  • 11. Data: 2022-03-15 14:32:58
    Temat: Re: Nieznana Zachodowi elektronika
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Podobno nasze Pioruny są wielogłowicowe i każda z głowic poleci za innym wabikiem.
    BTW też się zastanawiałem i może kluczowe jest chwilowe oślepienie czułego czujnika
    wybuchem jasności wabika?
    Cos jak obraz z kamery drona atakującego rakietą czołg, wszystko czarne
    (przesterowane) przez parę sekund.

    -----
    > Tak swoją drogą: wydawało mi się, że kamera CMOS, jakiś układ AI potrafiący
    odróżnić samolot/pocisk od wabika, to w zasięgu
    > amatora z pythonem i RaspberyPi jest. A tymczasem większość pocisków
    autonomicznych, nowoczesnych, którymi wszycy się dzisiaj
    > podniecają, wygląda jak by się naprowadzała na plamkę podczerwieni na 4
    fotorezystorach i daje się oszukać wyrzucaniem
    gorących wabików.

  • 12. Data: 2022-03-15 14:33:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/03/2022 14:28, ąćęłńóśźż wrote:
    > A zachodni wywiad z bibułki, skoro przez ostatnie 25 lat nie widział
    > takiego wabika na oczy.

    Nie, bardziej prawdopodobne, że dziennikarz imbecyl.

    Jeśli ten złom jest od 30 lat w magazynie, to myślę że wywiad wie. Albo
    spodziewa się jak to może działać i wyglądać, nie musi wiedzieć jaki ma
    kolor lotek.

  • 13. Data: 2022-03-15 14:41:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/03/2022 14:32, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > czułego czujnika wybuchem jasności wabika?
    > Cos jak obraz z kamery drona atakującego rakietą czołg, wszystko czarne

    Taka scena przewineła mi się tydzień temu, nie mogę teraz jej znaleźć:
    kilka helikopterów wznosi się nad jakimś pagórkiem i spodziewając się
    ataku, wyrzuca gorące flary, na boki. Nie powoduje to oślepienia, kamera
    dalej widzi kazdy detal i kształt helikoptera. W takim wypadku
    naprowadzanie na podczerwień jest głupie, ale na zakres widzialny nie i
    nawet amatorskie AI poradzi sobie z detekcją helikopter-flara z
    najtańszego przetwornika obrazu.

    Znajomy, pracujący troche z wojskiem, stwierdził kiedyś, że jedyne co
    jest bardziej opóźnione technologicznie w dziedzienie IT od wojska, to
    kolej, ale tylko troszeczkę. Pewnie przeszadzone, ale ...

  • 14. Data: 2022-03-15 14:43:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/03/2022 14:27, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >>> https://twitter.com/CAT_UXO/status/15029367916654919
    70/photo/1
    > Bez przesady.

    Przesada adekwatna do zawartości zdjęcia ;)

  • 15. Data: 2022-03-15 18:14:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-03-15 o 13:25, heby pisze:
    70/photo/1

    > Większośc ludzi mających pojęcie co to 2N3055 w TO-3 chyba już nie żyje.
    > Może dlatego jest *nieznana*.
    Ten radiator to jest wabik na podczerwień, oprócz tego jeszcze jakieś
    zakłócenia radarowe robi ta rakietka.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2022-03-15 18:29:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 15.03.2022 13:47, J.F wrote:
    [...]
    > Rosjanie/RWPG robili cos w bardzo podobnych obudowach, czy pochodzenie
    > wyraznie "zachodnie" ?
    U nas były kiedyś robione wzmacniacze mocy m.cz. w podobnych obudowach.
    UL1401 i podobne zdaje się.

    > Swoja droga - zasilacz, czy jakies radiowe? Bo moze nie 2N3055.
    No 78xx może to być.

  • 17. Data: 2022-03-15 18:31:30
    Od: JDX <j...@o...pl>

    O, proszę, zgadłem: http://qann.wikidot.com/ul1401

  • 18. Data: 2022-03-16 01:16:42
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.03.2022 o 12:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > https://twitter.com/CAT_UXO/status/15029367916654919
    70/photo/1

    Ładny generator zbudowany na ruskich KT :) Takie same używali w TV.
    Widocznie im zostały i szkoda wyrzucać, skoro myśl przednia i można
    wykorzystać do zakłócania radarów. Całkiem zgrabny pomysł w sumie
    prymitywny ale skoro działa? Jeśli się to jeszcze ładnie grzeje, to
    super sprawa jako wabik :D Ma działać chwilę więc zasilanie nie musi
    być długie. Kiedyś ruskie budowały całkiem fajne radia, nadajniki czy TV
    grzebiąc straszliwie w analogu nawet byli konkurencyjni. Przednia myśl,
    skoro można bez problemu oszukać cyfrówkę prymitywnym analogiem.
    Generalnie od zawsze analog był mocą i jest do dzisiaj :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 19. Data: 2022-03-16 07:01:43
    Od: Runt <r...@e...prv>

    70/photo/1

    > Większośc ludzi mających pojęcie co to 2N3055 w TO-3 chyba już nie żyje.
    > Może dlatego jest *nieznana*.

    i tu się zdziwisz!

    https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=
    p2499334.m570.l1311&_nkw=2n3055+transistor&_sacat=46
    66

    --

    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 20. Data: 2022-03-16 09:16:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JDX,

    > U nas były kiedyś robione wzmacniacze mocy m.cz. w podobnych obudowach.
    > UL1401 i podobne zdaje się.

    UL1401L - 1405L, obudowa TO-3, 9 nóżek w rozstawie jako noval ale za
    grube, żeby użyć podstawki.

    --
    Best regards,
    RoMan