  • 1. Data: 2016-06-01 04:23:32
    Temat: Passat - problemy z paliwem
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Próbuję zrozumieć czemu Passat GLX 2004 rocznik
    nie może odpalić. Kręci ale ani razu nie pali.

    I mam takie pytanie: jakie w tych silnikach powinno być
    ciśnienie paliwa w gumowej rurce doprowadzającej paliwo
    do tych, że się tak fachowo wyrażę, metalowych "spliterów"
    dochodzących do wtryskiwaczy?

    Czy da się ją łatwo zgnieść palcami?
    Wygląda mi że nie ma tam ciśnienia :-(

    http://voila.pl/267/6hior/

    Jak długo się tam ciśnienie powinno utrzymywać
    po wyłączeniu silnika? 30 minut? Dłużej?

    p.s jak działa w tym aucie regulator ciśnienia - nie widzę żadnej
    rurki giętkiej dochodzącej do niego, wskazującej na regulację
    podciśnieniem, jak jest ono regulowane? Czy awaria tego
    regulatora jest możliwa (w sensie że będzie całkiem otwarty)?

  • 2. Data: 2016-06-01 07:20:59
    Temat: Re: Passat - problemy z paliwem
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 31 May 2016 21:23:32 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > podciśnieniem, jak jest ono regulowane? Czy awaria tego
    > regulatora jest możliwa (w sensie że będzie całkiem otwarty)?

    Znasz trochę angielski? Słyszałeś o Google?
    5 sekund szukania:
    https://www.2carpros.com/articles/how-to-check-fuel-
    system-pressure-and-regulator
    http://www.alibaba.com/product-detail/Adjustable-Fue
    l-Pressure-Regulator-OEM-FITMENT_137154166.html

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2016-06-01 12:35:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message

    > Znasz trochę angielski? Słyszałeś o Google?

    Tak. Tak. BTW - bardzo milutki jesteś :-) Mama Cię tak wychowała?

    > 5 sekund szukania:
    > https://www.2carpros.com/articles/how-to-check-fuel-
    system-pressure-and-regulator

    I co z tego wywnioskowałeś w kwestii czy organoleptycznie, bez możliwości
    wpięcia miernika, da się oszacować ciśnienie paliwa przez zgniecenie palcami
    tej rurki czy nie da się?

    > http://www.alibaba.com/product-detail/Adjustable-Fue
    l-Pressure-Regulator-OEM-FITMENT_137154166.html

    Niestety ten z Twojego obrazka wygląda zupełnie inaczej jeśli chodzi o
    wygląd portów :-) Ten Twój właśnie wygląda na to, że jest sterowany
    podciśnieniem - ten mój nie. A więc nie odpowiadasz na moje pytanie czy
    ciśnienie w tym systemie jest regulowane i czy zależy od obrotów/obciążenia
    silnika.

  • 4. Data: 2016-06-01 13:22:07
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 1 Jun 2016 05:35:41 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Tak. Tak. BTW - bardzo milutki jesteś :-) Mama Cię tak wychowała?

    Mnie tak, a Ciebie?

> [...]
    > wpięcia miernika, da się oszacować ciśnienie paliwa przez zgniecenie palcami

    Jak chcesz zmierzyć czy jet prawidłowe ciśnienie na listwie zasilającej, to
    mierzysz manometrem. Tam nie ma ciśnienie, które napompowałoby gumową
    rurkę, która ma ścianki grubsze niż otwór wewnątrz.

> [...]
    > ciśnienie w tym systemie jest regulowane i czy zależy od obrotów/obciążenia

    Bo to jest regulator tuningowy. Zwykły utrzymuje stałe ciśnienie paliwa
    względem bodajże powietrza w kolektorze ssącym. Choć możliwe, że względem
    otoczenia - nie pamiętam teraz, a Google jest dostępne dla wszystkich.
    A tak w ogóle, to jeżeli rzeczywiście są problemy z ciśnieniem paliwa to
    szukaj po drodze: smok, pompa, filtr. Regulator sprawdzałbym na końcu.
    Łatwo zasymulować jego działanie: zaciśnij powrót z regulatora do zbiornika
    i ciśnienie skoczy.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2016-06-01 13:32:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > mierzysz manometrem. Tam nie ma ciśnienie, które napompowałoby gumową
    > rurkę, która ma ścianki grubsze niż otwór wewnątrz.

    No i gdzie sobie ten manometr wepnę w tym passacie?
    Bo z tego co widzę nie ma odpowiedniego portu...

