  • 1. Data: 2013-01-24 15:33:23
    Temat: Niebezpieczne miejsce Wrocław Grabiszyńska
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    Na zdjęciu http://ifotos.pl/zobacz/1jpg_xsxsnsa.jpg/ widać wyjazd z
    warsztatów i ścieżkę rowerową. Wyjeżdżam z warsztatów, przed mną na
    ścieżce stoi samochód, zatrzymuje się za nim. Samochód przed mną
    odjeżdża. Popatrzyłem w prawo wydaje mi się że widziałem daleko
    rowerzystów, popatrzyłem w lewo i ruszyłem, bummmmmm! .Przód mojego
    samochodu zatrzymałem metr przed krawężnikiem. Wysiadam i widzę
    rowerzystę na ziemi, nie płacze, nie krzyczy, zwinięty w kulkę, jakaś
    kobieta się nad nim pochyliła i mówi do niego. Stoi jakiś starszy
    mężczyzna z psem i zaczyna krzyczeć że ciągle tu walą rowerzystów, że
    dzwonić na Policję, że on będzie świadkiem, pytam go w szoku czy widział
    w którym miejscu to się stało, on mówi że ja wiem, na co ja mu że jak
    bym wiedział to bym nie pytał. Dołącza się do krzyków pod wpływem emocji
    jakaś inna starsza kobieta. Mówię grzecznie Panu że nie będę się z nim
    kłócił i żeby czekał jako świadek na Policję. Odzywa się poszkodowany
    rowerzysta, wstaje z ziemi, mówi że nic mu nie jest żeby nie dzwonić po
    Policje. Starszy mężczyzna bez słowa znika. Rowerzysta w szoku więc i
    tak powiadamiam karetkę 112 a więc Policja też będzie. Rower cały, nie
    draśnięty, wsiadam patrze czy mu po centrowałem koła, ma hamulce
    v-brake, więc gdyby koła były z krzywione to rafka tarła by o okładzinę
    hamulca, pedały całe, nic nie draśnięte. Samochód, jedynie ramka na
    rejestracje dolne domknięcie złamane, żadnych w gniotów. Od
    Policmajstrów w związku że znak jest że ścieżka(co prawda obrócony o 45
    stopni) i czerwona ścieżka (chodź wytarta jak na zdjęciu) otrzymuje
    trzysta i 6 punktów.

    Po 1. Organizacja ruchu w tym miejsce moim zdaniem jest źle
    skonstruowana.Jak ma człowiek widzieć za murem? Jak już widzi to ma na
    masce rowerzystę! Według mnie powinien być płotek.

    Po 2. Płotek powinien być taki szeroki jak obecnie ścieżka rowerowa,
    ścieżka winna zostać przeniesiona w bok do ulicy na wysokości słupa tak
    żeby kierowca mógł zauważyć rowerzystę a rowerzysta kierowcę.Płotek też
    powinien być z lewej strony, patrząc na zdjęcie tak aby rowerzystą, nie
    mógł wepchnąć się pod maskę samochodu który czeka aż samochody z lewej
    strony przejadą i będzie mógł włączyć się do ruchu.

    Po 3. Czy mandat mi się należał czy powinienem iść do sądu? Ile kosztuje
    w takich przypadkach postępowanie sądu?

    Po 4. Do kogo powinienem się odezwać aby zmienili w tym miejscu
    organizację ruchu tak aby nikt tam więcej nie został potrącony?
    Potrąciłem dorosłego mężczyznę, strach myśleć o dzieciach które tam
    jeżdżą z rodzicami, lub o szybszym ruszeniu żeby 'zdążyć włączyć się do
    ruchu'!

  • 2. Data: 2013-01-24 15:46:49
    Temat: Re: Niebezpieczne miejsce Wrocław Grabiszyńska
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-01-24 15:33, hisjusz pisze:
    Rowerzysta nadjechał od strony pasażera samochodu na zdjęciu.

  • 3. Data: 2013-01-24 16:26:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomości
    > Na zdjęciu http://ifotos.pl/zobacz/1jpg_xsxsnsa.jpg/ widać wyjazd z

    Nauczka na przyszlosc - wyjezdzac srodkiem, bedzie wiecej miejsca na
    hamowanie.

