  • 1. Data: 2006-08-28 20:54:48
    Temat: Netia na południu Polski
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    Czy u was to samo - brak łacza od 14.05? Podobno problem występuje na
    "całym" południu Polski i dosłownie zero backupu przynajmniej dla mnie
    (bo na samym początku awari jeszcze coś było). To już w sumie 3-ci taki
    przypadek w przeciągu roku i jeszcze niczego to nie na uczyło, brrrr -
    całe szczęście że mam co mam, 2 polpaki w rezerwie :)

    Pozdrawiam Jarek

  • 2. Data: 2006-08-28 21:01:10
    Temat: Re: Netia na południu Polski
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Jarek napisał:
> [...]
    > na samym początku awari jeszcze coś było). To już w sumie 3-ci taki
    > przypadek w przeciągu roku i jeszcze niczego to nie na uczyło, brrrr -

    ZTCS mieli awarię światłowodu - plotki głoszą, że złomiarze pomylili kable
    szklane z miedzianymi i poza narobieniem szkód niczego innego nie osiągneli
    :-/

    > całe szczęście że mam co mam, 2 polpaki w rezerwie :)

    Nie bój, nie bój wyłączą Ci ;-))

    --
    TOM AS33868
    Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,

  • 3. Data: 2006-08-28 21:47:44
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

    > ZTCS mieli awarię światłowodu - plotki głoszą, że złomiarze pomylili
    > kable szklane z miedzianymi i poza narobieniem szkód niczego innego nie
    > osiągneli :-/

    Mi Pan na infolini powiedział tym razem, że to budowniczy autostrady
    przerwali światłowód - 3 wcześniejsze przypadki były podobno dziełem
    złomiarzy.
    Next chopa ze swojego routerka mam w samym Opolu, a tam jest pol34,
    exatel, gts więc mogli by jakiegoś peera zestawić i od biedy jakiś
    tranzyt zapodać na takie nieszczęścia a tu dosłownie nic...

    > Nie bój, nie bój wyłączą Ci ;-))

    Coraz poważniej myślę o jakimś większym ATM-ie z TPNetu kosztem Neti co
    by sobie radzić samemu w sytuacjach kryzysowych.

    Pozdrawiam Jarek

  • 4. Data: 2006-08-29 06:40:58
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Next chopa ze swojego routerka mam w samym Opolu, a tam jest pol34,
    > exatel, gts więc mogli by jakiegoś peera zestawić i od biedy jakiś tranzyt
    > zapodać na takie nieszczęścia a tu dosłownie nic...

    chyba żartujesz ;-)
    owszem, technicznie wykonalne, ale formalnie to szybciej ten kabel
    naprawią...
    Już nie wspomnę o tym, ze konkurencja nie jest zainteresowana tym zeby im
    łącza "przyklękły" jak się netia dossie, nie wspomne już o tym ze awarie w
    konkurencji
    to całkiem dobra marketingowo sprawa ;-)

    Marcin

  • 5. Data: 2006-08-29 07:50:06
    Temat: Re: Re: Netia na południu Polski
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Mon, 28 Aug 2006 23:01:10 +0200, Tomasz Śląski napisał(a):

    > ZTCS mieli awarię światłowodu - plotki głoszą, że złomiarze pomylili kable
    > szklane z miedzianymi i poza narobieniem szkód niczego innego nie osiągneli
    > :-/

    To chyba ten sam kabel, którym GTS Katowice idzie w stronę
    Krakowa.

    Zastanawia mnie tylko jedno: wszystkie GTSy/ATMANy chwalą się, że
    mają podwóje łącza w dużych węzłach, tak aby w razie awarii jednego
    z nich przerzucić cały ruch na drugie - niezauważalnie dla klienta.

    To jakim prawem przecięcie światłowodu do Krakowa spowodowało,
    że po przerzuceniu ruchu na Poznań pingi w PL poszły o 400ms w górę,
    a z 20Mbit zrobiło się 6Mbit i pojawiły się duże straty?

    Jak to jest w tym katowickim GTSie - jest tam poważny backup, czy go nie
    ma?

    Andrzej.

  • 6. Data: 2006-08-29 08:05:59
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Jak to jest w tym katowickim GTSie - jest tam poważny backup, czy go nie
    > ma?

    jest, ale niepoważny :)

    Marcin

  • 7. Data: 2006-08-29 09:42:54
    Od: Tomanek <t...@s...o2.pl>

    Marcin Kuczera wrote:

    > jest, ale niepoważny :)

    Zauważyłem że podczas wczorajszej awarii całość szła na Poznań, a
    standardowo po Katowicach jest Kraków. Widać że Katowice - Kraków to jakaś
    cińka rurka ;-)

    --
    Tomanek

  • 8. Data: 2006-08-29 09:52:11
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Tue, 29 Aug 2006 11:42:54 +0200, Tomanek napisał(a):

    > Zauważyłem że podczas wczorajszej awarii całość szła na Poznań, a
    > standardowo po Katowicach jest Kraków. Widać że Katowice - Kraków to jakaś
    > cińka rurka ;-)

    Dziwne mają to uszkodzenie światłowodu.
    Jeszcze rano pakiety do onetu szły tak:
    Kraków -> Warszawa -> Kraków -> Onet.
    A przynajmniej tak z RevDNSów wynikało.

    Teraz idzie jak chce. Raz na Kraków, za chwilę na Poznań i tak na
    okrągło.

    Andrzej.

  • 9. Data: 2006-08-29 18:13:03
    Od: Robert CyberM <c...@s...net>

    > To jakim prawem przecięcie światłowodu do Krakowa spowodowało,
    > że po przerzuceniu ruchu na Poznań pingi w PL poszły o 400ms w górę,
    > a z 20Mbit zrobiło się 6Mbit i pojawiły się duże straty?
    pomijam ze pod Poznaniem od polnocy do 8 rano lacze mi lezalo a netia
    twierdzila twardo ze to przez ta awarie pod Krakowem. skoro skierowali ruch
    na Poznan kosztem lokalnych klientow ? dziwny ten "zapas" maja :(
    --
    Robert CyberM

  • 10. Data: 2006-08-29 22:22:29
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Tue, 29 Aug 2006 09:50:06 +0200 I had a dream that Andrzej
    <a...@n...in.poland> wrote:
> [...]
    >że po przerzuceniu ruchu na Poznań pingi w PL poszły o 400ms w górę,
    >a z 20Mbit zrobiło się 6Mbit i pojawiły się duże straty?

    Ciesz się, że te podwójne łącza nie idą jednym fizycznym kablem.

    --
    Grzegorz Janoszka