoza UE to będzie przechodził przez kontrolę
    celną, myślę, że go przeskanują nie tylko na tę okoliczność.

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2013-09-02 10:22:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

> [...]
    obszaru przy okazji tsunami.
    > Czy licznik geigera to trudno dostępna rzecz? może są jakieś inne

    A co się przejmujesz napromieniowaniem? Napromieniowanie jest groźne dla
    istot żywych, bo uszkadza DNA, natomiast traktorek jest ze stali,
    promieniowanie przez niego przejdzie i już.

    Co innego, gdyby był skażony pierwiastkami radioaktywnymi, wtedy sam by
    promieniował! Ale z takiego traktorka i tak da się je zmyć, więc w
    zasadzie problemu też nie ma.

  • 4. Data: 2013-09-02 10:39:43
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    b...@g...com <b...@g...com> napisał(a):
    > skażeń/napromieniowania

    Skażenie a napromieniowanie to zupełnie różne rzeczy. Nie mam pojęcia
    dlaczego ludzie używają tego zamiennie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2013-09-02 10:43:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości
    >A co się przejmujesz napromieniowaniem? Napromieniowanie jest groźne
    >dla istot żywych, bo uszkadza DNA, natomiast traktorek jest ze stali,
    >promieniowanie przez niego przejdzie i już.

    Zalezy jakie, neutrony stali na zdrowie nie wychodza :-)

    A czy gamma w duzej ilosci nie uszkadza krysztalow, to nie wiem.

    >Co innego, gdyby był skażony pierwiastkami radioaktywnymi, wtedy sam
    >by promieniował! Ale z takiego traktorka i tak da się je zmyć, więc w
    >zasadzie problemu też nie ma.

    Ale zmyc trzeba z dala od wlasnego pola i z dala od wlasnej studni :-)

    Mierniki promieniowania sa ... umiarkowanie dostepne.
    Popyt na to maly, wiec i zbyt maly, tym niemniej sa.

    Na allegro tez daje sie kupic jakis powojskowy sprzet, tylko uwaga bo
    moze byc niesprawny.

    J.

  • 6. Data: 2013-09-02 10:58:14
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Skażenie a napromieniowanie to zupełnie różne rzeczy. Nie mam pojęcia
    > dlaczego ludzie używają tego zamiennie.

    z tego samego powodu, dla którego używają zamiennie "bynajmniej" i
    "przynajmniej"...

  • 7. Data: 2013-09-02 11:17:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Monday, September 2, 2013 10:58:14 AM UTC+2, sundayman wrote:
    > z tego samego powodu, dla którego używają zamiennie "bynajmniej" i
    > "przynajmniej"...

    Eeetam. Po prostu nie było jeszcze jakiejś katastrofy narodowej w tej dziedzinie. Jak
    coś się przydarzy, zaraz będziemy mieć 38 milionów ekspertów od energetyki jądrowej.

    L.

  • 8. Data: 2013-09-02 11:26:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Eeetam. Po prostu nie było jeszcze jakiejś katastrofy narodowej w tej dziedzinie.
    Jak coś się przydarzy, zaraz będziemy mieć 38 milionów ekspertów od energetyki
    jądrowej.

    ale nadal na poziomie "bynajmniej=przynajmniej".
    Albo tak samo, jak wszyscy się znają na ekonomii, medycynie, polityce,
    itp itp.

  • 9. Data: 2013-09-02 11:27:44
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...wytnij.to.onet.pl>

    > Ponieważ jest to sprzęt spoza UE to będzie przechodził przez kontrolę
    > celną, myślę, że go przeskanują nie tylko na tę okoliczność.

    Przeskanują :-)
    I znów promieniowanie :-)

  • 10. Data: 2013-09-02 11:44:27
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-02 10:43, J.F pisze:

    > Zalezy jakie, neutrony stali na zdrowie nie wychodza :-)

    Najwyżej stal się zrobi bardziej krucha. Problem tylko w tym, że z
    promieniowaniem nie jest jak z energią cieplną, że jeśli coś pochłonie
    trochę promieniowania, to po chwili samo zacznie promieniować. I to
    jeszcze na tej samej długości.

    > A czy gamma w duzej ilosci nie uszkadza krysztalow, to nie wiem.

    > Ale zmyc trzeba z dala od wlasnego pola i z dala od wlasnej studni :-)
    >
    > Mierniki promieniowania sa ... umiarkowanie dostepne.

    Liczniki Geigera-Mullera? Swobodnie dostępne:

    http://www.conrad.pl/Urz%26%23261;dzenia-do-pomiaru-
    poziomu-radioaktywno%26%23347;ci.htm?websale7=conrad
    &ci=SHOP_AREA_17636_0601101

    Cena mniej więcej tyle co dobry multimetr trueRMS.