  • 1. Data: 2011-01-28 07:54:58
    Temat: Nikon - kpl. do zdjęć krajobrazowych - zagadka
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Witam grupę,

    Mam obecnie zagadkę związaną z wyoborem body i obiektywu.
    System - NIKON (znam ten system, mam leciwego D50).

    Teraz przymierzam się do zakupu kompetlu: body + obiektyw, którego głównym
    celem będzie robienie zdjęć "krajobrazowych" - rozumianych jako zdjęcia
    architektury, głównie ulice. Zależy mi na jak najszerszych ujęciach.

    Zakładam budżet 7 tys. złotych na całość.
    Patrzyłem obecnie na ceny i wychodzi mi, że za te pieniądze kupię:
    Nikon D7000 + Sigma 17-50mm f/2,8 EX DC OS - 6,8 tys.
    Nie wiem tylko, czy 17 mm nie będzie za wąsko.

    Z drugiej strony mogę podejść do sprawy od drugiej strony - od kupna
    obiektywu, a za resztę body.
    Tutaj jest tak:
    Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM Nikon -1800 zl
    Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM Nikon - 2300
    Nikkor AF-S 12-24mm f/4G ED-IF DX - 3200
    z może ten się nada:
    Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR - 1700

    Może ktoś pomoże w tym temacie.

    --
    Franc

  • 2. Data: 2011-01-28 08:40:17
    Temat: Re: Nikon - kpl. do zdjęć krajobrazowych - zagadka
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Fri, 28 Jan 2011 08:54:58 +0100, Franc napisał(a):
> [...]
    > Nikkor AF-S 12-24mm f/4G ED-IF DX - 3200
    > z może ten się nada:
    > Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR - 1700

    Znalazłem jeszcze taki obiektyw:
    TOKINA 11-16 f/2.8 - 2700 zł.

    --
    Franc

  • 3. Data: 2011-01-28 09:12:42
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Fri, 28 Jan 2011 09:40:17 +0100, Franc napisał(a):

    > Znalazłem jeszcze taki obiektyw:
    > TOKINA 11-16 f/2.8 - 2700 zł.

    Z tego co wiem to Sigma 10-20mm f/3,5 daje najlepszą jakość/rozdzielczość
    zdjęcia tylko droga trochę, Tokina też jest świetna, na 2,8 gorsza od tej
    Sigmy na 3,5 ale przy krajobrazach raczej się przysłonę przymyka. Nie robię
    za bardzo takich zdjęć, ale moim zdaniem 17mm może być czasem zbyt dużą
    ogniskową. Ja gdybym miał kasę i zamiar robienia takich zdjęć brałbym Sigmę
    ze stałym światłem 3,5.

    --
    Krasnal...

  • 4. Data: 2011-01-28 09:36:57
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Krasnal:

    > Z tego co wiem to Sigma 10-20mm f/3,5 daje najlepszą jakość/rozdzielczość
    > zdjęcia tylko droga trochę, Tokina też jest świetna, na 2,8 gorsza od tej
    > Sigmy na 3,5 ale przy krajobrazach raczej się przysłonę przymyka.

    Tokina jest dramatycznie słaba z powodu flar.

    Tylko Sigmy albo Nikkory.

  • 5. Data: 2011-01-28 09:47:58
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-01-28 08:54:58 +0100, Franc <k...@w...wp.pl> said:

    > Zakładam budżet 7 tys. złotych na całość.
    > Patrzyłem obecnie na ceny i wychodzi mi, że za te pieniądze kupię:
    > Nikon D7000 + Sigma 17-50mm f/2,8 EX DC OS - 6,8 tys.
    > Nie wiem tylko, czy 17 mm nie będzie za wąsko.

    Będzie za wąsko. I zamiast tej Sigmy lepiej weź Tamrona 17-50/2.8 VC.
    Choć tak naprawdę do krajobrazu/architektury jasny zum nie jest
    potrzebny, bo i tak się go przymyka.