    >Po 3. Czy mandat mi się należał czy powinienem iść do sądu? Ile
    >kosztuje w takich przypadkach postępowanie sądu?

    Sad jak to sad - moze uniewinnic, a moze wlepic 5000 zl grzywny i
    zabrac PJ na pol roku, zalezy jak trafisz.
    Jesli chodzi o pieniadze - wiele nie zyskasz, sad ci wymierzy np
    200zl, i 80 zl kosztow :-)
    Albo 400zl+80, zebys mu na przyszlosc d* nie zawracal, bo w zasadzie
    to o co sie procesujesz.

    Jedyna nadzieja ze uzna iz wszystko robiles prawidlowo, no ale skoro
    jest kolizja, to widac nie robiles :-P
    Bez jakiegos wyraznego nagrania z kamery to bym raczej nie probowal ..

    P.S. a gdyby sie w przyszlosci okazalo ze rowerzysta odniosl jakies
    obrazenia ... to lepiej byc ukaranym mandatem, bo drugi raz za to samo
    nie wolno karac :-)

    >Po 4. Do kogo powinienem się odezwać aby zmienili w tym miejscu
    >organizację ruchu tak aby nikt tam więcej nie został potrącony?

    Ale to juz nie Wysoka, wiec daj zajecie SM i Prezydętowi, oni chyba
    wiedza lepiej kto jest wlasciwym organem :-)

    >Potrąciłem dorosłego mężczyznę, strach myśleć o dzieciach które tam
    >jeżdżą z rodzicami, lub o szybszym ruszeniu żeby 'zdążyć włączyć się
    >do ruchu'!

    Dzieci pewnie wolniej jezdza, to nawet jak zajedziesz droge skutki
    beda mniejsze.

    A dynamicznie ruszac, to tam raczej nie nalezy, skoro widac ze jest
    chodnik.
    Ostrozny dojazd do kraweznika, i dopiero potem rura :-)

    J.

  • 4. Data: 2013-01-24 17:23:20
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.01.2013 16:26, J.F wrote:

    > Nauczka na przyszlosc - wyjezdzac srodkiem, bedzie wiecej miejsca na
    > hamowanie.

    To po pierwsze.

    > Jedyna nadzieja ze uzna iz wszystko robiles prawidlowo, no ale skoro
    > jest kolizja, to widac nie robiles :-P
    > Bez jakiegos wyraznego nagrania z kamery to bym raczej nie probowal ..

    Nawet wtedy - jak nie masz dostatecznej widoczności to masz choćby i
    pomocnika załatwić a nie liczyć, że się uda.

    Z punktu widzenia i kierowcy i rowerzysty:
    po pierwsze im dalej od ściany tym lepsza widoczność. po drugie zawsze w
    takiej sytuacji wytaczasz się z prędkością żółwia na relanium -
    rowerzyści (poza kilkoma idiotami) nie będą próbowali doprowadzić do
    kolizji tylko odbiją w bok jak tylko zobaczą czubek twojego samochodu o
    ile dasz im czas na reakcję. Dzieci jadą zazwyczaj wolno, rowerzyści z
    odrobiną instynktu zazwyczaj zwalniają i odbijają na chodnik (wbrew
    przepisom swoją drogą ;) ), ale zawsze może się zagapić.

    Michoo

  • 5. Data: 2013-01-24 17:23:32
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

> [...]

    > skonstruowana.Jak ma człowiek widzieć za murem? Jak już widzi to ma na
    > masce rowerzystę! Według mnie powinien być płotek.

    Tak to jest, jak u nas projektuje się ścieżki nie od strony jezdni,
    tylko chodnik jest między jezdnią a ścieżką :/

    A w tym przypadku to chyba trzeba trzymać się środka - wtedy zwiększa
    się pola widzenia (zarówno kierowcy, jak i rowerzystów).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2013-01-24 21:30:43
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-01-24 17:23, LEPEK pisze:

> [...]
    >
    > A w tym przypadku to chyba trzeba trzymać się środka - wtedy zwiększa
    > się pola widzenia (zarówno kierowcy, jak i rowerzystów).

    Dobra słodkie p@#@$ a co z sytuacja gdy wjeżdżał samochód z
    Grabiszyńskiej w tym czasie i co wy na to? Iść na dzwona jadać środkiem
    z wjeżdżającym?

  • 7. Data: 2013-01-24 21:46:54
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

> [...]
    > i 80 zl kosztow :-)
    > Albo 400zl+80, zebys mu na przyszlosc d* nie zawracal, bo w zasadzie to

    Byłeś w sądzie czy hejtujesz sobie bo masz dużo Energi? Jak w dupie
    byłeś to odbieram Ci prawo głosu!

  • 8. Data: 2013-01-25 01:46:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jan 2013, hisjusz wrote:

    > Po 1. Organizacja ruchu w tym miejsce moim zdaniem jest źle skonstruowana.

    Ona jest W WIĘKSZOŚCI podobnych miejsc źle skonstruowana.
    Wszystko poprzez głupi pomysł przesegregowania ruchu - rowery powinny
    mieć pasek przy krawędzi, w jezdni (z przyczyn różnych moim zdaniem lepsze
    byłoby oznakowanie jako pobocza).

    > Po 2. Płotek powinien być taki szeroki jak obecnie ścieżka rowerowa, ścieżka
    > winna zostać przeniesiona w bok do ulicy

    Przecież jest na ulicy.
    Ulica jest nazwą drogi, nie jezdni, nawet jeśli zauważyć rozdzielność
    podziału administracyjnego od "funkcyjnego" :)

    > na wysokości słupa tak żeby kierowca
    > mógł zauważyć rowerzystę a rowerzysta kierowcę.

    Mniej więcej.
    Pas rowerowy w jezdni, a nie osobny "pasek".

    > Jak ma człowiek widzieć za murem?

    A to jest inna sprawa - zauważ, że jak tam nie będzie rowerów,
    to szansa na podobną kolizję jedynie spadnie. Nie do zera.
    Otóż nie wolno biegać tylko na przejściach, na chodniku jest
    wysoce prawdopodobne spotkanie ze sprinterem, a w pościgu
    za autobusem (znaczy przy przystanku) >30kmph (na krótkim dystansie)
    dla mierzalnego procenta ludności jest osiągalne.

    A to co Michoo napisał jest poparte wyrokiem SN (przy wymogu
    "szczególnej ostrożności" trzeba jej dochować i ograniczenie
    do konieczności skorzystania z pomocy osoby trzeciej z tego
    nie zwalnia).

    > Po 3. Czy mandat mi się należał

    No niestety.

    > Po 4. Do kogo powinienem się odezwać aby zmienili w tym miejscu organizację
    > ruchu tak aby nikt tam więcej nie został potrącony?

    To co J.F. napisał w kodeksie postępowania administracyjnego jest
    wyłożone tak, że w razie posłania pisma do niewłaściwego organu,
    ten organ powinien posłać dalej (do właściwego).
    Art.65 KPA.
    Ale opłaty skarbowej od podania (chyba 5 zł) mogą żądać.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-01-25 01:57:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Dobra słodkie p@#@$ a co z sytuacja gdy wjeżdżał samochód z Grabiszyńskiej
    > w tym czasie i co wy na to?

    Że wtedy nawet poziomkarz nie będzie próbował tunelować przez ten
    wjeżdżający samochód. Jakby co mam na myśli kierującego szczególną
    odmianą roweru (poziomego), a nie miłośnika runa leśnego.

    > Iść na dzwona jadać środkiem z wjeżdżającym?

    Nie, skoro on *widzi*, to poczekać aż to on zablokuje pas poprzeczny,
    wysunąć się wtedy, ale zatrzymać przed zakończeniem mijania.
    Rower z poprzecznej może jechać "za ogon" tego wjeżdżającego
    (dlatego się zatrzymać, bo ewentualnej kolizji nadal winien
    byłby wyjeżdżający), ale niewątpliwie będzie widział wysunięty
    pojazd, a tu już zadziała mechanizm opisany przez Michoo.

    pzdr, Gotfryd