  • 1. Data: 2012-12-27 20:51:31
    Temat: Nowa seria akumulatorow Sanyo Eneloop UTGB
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Nowe serie Eneloopow maja wydluzona zywotnosc (1500 => 1800 cykli ladowan
    wg specyfikacji) oraz jeszcze wolniej sie samorozladowuja
    www.hurt.com.pl/4-x-akumulatorki-sanyo-eneloop-utgb-
    r03-aaa-ni-mh-800mah-box,p10956.html

    Technoline zaprezentowalo natomiast model BC-800, podobny do BC-700/900, za
    to najtanszy.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2012-12-27 21:26:10
    Temat: Re: Nowa seria akumulatorow Sanyo Eneloop UTGB
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:

    > Nowe serie Eneloopow maja wydluzona zywotnosc (1500 => 1800 cykli
    > ladowan wg specyfikacji)

    Ech, żeby jeszcze było je do czego wpychać... (jeśli chodzi o sprzęt foto).

    BTW: Przydałby się nowy uniwersalny format aku, taki bardziej
    kwadratowy w przekroju... I ew. krótszy, żeby łatwiej było osiągać
    szeregowo wyższe napięcia (a właściwie z od razu zdublowanym napięciem
    - w końcu co dziś działa na jednego paluszka?).

    > oraz jeszcze wolniej sie samorozladowuja

    Nawet z samego obrazka reklamowego wynika, że różnica będzie
    odczuwalna dopiero... po dwóch latach od naładowania... :)

    Ja, jako istota łatwowierna, uwierzyłem kiedyś zapewnieniom Janka o
    trwałości lidlowych Troników. ;) Kupiłem 9 Voltówki do podtrzymywania
    budzika i niestety - porażka na całej linii - kiedy przyszło co do czego
    (3-4 miesiące), aku miał już za niskie napięcie, żeby odpalić budzenie.
    A to u mnie jedyne zastosowanie dla 9V.

    > Technoline zaprezentowalo natomiast model BC-800, podobny do
    > BC-700/900, za to najtanszy.

    Ja już się przyzwyczaiłem do lidlowego "wszystkomającego" dopalacza,
    szczególnie, że na złączach do ładowania 9V podłączyłem mu wentylator,
    co nie tylko skutecznie chłodzi aku, ale i program ładowania zrobił się
    przez to jakiś taki ciekawszy... ;)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2012-12-28 00:55:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-27 21:26, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    > budzika i niestety - porażka na całej linii - kiedy przyszło co do czego
    > (3-4 miesiące), aku miał już za niskie napięcie, żeby odpalić budzenie.

    O dziewięciowoltówkach nic nie mówiłem :)

> [...]
    > szczególnie, że na złączach do ładowania 9V podłączyłem mu wentylator,
    > co nie tylko skutecznie chłodzi aku, ale i program ładowania zrobił się

    Oj, ładowarki z lidla to akurat unikałbym. Właściwie każdej oprócz
    świętej trójcy (teraz już czwórcy).

    --
    pozdrawia Adam
    /jadam kebaby, ale jestem pacyfistą/

  • 4. Data: 2012-12-28 06:32:58
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mariusz [mr.] wrote in <news:kbiat2$aig$1@news.task.gda.pl>
    > Ech, żeby jeszcze było je do czego wpychać... (jeśli chodzi o sprzęt foto).

    Zawsze pozostaja gripy do lustrzanek i lampy blyskowe.
    Ah, gdzie te czasy starych lustrzanek Pentaxa zasilanych 4x R6 czy
    panowania Canonow A*** z pelnym manualem, zasilanych paluszkami.

    Swoja droga w sklepach z podzespolami elektronicznymi odkrylem wspanialy
    skarb: koszyczek na baterie.
    Dolutowalem do takiego kabel z wtykiem DC i stalem sie posiadaczem
    przenosnego zasilacza do montazu paralaktycznego (takie ustrojstwo
    kompensujace ruch dobowy nieba, dzieki czemu mozna wykonywac dlugoczasowe
    fotografie nieporuszonych gwiazd). Koszt stacji zasilajacej: ok 5zl (nie
    wliczajac akku).
    www.betelgeza.ziomber.eu/photo/12/Battery_pack_4xR6.
    jpg
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 5. Data: 2012-12-28 08:07:43
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    W dniu 2012-12-28 06:32, astro pisze:

> [...]
    > fotografie nieporuszonych gwiazd). Koszt stacji zasilajacej: ok 5zl (nie

    Bardzo podobne koszyczki (tylko kwadratowe, nie płaskie) służyły do
    zasilania radia "Koliber" (produkowanego od 1960 roku) i jemu podobnych.

    --
    J.R.

  • 6. Data: 2012-12-28 08:11:43
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Uzytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisal w
    wiadomosci news:kbi98g$dc1$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    r03-aaa-ni-mh-800mah-box,p10956.html

    > Technoline zaprezentowalo natomiast model BC-800, podobny do BC-700/900,

    za kolejny rok czy dwa jak juz te akumulatorki beda starsze o kolejne lata
    to zbadaja je i stwierdza ze trzymaja jesczze dluzej niz przypuszczali i
    nazwa je UTGC;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 7. Data: 2012-12-28 10:32:07
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > O dziewięciowoltówkach nic nie mówiłem :)

    No dobra... Tak naprawdę, to chciałem mieć już przedstawicieli
    każdego rodzaju aku. :)) Paluszki jakoś sobie radzą (zresztą jeszcze
    dwa razy dokupowałem od tamtej pory).

    BTW: Wiem, że to nie ta grupa, ale może ktoś choć słyszał, czy
    akumulator od instalacji alarmowej (12V, żelowy??? wysechł? [daje 6V])
    można jakoś regenerować, czy od razu ciupasem go do utylizacji?

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2012-12-28 11:01:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:

    > Swoja droga w sklepach z podzespolami elektronicznymi odkrylem
    > wspanialy skarb: koszyczek na baterie.
    [...]
    > www.betelgeza.ziomber.eu/photo/12/Battery_pack_4xR6.
    jpg

    Właśnie czegoś takiego potrzebuję! :)) (tylko zawsze brakuje mi
    oficjalnej nazwy do pytania).

    Jest może w sprzedaży taki "pas nabojowy" na aku z połączeniami
    szeregowymi "na zakładkę" i możliwością cięcia? (ha, chyba powinienem
    zostać wynalazcą... :)

    BTW: Czujniki temperatury, które wymagają baterii 2x1,5V zasilam
    trzema aku 1,2 = 3,6V - znacznie przedłuża to okres działania, bo 2 aku
    zupełnie się nie sprawdzały nawet na starcie nie mając 3V.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 9. Data: 2012-12-28 16:22:34
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > akumulator od instalacji alarmowej (12V, żelowy??? wysechł? [daje 6V])
    > można jakoś regenerować, czy od razu ciupasem go do utylizacji?

    jak spadl az tak bardzo to juz moze byc po nim, mozna sprobowac destylowanej
    dolac, wiele to nie kosztuje

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 10. Data: 2012-12-28 16:25:24
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:kbjqkt$9r7$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > trzema aku 1,2 = 3,6V - znacznie przedłuża to okres działania, bo 2 aku
    > zupełnie się nie sprawdzały nawet na starcie nie mając 3V.

    szukaj na allegro wlasnie jako koszyk/koszyczek na baterie, jest tego sporo
    roznych w pieniadzach od zlotowki za sztuke;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl