  • 1. Data: 2012-12-27 18:24:41
    Temat: Retusz starych fotografii
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Mam kilkadziesiąt (dwadzieścia kilka) starych fotografii, które
    chciałbym podretuszować i wydrukować w sepii. Na załączonym obrazku moi
    pradziadkowie, zdjęcia zrobione w okolicy I wojny światowej, pozostałe w
    podobnym stanie. Chciałbym usunąć rysy i ubytki, bez zmiany "klimatu",
    bez wyostrzania czy zmiany jasności itp.
    Jakie narzędzie będzie się do tego nadawać, najlepiej darmowe albo
    shareware. Irfanowy "stamp" nie nadaje się, po prostu widać, że było
    poprawiane.
    Po obróbce rzecz jasna nie musi być idealnie, chciałbym usunąć te
    najbardziej widoczne uszkodzenia.
    Zdjęcia wyglądają tak:
    http://c.wrzuta.pl/wi4521/bd2a2d10002a55d450dc8388/i
    mg005

    Ze względu na brak doświadczenia w obróbce fotografii, najchętniej
    użyłbym czegoś łatwego w obsłudze i idiotoodpornego. Z angielskim sobie
    poradzę.
    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2012-12-27 20:02:43
    Temat: Re: Retusz starych fotografii
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2012-12-27 18:24, Yogi(n) pisze:
> [...]
    >
    > Ze względu na brak doświadczenia w obróbce fotografii, najchętniej
    > użyłbym czegoś łatwego w obsłudze i idiotoodpornego. Z angielskim sobie

    No cóż, ja takie rzeczy robię przy pomocy Photoshopa CS6. Niestety, nie
    jest to ani darmowe oprogramowanie, ani shareware. No i na pewno nie
    automat - trzeba się nad każdym zdjęciem co nieco "nagimnastykować" :-)

    --
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 3. Data: 2012-12-27 23:42:13
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2012-12-27 18:24, Yogi(n) pisze:
    > Zdjęcia wyglądają tak:
    > http://c.wrzuta.pl/wi4521/bd2a2d10002a55d450dc8388/i
    mg005

    Technicznie:
    Gimp > łatka i klonowanie z odpowiednimi ustawieniami pędzla.
    Efekt jest bardzo dobry, tylko cierpliwości trzeba.

    --
    rry

  • 4. Data: 2012-12-28 09:57:49
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Ze względu na brak doświadczenia w obróbce fotografii, najchętniej
    > użyłbym czegoś łatwego w obsłudze i idiotoodpornego. Z angielskim sobie
    > poradzę.

    w acdsee jest opcja photorepair i dziala super, szybko, i nawet malpa
    sobie poradzi. ale on chyba nie jest darmowy.

  • 5. Data: 2012-12-30 11:38:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dla 20-kilku fotek ściągnij sobie 30-to dniową wersję Photoshopa lub ACDSee.

  • 6. Data: 2012-12-30 13:09:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2012 18:24:41 +0100, Yogi(n) napisał(a):

    > Jakie narzędzie będzie się do tego nadawać, najlepiej darmowe albo
    > shareware. Irfanowy "stamp" nie nadaje się, po prostu widać, że było
    > poprawiane.

    Gimp.

    > Ze względu na brak doświadczenia w obróbce fotografii, najchętniej
    > użyłbym czegoś łatwego w obsłudze i idiotoodpornego. Z angielskim sobie
    > poradzę.
    Łatwe w obsłudze są do łatwych spraw ;)

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 7. Data: 2012-12-30 14:44:37
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2012-12-30 11:38, Marek pisze:
    > Dla 20-kilku fotek ściągnij sobie 30-to dniową wersję Photoshopa lub
    > ACDSee.

    Uważam że to idealna propozycja. Tym bardziej że w sieci jest cała masa
    darmowych materiałów szkoleniowych, traktujących właśnie o renowacji
    zdjęć. Proponuje wrzucić w youtube.com hasło restoration photoshop.
    Oto jeden z pierwszych strzałów:
    https://www.youtube.com/watch?v=4SHbJWRsIVA
    Jeśli chodzi o książki to tradycyjnie polecam pozycję
    http://www.digitalretouch.org/ , w u nas wydał ją Helion ale ciężko z
    jej dostępnością.

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 8. Data: 2012-12-30 16:17:24
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    cichybartko wrote:

    [ciach]
> [...]
    > darmowych materiałów szkoleniowych, traktujących właśnie o renowacji
    > zdjęć. Proponuje wrzucić w youtube.com hasło restoration photoshop.

    No a co po 30 dniach? Niech mu coś jeszcze wyskoczy po tych 30 dniach do
    zrobienia. I drugi raz legalnie PS lub ACDSee nie zainstaluje. I co mu
    zostaje? GIMP. Niech się go uczy chłopak odrazu.

    Bo(o)t manager

  • 9. Data: 2012-12-30 16:48:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-30 16:17, Bo t manager pisze:
    > No a co po 30 dniach? Niech mu coś jeszcze wyskoczy po tych 30 dniach do
    > zrobienia. I drugi raz legalnie PS lub ACDSee nie zainstaluje. I co mu
    > zostaje? GIMP. Niech się go uczy chłopak odrazu.

    Niech się nauczy od razu używać maszyn wirtualnych. Zaręczam, że
    ''wileo-trzydziestodniówki'' do w pełni amatorskich i, dodajmy,
    zamkniętych w czasie zastosowań (bo po obróbce wszystkich archiwów
    produkt przestaje być potrzebny) są adobe wyłącznie na rękę - oto
    wychowuje się nowy ''wyznawca'' i w razie wypadku pracy profesjonalnej
    nie wybierze gimpa tylko produkt, który już zna, a za który - jest
    szansa - zapłaci, jako że praca na wirtualach jest mniej wydajna niż na
    systemie natywnym (swoją drogą, do czasu).
    Inna sprawa do sam problem: gimp czy szop. Do zastosowań z wątku
    wystarczy gimp, ale zaletą znajomości drugiego jest... łatwiejsza
    możliwość znalezienia dziś pracy.

    --
    pozdrawia Adam
    /leje, a także pada, zacina, sieka, smaga, siusia, pryska, szcza i kapie.../

  • 10. Data: 2012-12-30 22:06:59
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Bo t manager" <b...@W...poczta.wp.pl> napisał
    w wiadomości news:5h26r9-2aj.ln1@nostromo.pl...
> [...]
    > zrobienia. I drugi raz legalnie PS lub ACDSee nie zainstaluje. I co mu
    > zostaje? GIMP. Niech się go uczy chłopak odrazu.

    E tam, ghosta i acronisa mam opanowane, mogę odtworzyć z obrazu system
    sprzed miesiąca.
    Ale nie o to chodzi.
    Na córki laptopie odkryłem Adobe PS Elements (preinstalowany z systemem)
    . Wystarczy do takich zastosowań? Od czego zaczać? Które narzędzie
    najbardziej sie przyda?
    Z 15 lat temu, jeszcze pod w'95 miałem PicturePublishera, wystarczał do
    takich zastosowań, ale teraz chyba już nie istnieje, bo nie znalazłem.
    Ściągam ACDSee i powalczę. 30 dni z pewnością wystarczy. A jeśli nie, to
    zakoszę laptopa młodej na kilka dni ;-)

    --
    Yogi(n)