    Nie ma też przy silniku takich nasuwanych końcówek ze spinkami
    które można łatwo odkręcić - widzę tylko na stałe zaciśniętą końcówkę
    z nakrętką idącą na metalową rurkę.

    No chyba że się wpiąć od strony pompy, z tyłu, przy baku?

    > Bo to jest regulator tuningowy. Zwykły utrzymuje stałe ciśnienie paliwa
    > względem bodajże powietrza w kolektorze ssącym.
    > Choć możliwe, że względem otoczenia - nie pamiętam teraz,

    No i to mnie zastanowiło czy w tym aucie regulator reguluje stałe
    ciśnienie czy koryguje ciśnienie paliwa w zależności od obciążenia.

    > a Google jest dostępne dla wszystkich.

    Szafujesz tym Google a tam łatwo jest w 5 sekund znaleźć dużo
    bezużytecznego śmiecia - aby znaleźć coś wartościowego to
    dużo już więcej wysiłku i wiedzy potrzeba...

> [...]
    > szukaj po drodze: smok, pompa, filtr. Regulator sprawdzałbym na końcu.
    > Łatwo zasymulować jego działanie: zaciśnij powrót z regulatora do

    No jest to myśl - możnaby żabką zacisnąć na próbę rurkę powrotną do baku.

  • 6. Data: 2016-06-01 16:06:00
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 1 Jun 2016 06:32:56 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie ma też przy silniku takich nasuwanych końcówek ze spinkami
    > które można łatwo odkręcić - widzę tylko na stałe zaciśniętą końcówkę

    Cały układ jest fabrycznie zaspawany za sztywno? Jak jest podłączony
    regulator i wtryskiwacze? Co z filtrem paliwa? Zakute złącza, bez
    możliwości rozłączenia? Możliwe, że trzeba użyć jakiegoś trójnika, może
    kawałka gumowej rurki - portu żeby wkręcić manometr nie ma w żadnym
    samochodzie.

    > No i to mnie zastanowiło czy w tym aucie regulator reguluje stałe
    > ciśnienie czy koryguje ciśnienie paliwa w zależności od obciążenia.

    Regulator ma dać stałe ciśnienie paliwa na wtryskiwacz - ilość paliwa
    regulowana jest czasem otwarcia wtryskiwacza, a nie ciśnieniem paliwa.

    > Szafujesz tym Google a tam łatwo jest w 5 sekund znaleźć dużo
    > bezużytecznego śmiecia - aby znaleźć coś wartościowego to
    > dużo już więcej wysiłku i wiedzy potrzeba...

    Liczysz, że ktoś za Ciebie to zrobi? Takich passatów w Polsce jeździ jakaś
    śladowa ilość, więc szansa, że komuś chciało się robić doktorat z układu
    zasilania paliwem jest bliska zero.

    > No jest to myśl - możnaby żabką zacisnąć na próbę rurkę powrotną do baku.

    Najpierw to ją rozepnij i zobacz, czy coś z niej leci po przekręceniu
    stacyjki - może masz spalony bezpiecznik pompy paliwowej, a wymyślasz
    niestworzone teorie.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 7. Data: 2016-06-01 16:52:10
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    P.B. <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > możliwości rozłączenia? Możliwe, że trzeba użyć jakiegoś trójnika, może
    > kawałka gumowej rurki - portu żeby wkręcić manometr nie ma w żadnym

    Ależ są takie auta! Mają zawór Schräder jak przy klimie czy oponach -
    możesz tam wtedy wetknąć miernik ciśnienia z szybkozłączką bez rozpinania
    obiegu paliwa. Tak mnie zachęcasz do googlowania, wpisz sobie sam:
    "schrader valve fuel rail" i się przekonasz że wiele jest takich aut. A tu
    najdroższa wersja silnika w passacie i testowalność/serwisowalność mają w
    nosie.

    > Regulator ma dać stałe ciśnienie paliwa na wtryskiwacz - ilość paliwa
    > regulowana jest czasem otwarcia wtryskiwacza, a nie ciśnieniem paliwa.

    W wielu samochodach regulator uzależnia ciśnienie na wtryskiwaczach od
    chwilowego obciążenia silnika, i sygnał tego obciążenia dochodzi rurką
    podciśnienia do regulatora uchylając nieco bardziej lub mniej jego membranę
    (mechaniczny system).
    Tej rurki w tym moim regulatorze nie widzę.
    Być może w tym silniku ciśnienie jest tam stałe, niezależne od pracy
    silnika.

