  • 1. Data: 2009-11-14 09:53:05
    Temat: Niedrogi telefon z WiFi i GPS
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Szukam telefonu (do 1000zl)
    z WiFi/WLan, GPS (scierpie brak ew.)
    dzialajacy pod systemem Windows Mobile (ew. Symbian).

    Vobis ma teraz HP iPAQ Voice Messenger
    "za jedyne" 599 pln i juz chcialem go kupic,
    ale ludzie na forach pisza ze bateria trzyma
    max 1-2 dni :(.

    Znacie cos podobnego, ale dzialajacego z 5 dni?

  • 2. Data: 2009-11-14 10:55:56
    Temat: Re: Niedrogi telefon z WiFi i GPS
    Od: "Krzysiek" <k...@g...w.polsce>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale ludzie na forach pisza ze bateria trzyma
    > max 1-2 dni :(.
    >
    > Znacie cos podobnego, ale dzialajacego z 5 dni?

    Jeśli kryterium ma byc istnienie WiFi i telefon ma działac 5 dni to te
    założenia już same w sobie są sprzeczne. Oczywiście zakładam korzystanie z
    WiFi, a nie fakt posiadania. Jeśli ma być GPS i praca na bateriach, to
    założenie 5 dni jest nonsensem.
    Od prawie 2 lat używam HTC TyTN II, to telefon m.in. z Wi-Fi (korzystam
    codziennie 0,5-1 h). GPS i Automapa oczywiście działają świetnie, ale na
    zasilaniu samochodowym (choć niejednokrotnie bardzo sie przydały w lesie na
    grzybach, ale tu bateria pożerana jest b. szybko). Ładowarki do telefonu
    używam tylko na wakacyjnych wyjazdach, bo wystarczy urządzenie podpiąć do
    komputera przez TYPOWY kabel (cena 5 zł) z wtyczką mini USB. Nie napisze Ci
    "ile trzyma bateria" bo to jest iluzoryczne określene. W każdym razie
    telefon ładujesz w samochodzie, z komputera, jak tego jeszcze mało - masz
    ładowarkę. Ja go do prądu podłączam mniej więcej co 3 dni (ładując zazwyczaj
    nie od zera i często nie do końca). I tak dział ato prawie 2 lat bez
    najmniejszych problemów.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-11-14 11:15:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 14 Nov 2009 11:55:56 +0100, Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > ładowarkę. Ja go do prądu podłączam mniej więcej co 3 dni (ładując zazwyczaj
    > nie od zera i często nie do końca). I tak dział ato prawie 2 lat bez

    Działanie takich urządzeń bardzo silnie zależy od stopnia używania,
    dokładnie na przykładzie Kajzerki:
    1. sporadycznie WLAN, trochę 3G codziennie - do 5 dni
    2. bez WLAN, trochę rozmów, trochę 3G - około 4 dni
    3. trochę rozmów, push-e-mail - 1 doba (!!!!)
    4. identyczna konfiguracja jak powyżej, push przestawiony na sprawdzanie co
    godzinę - 3 dni (!!!)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2009-11-14 11:21:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Nov 2009 11:15:24 +0000, Waldek Godel wrote:
    >3. trochę rozmów, push-e-mail - 1 doba (!!!!)
    >4. identyczna konfiguracja jak powyżej, push przestawiony na sprawdzanie co
    >godzinę - 3 dni (!!!)

    Eee ... push e-mail cos sprawdza ?
    Czy to tylko kara za utrzymanie otwartej sesji ?

    J.

  • 5. Data: 2009-11-14 11:26:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 14 Nov 2009 12:21:25 +0100, J.F. napisał(a):

    > Eee ... push e-mail cos sprawdza ?
    > Czy to tylko kara za utrzymanie otwartej sesji ?

    utrzymywanie połączenia z serwerem. Przestawienie z push na sprawdzanie co
    15 minut jest w zasadzie niedostrzegalne dla uzytkownika w normalnym
    uzytkowaniu, a w zasadzie podwaja czas zycia akumulatora.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2009-11-14 11:53:17
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 14.11.2009 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

> [...]
    > 3. trochę rozmów, push-e-mail - 1 doba (!!!!)
    > 4. identyczna konfiguracja jak powyżej, push przestawiony na sprawdzanie co

    Chyba fetch 1h, bo push 1h nie wyrobi, timeout tcp pusha wcześniej gdzieś
    zdechnie.
    Co więcej taki gps w odbiorniku outdoor robionym typowo na zasilanie accu
    jak trzyma dobe to jest bardzo dobry, a nic nie nadaje.

    Co do 5 dniowych wymagań, to nigdy nie rozumiałem tego fenomenu. Albo prowadzę
    życie w infrastrukturze urbanistycznej, gdzie dostęp do 220V mam teoretycznie
    nieograniczony, a w szczególności raz na dobę podczas gdy spię mam podpięty
    telefon do ładowania (już od 10 lat tak użytkuję telefon i pda a teraz smartphone
    przy nocnej lampce mam po prostu cradle/kabelek), albo wyjeżdzam gdzieś na 2
    tygodnie gdzie nie mam 220V (ale mam 12V z auta i tak) przy czym wtedy problemem
    jest zasięg telefonu :) - brak infrastruktury gsm - a że nie ma wtedy jak tego
    uzywać, to te 5 dni trzyma :)

    Chyba to jakieś zaszłości z czasów starych acu gdzie doładowywanie skracało
    znacznie żywotność baterii, ale to już od dawna nieaktualne.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 7. Data: 2009-11-14 11:57:18
    Od: monowalker <m...@n...mam.mai.la>

    Q pisze:
> [...]
    > ale ludzie na forach pisza ze bateria trzyma
    > max 1-2 dni :(.
    >
    > Znacie cos podobnego, ale dzialajacego z 5 dni?

    Samsung i780? Nowy, ze sklepu kosztuje 700-800 zł.

    Szanse na 5 dni działania może pojawią się jak wifi i gps nie będą
    używane, na pocieszenie - w zestawie są dwie baterie.

    --
    monowalker

  • 8. Data: 2009-11-14 14:30:15
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Samsung i780? Nowy, ze sklepu kosztuje 700-800 zł.
    >
    > Szanse na 5 dni działania może pojawią się jak wifi i gps nie będą
    > używane, na pocieszenie - w zestawie są dwie baterie.

    Witam,
    Gdzie w takiej cenie kupie tego Samsunga? Ostatnio szukam i ciezko go
    gdziekolwiek dostac.
    Pzdr
    Adam

  • 9. Data: 2009-11-14 15:51:06
    Od: monowalker <m...@n...mam.mai.la>

    adam pisze:
    > Witam,
    > Gdzie w takiej cenie kupie tego Samsunga? Ostatnio szukam i ciezko go
    > gdziekolwiek dostac.

    We wrześniu kupiłem go za 799 zł na Allegro, teraz ten sam sprzedawca
    sprzedaje go za 100 zł drożej.

    Pisząc wiadomość nie sprawdzałem ceny, nie sądziłem, że może wzrosnąć.

    --
    monowalker

  • 10. Data: 2009-11-14 18:47:02
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Sergiusz Rozanski <w...@s...com> zwrócił
    błąd:

> [...]
    > Co więcej taki gps w odbiorniku outdoor robionym typowo na zasilanie accu
    > jak trzyma dobe to jest bardzo dobry, a nic nie nadaje.

    Na słabszym akumulatorze. Zresztą outdoorowe GPS mają wiele funkcji
    które mogą obniżać żywotność - od sporego podświetlenia do gierek.

    > Co do 5 dniowych wymagań, to nigdy nie rozumiałem tego fenomenu. [...]
    > Chyba to jakieś zaszłości z czasów starych acu gdzie doładowywanie skracało
    > znacznie żywotność baterii, ale to już od dawna nieaktualne.

    Tam w wykropkowanym to chyba mała wyobraźnia :P Są jeszcze inne
    scenariusze. Przede wszystkim telefon dla wielu nie jest przede
    wszystkim telefonem, więc zasięg GSM czy innej analogicznej struktury
    nie jest tak ważny. Zdziwiłem się kiedy zaobserwowałem, że teraz bardzo
    wielu młodych ludzi używa telefonu jako odtwarzacza MP3. Kiedyś
    wieszczono coś takiego, a ja się śmiałem. Zresztą już sam tak czasem
    używam. Np. kiedy jestem poza zasięgiem i się nudzę nie mogąc pogadać.

    A wymaganie jest sensowne - każdy daje poprawkę na kłamstwo zwane
    marketingiem.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8