  • 1. Data: 2016-08-08 11:23:56
    Temat: Niemcy - prepaid do internetu
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Dzień dobry, czy ktoś kupował i używał ostatnio prepaida do internetu w
    Niemczech?
    Jak to wygląda teoretycznie, to +/- wiem, bo oferty czytałem. Chodzi mi
    o praktykę. Pójdę do sklepu ALDI - startery nie są wystawione na widok i
    do macania, tylko trzeba poprosić w kasie i wytłumaczyć jaki wariant się
    chce - czy tak? Czy kasjerka od razu aktywuje Internet Flat, czy samemu
    trzeba to zrobić? Kiedy już mam kupiony starter i znam numer jego karty
    SIM, to rejestruję go online. Po rejestracji od razu zaczyna działać,
    czy trzeba czekać 3 dni?

  • 2. Data: 2016-08-13 01:17:03
    Temat: Re: Niemcy - prepaid do internetu
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-08-08 o 11:23, Poldek pisze:

> [...]
    > trzeba to zrobić? Kiedy już mam kupiony starter i znam numer jego karty
    > SIM, to rejestruję go online. Po rejestracji od razu zaczyna działać,

    Kupowałem w Saturn Bochum (lub okolice) starter O2 z modemem.
    Rejestracja na miejscu, numer aktywny zaraz po zakupie. Modem z Simlock
    mam do dzisiaj :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 3. Data: 2016-08-16 01:09:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-08-13 o 01:17, Mirek Ptak pisze:

    > Kupowałem w Saturn Bochum (lub okolice) starter O2 z modemem.
    > Rejestracja na miejscu, numer aktywny zaraz po zakupie. Modem z Simlock
    > mam do dzisiaj :)

    Jestem już po pierwszych doświadczeniach. Kupiłem starter Aldi Talk - do
    kupienia w sklepach Aldi. Trzeba poprosić kasjerkę - startery nie są
    wyeksponowane. Cena startera to 12,99 w tym na koncie jest 10 EUR. Karta
    jest nieaktywna. Trzeba ją najpierw aktywować/zarejestrować. Najlepiej
    przez internet, ale do tego trzeba mieć dostęp do internetu. Wszystko
    jest po niemiecku, nie mam możliwości przełączenia na inny język
    obsługi, np. angielski. Przy aktywacji/rejestracji trzeba podać numer
    karty SIM, nr telefonu, imię, nazwisko, adres w Niemczech z kodem
    pocztowym. Wtedy też wybieramy taryfę/pakiet. Ja wybrałem Internet
    Flatrate-L, czyli 1,5 GB internetu na 30 dni za 9,99 EUR które jest
    pobierane z konta, czyli zostaje 0,01 EUR. Ok. godzinę po rejestracji
    karta była aktywna (w instrukcji jest napisane, że 6 godzin) i przyszedł
    SMS, że moje Flatrate-L jest włączone. Korzystając ze starej Nokii
    wyłączyłem PIN na karcie SIM, który tylko utrudniał życie i kartę SIM
    włożyłem do mobilnego routera. Ładnie działało w ciągu dnia. Pod wieczór
    internet przestał działać i zaczęły przychodzić ciągiem co parę sekund
    SMSy, że mam za mało na koncie, żeby korzystać z Flatrate. Zacząłem
    sprawdzać i okazało się, że do korzystania z Flatrate internetowego
    trzeba ręcznie przestawić APN na tagesflat.eplus.de, podczas gdy
    automatycznie jest konfigurowany inny APN (internet.eplus.de). Na
    domyślnym APN intenet działa normalnie, tyle że zamiast być rozliczany
    na zasadzie pakietu Flatrate-L ściąga środki z konta głównego...
    Doładowałem szybko za 5 EUR i internet zaczął działać. Po ok. 24
    godzinach przyszedł SMS, że mój Flatrate będzie czynny jeszcze przez 24
    godziny... Czyli mój pakiet 1,5 GB na 30 dni poszedł w ....
    I tak się faktycznie stało, czyli po 48 godzinach od doładowania za 5
    EUR internet przestał działać. Dalej dałem sobie już spokój z Aldi Talk.
    Dodam, że polecanej do zarządzania kontem apki nie mogłem załadować na
    mojego iPhone, ponieważ mam konto przypisane do polskiego appstore i ta
    apka jest dla mnie niedostępna. Nie dałem rady też zalogować się do
    myalditalk.de ponieważ cały czas wyświetlało mi, że wpisuję
    nieprawidłowe hasło.
    Z czystym sumieniem odradzam korzystanie z sieci Aldi Talk. Na tym tle
    nasze sieci i ich oferta internetowych prepaidów to eldorado.

  • 4. Data: 2016-08-16 14:51:11
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-08-16 o 01:09, Poldek pisze:

> [...]
    > Z czystym sumieniem odradzam korzystanie z sieci Aldi Talk. Na tym tle
    > nasze sieci i ich oferta internetowych prepaidów to eldorado.

    Chodzi o jedną kwestię - o weryfikację danych osobowych podawanych
    podczas rejestracji. Czy jest taka weryfikacja, czy tym wszystkim co
    powołują się na to że i w Niemczech trzeba rejestrować prepaidy z
    dowodem w ręku, zaproponować zaznajomienie się z faktami?

  • 5. Data: 2016-08-16 15:27:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-08-16 o 14:51, Trybun pisze:

> [...]
    > powołują się na to że i w Niemczech trzeba rejestrować prepaidy z
    > dowodem w ręku, zaproponować zaznajomienie się z faktami?

    Z tego, co słyszałem, to na adres podany w procesie rejestracji on-line
    przychodzi papierowy list i trzeba potwierdzić, że się go odebrało.
    Osobiście tego nie przerabiałem, bo dla mnie to krótkoterminowa impreza.