  • 11. Data: 2011-05-15 21:41:36
    Temat: Re: Niezgodnosc opisu z rzeczywistoscia przy kupnie samochodu
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    J.F. pisze:

    > Fakture ? A kto sprzedaje ?
    > Bo jesli obejmuje cie ochrona konsumenta, to w zasadzie masz dwa lata
    > na wykrycie wszystkich niezgodnosci z umowa.
    >
    > J.

    nieprawda. Regułka prawdziwa ale nie ma zastosowania. wprowadzasz w błąd

    ToMasz

  • 12. Data: 2011-05-15 21:43:09
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Michał Gut pisze:

    > przy czym przez pierwsze 6 miesiecy to sprzedawca ma udowodnic ze towar
    > sie zgadza a pozostale 18 miesiecy ciezar spada na konsumenta. w tym
    > przypadku to nie robi jakiejs specjalnej roznicy, ale pamietac warto

    tak. zgadza sie, o ile kupujesz nowe auto w salone.

    ToMasz

  • 13. Data: 2011-05-15 21:49:19
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    jh pisze:

    > Patrzę w te zapiski w umowie kupna-sprzedaży samochodu i tam jest mowa o
    > tym, że kupującemu jest znany stan techniczny,

    i ja bym sie tego trzymał. Wiem ze działa to na niekorzysć kupującego,
    ale "kaman" jak umowa to umowa! umówiłem sie z babcią ze codziennie
    wypije kubek mleka, ale wysoki sądzie tam jest kożuch!

    Wydaje mi sie, ze gdyby ktoś cie wprowadził w błąd, i jachałbyś kupić
    auto 500km, to szybciej wywalczysz odszkodowanie za koszty podróży, niż
    gdy podpiszesz ze znasz stan techniczny. Choć jak sie teraz zastanawiam,
    to zależy od rzeczoznawcy. bo znajomość stanu technicznego tego co jest,
    nie jest jednoznaczna z widzą na temat co ma być. ( czyli czy
    wyposażenie jest zgodne z tym co sprzedawca oferował)
    ToMasz

    PS ciekawa sprawa. sędzia miałby zagwózdkę, a moze takie sprawy już
    były? Może być jeszcze duża różnica pomiedzy kupowaniem od pacjenta a od
    komisu.

  • 14. Data: 2011-05-15 21:52:22
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > i ja bym sie tego trzymał.

    Zależy jaką umowę się podpisało.
    Są też zapiski o wadach ukrytych.
    Poza tym - wyposażenie, a (jego) stan techniczny
    to dwie różne sprawy.

    Pzdr

    JKK

  • 15. Data: 2011-05-15 22:01:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 May 2011 18:54:12 +0200, Michał Gut wrote:

    >przy czym przez pierwsze 6 miesiecy to sprzedawca ma udowodnic ze towar sie
    >zgadza a pozostale 18 miesiecy ciezar spada na konsumenta. w tym przypadku
    >to nie robi jakiejs specjalnej roznicy, ale pamietac warto

    No wlasnie - brak ESP udowodnic trywialnie prosto, gorzej jesli
    reklamujemy tylko zepsucie.

    J.

  • 16. Data: 2011-05-15 22:04:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 May 2011 21:41:36 +0200, ToMasz wrote:

    >nieprawda. Regułka prawdziwa ale nie ma zastosowania. wprowadzasz w błąd

    Na jakiej podstawie ?

    J.

  • 17. Data: 2011-05-16 03:05:39
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Ja zawsze każdemu życzę by było go stać na nowy samochód. Poważnie!.
    > Nie gdybaj i nie daj się zwieść wyglądowi czy marce starego grata... kup
    > niĹźszej klasy ale NOWY !.
    >
    > Pozdrawiam

    Nie zawsze tak się da, powiedział bym że w większości
    przypadków się nie da.

    pozdrawiam.