  • 1. Data: 2012-04-01 12:19:09
    Temat: Netbook - czy warto użyć karty SD zamiast dysku HDD?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy użycie karty SD zamiast dysku HDD w netbooku ma sens?

    Czy system operacyjny na SD - wart w ogóle jest rozważania?

    Czy karta SD może być traktowana jako zamiennik dysku SSD?

    I przy okazji:

    Jaki system polecacie do Netbooka, który ma służyć do pracy przez internet?
    Czy Windows 7 starter ma wady, które dyskredytują go względem konkurencji?

  • 2. Data: 2012-04-01 14:31:25
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.04.2012 12:19, Marcin N pisze:
    > Czy użycie karty SD zamiast dysku HDD w netbooku ma sens?
    w specyficznych przypadkach jedynie
    > Czy system operacyjny na SD - wart w ogóle jest rozważania?
    na desktopa - nie
    > Czy karta SD może być traktowana jako zamiennik dysku SSD?
    w normalnym kompie nie- bo jest za wolna i zbyt awaryjna
    > I przy okazji:
    > Jaki system polecacie do Netbooka, który ma służyć do pracy przez internet?
    trochę dziwne pytanie. Jeśli niemusisz mieć programów które wymagają
    windowsa to zainstaluj linuksa. parę problemów mniej i kasa w kieszeni
    > Czy Windows 7 starter ma wady, które dyskredytują go względem konkurencji?
    Jakiej konkurencji? poważnie pytam,
    ToMasz

  • 3. Data: 2012-04-01 15:00:55
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-01 12:19, Marcin N pisze:
    > Czy użycie karty SD zamiast dysku HDD w netbooku ma sens?
    Nie bardzo

    > Czy system operacyjny na SD - wart w ogóle jest rozważania?
    Nie bardzo

    > Czy karta SD może być traktowana jako zamiennik dysku SSD?
    W bardzo specyficznych zastosowaniach.

    Konkrety:
    - najpodlejszy dysk mechaniczny w netbooku będzie miał te 50MB/s
    odczytu/zapisu, a współczesne 2.5" i 1.8" i pod 80MB/s sięgają bez
    problemu, w dodatku posiadając cache i szybki interfejs, więc "jakoś to
    działa"
    - karta SD/sdhc nie posiada bufora cache, nawet najdroższe wersje
    "class10" wyciągają ledwo ~10MB/s w zapisie, i ~20MB/s w odczycie, tyle że:
    - karta SD/sdhc jest podłączana w najlepszym razie czytnikiem na usb2.0
    (choćby był internal), i nawet superszybka karta w wielu czytnikach
    osiąga w porywach ~10MB/s odczytu maks. (bo do zgrywania zdjęć z aparatu
    to wystarczy).
    - karty SD/sdhc nie miewają mechanizmów ochronnych przed nadmiernym
    zapisem itd, więc w PC (jeśli nie będzie zrobiona read-only) to bardzo
    szybko zostanie zajechana. Dyski ssd mają już trimy itd, a i tak różnie
    z tym bywa, zapełniony ssd też potrafi zwalniać.
    - jak popatrzysz na cenę karty SDhc class10 o rozmiarze np 32GB, to w
    podobnej cenie kupisz jakis SSD...

    Jedyne plusy kart SD to:
    - niewielkie wymiary i masa (sens - np w komórce/tablecie, gdzie
    pełnowymiarowy hdd nawet 1.8" za duży i za ciężki)
    - niewielki pobór mocy
    - wymienialność (gniazdko przeważnie na wierzchu)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-04-01 16:06:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > trochę dziwne pytanie. Jeśli niemusisz mieć programów które wymagają
    > windowsa to zainstaluj linuksa. parę problemów mniej i kasa w kieszeni

    Który z fragmentów dotychczasowej korespondencji dostarczył Ci przesłanek do
    domniemania, iż wątkopodawca nie dysponuje licencją na Windows dla tego
    netbooka?

    > Jakiej konkurencji? poważnie pytam,

    A jaka w ogóle jest konkurencja? Poważnie pytam.

    JoteR

  • 5. Data: 2012-04-01 17:29:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" jl9a2o$vrd$...@n...task.gda.pl

    > Czy użycie karty SD zamiast dysku HDD w netbooku ma sens?

    Ma, ale lepsza jest stacja FDD.

    > Czy system operacyjny na SD - wart w ogóle jest rozważania?

    Jak najbardziej, ale na FDD jest lepszym rozwiązaniem.

    > Czy karta SD może być traktowana jako zamiennik dysku SSD?

    Jak najbardziej. Zwłaszcza szybkośc zapisu (na przykład 10 KB/s) jest cenna.

    > I przy okazji:

    > Jaki system polecacie do Netbooka, który ma służyć do pracy przez internet?
    > Czy Windows 7 starter ma wady, które dyskredytują go względem konkurencji?

    Moim zdaniem ma za dużo ograniczeń. Pełny W7 (a nawet W8) jest znacznie lepszy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2012-04-01 17:33:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BartekK" jl9jki$69p$...@m...internetia.pl

    > "class10" wyciągają ledwo ~10MB/s w zapisie, i ~20MB/s w odczycie, tyle że:

    Ciągną w zapisie nawet 45 MB/s -- nie tylko 01 kwietnia.

> [...]
    internal), i nawet superszybka karta w wielu
    > czytnikach osiąga w porywach ~10MB/s odczytu maks. (bo do zgrywania zdjęć z aparatu

    Moje niektóre osiągają 20 MB/s w zapisie zdjęć.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2012-04-01 18:46:52
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > "BartekK" jl9jki$69p$...@m...internetia.pl

    > Ciągną w zapisie nawet 45 MB/s -- nie tylko 01 kwietnia.
    Które konkretnie, i w jakim konkretnie czytniku.
    I jakim zapisie (wielkość transferu i ilość operacji na sekundę).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2012-04-01 19:15:28
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.04.2012 17:29, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    czy możesz bez prima aprilis podać model karty SD, wraz z jakimś
    interfejsem, który po podłączeniu do kompa będzie dawał zapis na kartę
    45megabitów na sekunde?
    bo taka durna wikipedia zna tylko klase 10, a ja z praktyki wiem ze
    takie 10 to tylko w porywach ma 10...

    > Moim zdaniem ma za dużo ograniczeń. Pełny W7 (a nawet W8) jest znacznie
    > lepszy.
    biorąc pod uwagę pracę _tylko_ na internecie, w czym pełny w7 lub w 8
    jest lepszy?

    ToMasz

  • 9. Data: 2012-04-01 20:01:57
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > biorąc pod uwagę pracę _tylko_ na internecie, w czym pełny w7 lub w 8
    > jest lepszy?

    Chocby tym, ze majac otwarta przeglarke, poczte i jakis im nie otworzysz
    juz edytora tekstu zeby cos przekleic z tej pierwszej.

    --
    Pozdr

  • 10. Data: 2012-04-01 20:20:10
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "G Nowak" napisał:

    > Chocby tym, ze majac otwarta przeglarke, poczte i jakis im nie otworzysz
    > juz edytora tekstu zeby cos przekleic z tej pierwszej.

    Czemu ma służyć rozsiewanie nieprawdziwych plotek?
    Bo nawet jak na Prima Aprilis ten żart o 3 aplikacjach to średni bardzo
    jest.

    JoteR