> [...]
    > Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM Nikon -1800 zl
    > Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM Nikon - 2300
    > Nikkor AF-S 12-24mm f/4G ED-IF DX - 3200

    Z tej trójcy zdecydowanie Sigmy, ale trzeba je przebierać. Nikon, poza
    większą równością egzemplarzy nie oferuje specjalnie nic więcej. Stara
    Sigma poza oczywistą różnicą w świetle, ma mniejsze dystorsje w
    okolicach szerokiego końca, ale za to są one nieforemne. W nowej są
    dużo bardziej foremne, ale znacznie większe. A w architekturze
    dystorsje to dość istotna kwestia (już krajobraz więcej wybacza pod tym
    względem), znacznie bardziej niż MTFy na pełnej dziurze.

    > z może ten się nada:
    > Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR - 1700

    Dobry obiektyw, ale trochę za drogi jak na to, co oferuje. I pomyśl
    jeszcze o jakimś tele, wbrew intuicji przydaje się i do architektury
    (detale). Ale to może być w dalszej kolejności.

    de Fresz

  • 6. Data: 2011-01-28 10:01:13
    Od: mt <t...@i...pl>

    Franc pisze:
> [...]
    > Nikkor AF-S 12-24mm f/4G ED-IF DX - 3200
    > z może ten się nada:
    > Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR - 1700

    Jeżeli ma być jak najszerzej, no to pierwszy wariant jest trochę bez
    sensu (Sigma 17-50). Więc w zależności od możliwości finansowych albo
    któraś z Sigm (obie są dobre optycznie) albo ten Nikkor. Jest jeszcze
    Nikkor AF-S 10-24 f/3.5-4.5 za ok. 2900 zł, więc rozważ jeszcze ten
    wariant. Pytanie jeszcze czy nie warto mimo wszystko zastanowić się nad
    tańszym body (np.D90), wtedy spokojnie zmieścisz się w zakładanym budżecie.

    --
    marcin

  • 7. Data: 2011-01-28 10:51:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-28 08:54, Franc pisze:
    > Witam grupę,
    >
    > Mam obecnie zagadkę związaną z wyoborem body i obiektywu.
    > System - NIKON (znam ten system, mam leciwego D50).

    Jak chcesz zostać w systemie i fotografować architekturę, to zostaw
    sobie tego D50 i wydaj te 7tys(może uda ci się wynegocjować taniej niż
    na cyfrowe.pl) na obiektyw tillt-shift
    (http://www.cyfrowe.pl/aparaty/nikon-nikkor-45-mm-f/
    28d-ed-pc-e.html) a
    za jakiś czas dokup sobie używanego D700. ;)
    Ok, to było pół żartem, a pół serio. Rozumiem, że szukasz
    usprawiedliwienia na wydanie na raz tak ciężkiej kasy. :D

  • 8. Data: 2011-01-28 11:50:11
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-01-28 11:51:42 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > (http://www.cyfrowe.pl/aparaty/nikon-nikkor-45-mm-f/
    28d-ed-pc-e.html) a
    > za jakiś czas dokup sobie używanego D700. ;)

    Do architektury ogniskowa od czapki. PC-E 24/3.5 jak już. A i tak do
    poważnej roboty w tej działce Canon wychodzi sensowniej.

    > Ok, to było pół żartem, a pół serio. Rozumiem, że szukasz
    > usprawiedliwienia na wydanie na raz tak ciężkiej kasy. :D

    Zazdrość ściska w dołku?

    de Fresz

  • 9. Data: 2011-01-28 19:39:35
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Franc" <k...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > celem będzie robienie zdjęć "krajobrazowych" - rozumianych jako zdjęcia
    > architektury, głównie ulice. Zależy mi na jak najszerszych ujęciach.

    Zdjęcia architektury na jak najszerszych ujęciach?
    Nuda, nuda, nuda.
    Chyba, że mówisz o panoramach to wtedy tak.
    Poszukaj wątku o robieniu panoram i zobacz czym goście fotografują.

  • 10. Data: 2011-01-28 19:53:53

    Użytkownik "Franc" <k...@w...wp.pl> napisał w wiadomości grup
    .net...

    Ta D7000 ma mniejszą dynamikę tonalną niż D90 a nowsza puszka :)