  • 1. Data: 2016-05-31 17:02:33
    Temat: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Musiałem w tranzicie wymienić amortyzatory tył. Na stacji
    diagnostycznej przed wymianą pokazywało 29% oba. Znajomy mechanik
    wymienił na nowe. Po wymianie jadę na stację tak z ciekawości
    sprawdzić i wynik: tył prawy 12%, lewy - 29%. Jak to możliwe??
    Mechanik przysięga, że to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu
    podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewać mechanika, możliwe że
    sprzedano mu uszkodzone?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-05-31 17:49:59
    Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 31.05.2016 o 17:02, Marek pisze:
> [...]
    > Mechanik przysięga, że to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu
    > podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewać mechanika, możliwe że

    Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?
    Pojedź dla sprawdzenia na inną.
    Szkoda, że wpędzili cię w koszty.
    Czuć coś było przy jeździe?
    Pobujać w kilku stojącego pustego Transita też by chyba się dało.

  • 3. Data: 2016-05-31 18:01:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:
    > Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?

    Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził
    ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
    nakazuje. Po redukcji ciśnienia do 2.7 wynik był 44% 29% (przy
    ciśnieniu 3 8 było 29% 12%).
    Ile miniumum powinien pokazać nowy amorek? Kkiedyś wymieniałem w
    osobówce (mazda 2) i na nowym było 85%.

    Jutro pojadę na inną stację, mechanik twierdzi, że jak wezmę wydruk
    to będzie dobra podstawa reklamacji.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-05-31 18:42:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31.05.2016 o 18:01, Marek pisze:

    > Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził
    > ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
    > nakazuje.

    To jest rower czy tir?

  • 5. Data: 2016-05-31 18:48:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2016 o 18:42 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > To jest rower czy tir?

    W mojej osobówce zalecane przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub na
    autostradzie) to 3,2 bara.
    Opony 17".

    TG

  • 6. Data: 2016-05-31 19:02:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31.05.2016 o 18:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > W mojej osobówce zalecane przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub
    > na autostradzie) to 3,2 bara.
    > Opony 17".

    Ale takie z minimalną gumą?
    Bo jeszcze się nie spotkałem z tego typu ciśnieniami.

  • 7. Data: 2016-05-31 19:09:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2016 o 19:02 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Ale takie z minimalną gumą?
    > Bo jeszcze się nie spotkałem z tego typu ciśnieniami.

    Rozmiar gumy fabryczny - normalne ciśnienie 2,5 bar - pełne obciążenie lub
    autostrada 3,2
    Auto ma 1760kg w dowodzie - minivan C4GP.

    TG

  • 8. Data: 2016-05-31 19:12:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 31 May 2016 18:42:33 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > To jest rower czy tir?

    Było w pierwszym poście.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-05-31 19:13:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31.05.2016 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Rozmiar gumy fabryczny

    To znaczy jaki profil?

  • 10. Data: 2016-05-31 19:14:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 31 May 2016 17:02:33 +0200, Marek napisał(a):

    > Musiałem w tranzicie wymienić amortyzatory tył. Na stacji
    > diagnostycznej przed wymianą pokazywało 29% oba.

    A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
    Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?

    > Znajomy mechanik
    > wymienił na nowe. Po wymianie jadę na stację tak z ciekawości
    > sprawdzić i wynik: tył prawy 12%, lewy - 29%. Jak to możliwe??

    Na kilka sposobów :)

    Po pierwsze czy aby na pewno są to takie same amortyzatory? W sensie że te
    same modele - może coś źle wydali z magazynu.
    A są dostępne różne charakterystyki tłumienia w amortyzatorach do tego
    samochodu modelu. Np. Sachs 230963 i 230964.

    Po drugie oczywiście może się zdarzyć że produkt nowy ma wadę.
    Same amortyzatory można sprawdzić i porównać na hamowni amortyzatorów -
    mają takie rzeczy w serwisach amortyzatorów. Można też ręcznie porównać jak
    się amortyzatory zachowują chociaż przy siłach i prędkościach które można
    wygenerować rękami.

    Po trzecie może być coś źle złożone.

    Z takich ogólnych przyczyn to może auto ma nierówne obciążenie?
    Czy diagnosta to sprawdził?
    Przed badaniem zawieszenia mierzony jest nacisk statyczny - jeżeli na
    jednej osi bardziej obciążone jest lewe koło, a na drugiej prawe to znaczy
    że któreś zawieszenie jest dłuższe/krótsze i powoduje to nierówny nacisk po
    przekątnej.
    Przyczyny to np. pęknięta sprężyna, jakieś wyrwane mocowanie przedniego
    macphersona, krzywy resor z tyłu itp.

    Jakieś koło może też leżeć na odboju itd.

    Ogólnie to jednak coś powinno być widać, ale zacząć należy od przyjrzenia
    się tym amortyzatorom i zawieszeniu.

    > Mechanik przysięga, że to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu
    > podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewać mechanika, możliwe że
    > sprzedano mu uszkodzone?

    A co to za model Transita? Bo sprawdziłem na chybił-trafił 3 różne Transity
    w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów były.