  • 1. Data: 2012-08-28 13:27:38
    Temat: Nietykalna/e święte krowy Dutkiewicza i KOLIZJA z pieszym na pasach.
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Od teraz potrącenie na pasach z uszkodzeniem ciała pieszego to kolizja.
    Oraz mamy prawo zaraz po kolizji przestawić samochód.

    cyt.
    Wrocławski senator Jarosław Obremski spowodował w poniedziałek rano
    wypadek samochodowy. Po godz. 10 na przejściu dla pieszych przy ulicy
    Średzkiej potrącił przechodzącą przez jezdnię kobietę. - Kierowca był
    trzeźwy - mówi Krzysztof Zaporowski z policji.
    Pogotowie zabrało kobietę do szpitala przy ul. Traugutta. Jej
    obrażenia okazały się nie być poważne. - Bardzo przykro, że to się
    stało. Nie jechałem szybko, po prostu się zagapiłem - twierdzi senator
    Obremski. Potrącona przez senatora kobieta ma obrażenia łokcia. Senator
    pisze o tym... na swojej stronie internetowej i na Facebooku.

    - Słyszałem już pogłoski, że uciekłem z miejsca zdarzenia. To nie była
    żadna ucieczka - zarzeka się Obremski.

    - Po prostu chciałem przestawić samochód kilka metrów dalej, by nie
    blokować ruchu.

    Podobnie sprawę zakwalifikowała policja. - Potrąconej kobiecie nic
    poważnego się nie stało i poruszała się o własnych siłach, kierowca miał
    prawo odstawić samochód na pobocze - usłyszeliśmy od drogówki. Policja
    uznała zdarzenie za kolizję a nie wypadek. W takim wypadku Obremski mógł
    dostać tylko mandat. Ale i jego nie będzie, bo senatora chroni immunitet.
    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/645077,wrocla
    w-senator-obremski-spodowal-wypadek-mandatu-nie,id,t
    .html
    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2012-08-28 13:53:21
    Od: oliveira <o...@o...pl>

    W dniu 2012-08-28 13:27, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    >
    > http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/645077,wrocla
    w-senator-obremski-spodowal-wypadek-mandatu-nie,id,t

    No i? Jaka wg PORD jest definicja wypadku? Gdyby nie ruszył samochodu
    miałbyś pretensje, że policja nie wystawiła mu mandatu za blokowanie
    pasa ruchu?

  • 3. Data: 2012-08-28 14:14:21
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 28.08.2012 13:27, Krzysztof 45 wrote:
    > Od teraz potrącenie na pasach z uszkodzeniem ciała pieszego to kolizja.
    Tak. Jeżeli obrażenia są "lekkie" - rekonwalescencja nie przekracza
    tygodnia (+ wyjątki z tabelki) to była to kolizja a nie wypadek.

    > Oraz mamy prawo zaraz po kolizji przestawić samochód.
    Tak. Jeżeli uczestniczysz w kolizji w której nie ma ofiar (ciężko
    określić, że ktoś z otarciami jest "ofiarą") to masz obowiązek
    przestawić samochód tak żeby nie było utrudnień. Co więcej za blokowanie
    ruchu możesz dostać mandat.

    Michoo

  • 4. Data: 2012-08-28 14:14:54
    Od: PJ <p...@g...com>

    IMHO chodzi o ten fragment
    "Pogotowie zabrało kobietę do szpitala przy ul. Traugutta. Jej
    obrażenia okazały się nie być poważne."
    czyli nie wiedzial jak skonczy sie wizyta w szpitalu ale juz
    przestawil auto .... a co do immunitetu na wykroczenia drogowe to
    takie rzeczy to chyba tylko w Polsce (Chiny, Bialorus nie jest brana
    pod uwage tylko UE)

    P.

  • 5. Data: 2012-08-28 14:31:35
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-08-28 14:14, Michoo pisze:
    > Tak. Jeżeli obrażenia są "lekkie" - rekonwalescencja nie przekracza
    > tygodnia (+ wyjątki z tabelki) to była to kolizja a nie wypadek.

    W momencie zdarzenia jest osoba ranna, przyjeżdża karetka i zabiera ja
    do szpitala. Te fakty z definicji świadczą o wypadku a nie o
    kolizji. Dla czego Obremskiego karetka nie zabrała?

    > Tak. Jeżeli uczestniczysz w kolizji w której nie ma ofiar (ciężko
    > określić, że ktoś z otarciami jest "ofiarą")

    Kobieta została potrącona, ma uraz łokcia i nie wiadomo co jeszcze,
    zabiera ją karetka i ta poszkodowana nie jest ofiarą wypadku? To jest
    kolizjia? Z definicji kolizji uczestnicy nie ponoszą urazów.
    Tłumaczenia Twoje godne POpaprańców j.w. w artykule.
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2012-08-28 14:45:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

    Tuesday, August 28, 2012, 2:14:21 PM, you wrote:

    > Tak. Jeżeli obrażenia są "lekkie" - rekonwalescencja nie przekracza
    > tygodnia (+ wyjątki z tabelki) to była to kolizja a nie wypadek.

    Znaczy przed upływem rekonwalescencji nie moge ruszyć auta, bo może to
    potrwać albo i nie...

> [...]
    > określić, że ktoś z otarciami jest "ofiarą") to masz obowiązek
    > przestawić samochód tak żeby nie było utrudnień. Co więcej za blokowanie

    Sorry - powołam się na to, co wyżej i przez tydzień nie pozwolę ruszyć
    samochodu. Dopóki nie dostanę notarialnie poświadczonej informacji, że
    to na pewno kolizja a nie wypadek. IMPTZ?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2012-08-28 15:03:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Znaczy przed upływem rekonwalescencji nie moge ruszyć auta, bo może to
    > potrwać albo i nie...

    Nie. Tylko do obsłużeniu miejsca zdarzenia przez policyjnych techników.

  • 8. Data: 2012-08-28 15:19:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 28.08.2012 15:03, Andrzej Lawa wrote:

    > Nie. Tylko do obsłużeniu miejsca zdarzenia przez policyjnych techników.
    Ale zauważyłeś, że rzeczony poseł przyznał się do spowodowania kolizji?
    Co tu zostało do ustalania?

    Michoo

  • 9. Data: 2012-08-28 15:22:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 28 Aug 2012 13:27:38 +0200, w <k1i9va$mq4$1@news.vectranet.pl>, Krzysztof
    45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał(-a):

    > Od teraz potrącenie na pasach z uszkodzeniem ciała pieszego to kolizja.

    Jeżeli obrażenia są <7 dni, to tak.

    > Oraz mamy prawo zaraz po kolizji przestawić samochód.

    A w zasadzie to nawet obowiązek.

  • 10. Data: 2012-08-28 15:24:52
    Od: oliveira <o...@o...pl>

    W dniu 2012-08-28 15:19, Michoo pisze:

    > Ale zauważyłeś, że rzeczony poseł przyznał się do spowodowania kolizji?
    > Co tu zostało do ustalania?

    Jak to co? Trzeba ustalić za co można by się jeszcze przypierdolić do
    PełOwskiego senatora... Bo to wicie panie: sitwa, klika i układ.