  • 171. Data: 2020-01-04 19:43:44
    Temat: Re: Norwegia. WIOŚ.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2020 o 13:27, J.F. pisze:

    > Ale w tym korku przeciez nie tylko VW.
    > Wiec nie mozesz zwalac calego smrodu na oszukiwanie przez VW.
    > A przeciez inne nie oszukuja az tak bardzo.

    Ale nie twierdzę, że ktoś oszukuje, tylko że nowe diesle śmierdzą okropnie.
    Wszystkie.
    O VWgate wspomniałem dla wyjaśnienia co w ich spalinach śmierdzi.

    > A swoja droga - ile tych tlenkow produkuja VW na biegu jalowym?
    > Bo oszustwo wykryto w "normalnej jezdzie", a na postoju to akurat
    > latwo sprawdzic ...

    > Zapach chloru ?

    Nie dokładnie, ale coś podobnego, o jeszcze bardziej duszącym zapachu.
    Nie gadaj, że nigdy nie stałeś koło diesla pracującego na jałowym biegu.

  • 172. Data: 2020-01-04 19:47:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Dla przypomnienia (pierwszego crdi kupiłem w 2007 roku):
    https://pl.misc.samochody.narkive.com/FaeqXvOE/kwa-n
    e-spaliny-diesel

  • 173. Data: 2020-01-04 19:54:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Stary w duzych ilosciach.
    > Nowy ma rozne wynalazki, zeby produkowal mniej.

    Ale produkuje więcej i to dużo więcej.

    https://autokult.pl/34802,konsternacja-w-niemczech-b
    adania-dowiodly-ze-stare-diesle-nie-szkodza-powietrz
    u-miast

  • 174. Data: 2020-01-04 22:35:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2020 19:43:44 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ale nie twierdzę, że ktoś oszukuje, tylko że nowe diesle śmierdzą okropnie.
    > Wszystkie.
    > O VWgate wspomniałem dla wyjaśnienia co w ich spalinach śmierdzi.

    Ale VW emituje duzo za duzo NOx, a inne nowe diesle tylko troche za
    duzo. A smierdza okropnie wszystkie w/g Ciebie - to moze nie NOx ?

    Moj stary diesel smierdzial jakos podobnie.
    Tzn srednio stary.

    > Nie dokładnie, ale coś podobnego, o jeszcze bardziej duszącym zapachu.
    > Nie gadaj, że nigdy nie stałeś koło diesla pracującego na jałowym biegu.

    Chloru to nijak nie przypomina.
    Ale NO2 nie wachalem, to moze i tak pachnie.

    Masz tu starego diesla
    http://brykacz.com.pl/2018/09/29/koniec-polskiego-di
    esla-andoria-4c90-odchodzi/

    No nie chcial sie w normie zmiescic, trzeba bylo dodac CR.

    J.

  • 175. Data: 2020-01-05 08:59:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2020 o 22:35, J.F. pisze:

    > Moj stary diesel smierdzial jakos podobnie.
    > Tzn srednio stary.

    Może za mało stary.
    Common raile weszły kilkanaście lat temu.

    > Chloru to nijak nie przypomina.

    Chlor, kwas, ocet - niewielka różnica.
    Ważne że nie idzie nie wiedzieć o co biega.
    Chyba że ktoś ma problem z powonieniem.

    > No nie chcial sie w normie zmiescic, trzeba bylo dodac CR.

    Ale w normie czego?
    Bo niekoniecznie właśnie tego co śmierdzi w nowszych dieslach, a nie
    śmierdziało w starszych.

  • 176. Data: 2020-01-05 10:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Chloru to nijak nie przypomina.
    > Ale NO2 nie wachalem, to moze i tak pachnie.

    Nie mam w wachaniu duzych doswiadczen :) ale kiedys kolega parkował koło
    mnie autem ze sprawnym dpfem i egrem i rzeczywście czułem koło niego taki
    lekko dziwny, słodkawy zapach.
    Po usunieciu dpfa i zaslepieniu egra gdzies koło 300kkm przebiegu juz
    tego zapachu nie czułem. Dziwne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 177. Data: 2020-01-05 22:52:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Jan 2020 08:59:01 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Może za mało stary.
    > Common raile weszły kilkanaście lat temu.

    ford 1.8T, zwykla pompa wtryskowa.
    Ale juz chyba katalizator, przeplywomierz.

    > Chlor, kwas, ocet - niewielka różnica.
    > Ważne że nie idzie nie wiedzieć o co biega.
    > Chyba że ktoś ma problem z powonieniem.

    Chyba, ze ktos ma problem z powonieniem.
    Chlor smierdzi specyficznie.

    > Ale w normie czego?
    > Bo niekoniecznie właśnie tego co śmierdzi w nowszych dieslach, a nie
    > śmierdziało w starszych.

    Tylko ze norma Euro dla diesli ograniczyla CO - ale diesle malo go
    emituja, PM, i NOx wlasnie.
    Wiec z czyms mial problem.

    J.

  • 178. Data: 2020-01-07 16:16:27
    Temat: Re: Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Raz wystarczy. Uwazasz ze jak będziecie częściej pisali będziecie
    >mieli więcej racji?
    >Poczucie na to że nikomu nie będzie się chciało sprawdzić albo że
    >uwierzy w amatorskie pomiary.

    Jakie amatorskie ? Widac klamales pelna geba jak pisales, ze
    sprawdzales.

    >U mnie teraz 35.

    Ale nie teraz tylko rok temu.

    Poczekaj na mrozy i sie pochwal :-)

    J.

  • 179. Data: 2020-01-13 17:03:40
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 3 Jan 2020 15:29:36 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >P.S. To ta stacja ?
    >https://goo.gl/maps/XYoM79J1bNg7L36G9
    >
    >No to nie da sie powiedziec, ze odsunieta od jezdni :-)
    >
    >czy to jednak nie to, a wlasciwa stacja gdzies z drugiej strony
    >budynku ? :-)

    Tak, ta. Po drugiej stronie budynku są podwórka, tam nie ma żadnych
    urządzeń. Nie szukaj tutaj spisku ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 180. Data: 2020-01-14 06:17:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tak, ta. Po drugiej stronie budynku są podwórka, tam nie ma żadnych
    >urządzeń. Nie szukaj tutaj spisku ;)

    Skoro nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi, i szukanie
    spisku jest jak najbardziej wlasciwe :-)

    J.