    > Liczysz, że ktoś za Ciebie to zrobi? Takich passatów w Polsce jeździ jakaś
    > śladowa ilość, więc szansa, że komuś chciało się robić doktorat z układu
    > zasilania paliwem jest bliska zero.

    Passatow takich może jest mało, ale Audi z takim samym silnikiem 2.8 litra
    V6 może się znajdzie więcej? :-)

    > Najpierw to ją rozepnij i zobacz, czy coś z niej leci po przekręceniu
    > stacyjki - może masz spalony bezpiecznik pompy paliwowej, a wymyślasz
    > niestworzone teorie.

    Bezpieczniki wszystkie sa dobre, niestety.
    Ale przekaźnika jeszcze nie sprawdzałem.

    Czy pod klapką przy drzwiach kierowcy te bezpieczniki są inne dla różnych
    wersji silnika?

    Patrzyłem na ikony namalowane tam na klapce i nie wiem który bezpiecznik od
    pompy - a sprawdziłbym czy przekaźnik sprawny bo musi być wtedy na
    bezpieczniku napięcie. Faktucznie ten silnik małopopularny bo opisy
    bezpieczników wyskakują mi w wyszukiwarce tylk dla wersji paska z
    mniejszymi silnikami z turbo...

  • 8. Data: 2016-06-01 16:59:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message

    system-pressure-and-regulator

    >I co z tego wywnioskowałeś w kwestii czy organoleptycznie, bez
    >możliwości wpięcia miernika, da się oszacować ciśnienie paliwa przez
    >zgniecenie palcami tej rurki czy nie da się?

    a) ze jesli to nie jest jakis FSI, to cisnienie powinno byc ok 1 atm
    (14 psi).
    to jest 1kG/cm2, czyli podobnego rzedu, co sprezystosc wezyka ...

    Przy czym wydaje mi sie, ze ten regulator jest tam po to, aby
    zapewnic stala roznice cisnienia na wtryskiwaczach.
    Po to jest do niego doprowadzone cisnienie z kolektora ssacego, a
    tam panuje podcisnienie zmienne.
    Moze sie okazac, ze w kolektorze jest np 0.3atm (bezwzgledne), to
    w wezyku powinno byc 1.3, a ze powietrze daje 1, to odczuwasz 0.3 ...

    b) cisnienie z pompy pochodzi, a pompa sie wlacza na krotko, jesli sie
    silnik nie kreci. Okolo sekundy.
    scisnij ten wezyk i popros druga osobe aby zaplon wlaczyla - moze
    cos odczujesz.
    Potem niech rozrusznik uruchomi - to pompa sie powinna wlaczyc.

    wlaczenie pompy tez slychac - ale trzeba w zacisznym garazu.

    A nie jest to silnik FSI ?

    J.

  • 9. Data: 2016-06-01 17:26:46
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 1 Jun 2016 09:52:10 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > najdroższa wersja silnika w passacie i testowalność/serwisowalność mają w

    Może auto jest przystosowane do tego żeby lokaj zawoził je do serwisu, a
    nie właściciel pod domem dłubał.

> [...]
    > Tej rurki w tym moim regulatorze nie widzę.
    > Być może w tym silniku ciśnienie jest tam stałe, niezależne od pracy

    Nie wymyślaj jakich nowych zasad działania silnika spalinowego! Regulator
    może ustawiać stałe ciśnienie paliwa względem otoczenia, lub ciśnienia w
    kolektorze ssącym (tak jest w zabytkowym L-jetronic:
    http://www.tr8.com/EfiHowWrks.htm ). Przy rozruchu nie ma to żadnego
    znaczenia - podciśnienie w kolektorze jest zasadniczo pomijalne. Wypięcie
    rurki z podciśnieniem może powodować zbyt wysokie ciśnienie paliwa względem
    kolektora - ale to będzie za bogata mieszanka. Będzie prychał, ale zapali i
    pojedzie.
    Nie robiłem z tego doktoratu, ale wyobrażam sobie, że silniki, które mają
    MAP Sensor zamiast przepływomierza mogą utrzymywać stałe ciśnienie paliwa
    względem otoczenia - ECU wie jakie jest ciśnienie w kolektorze ssącym i
    dopasuje sobie czas wtrysku.

> [...]
    > bezpieczniku napięcie. Faktucznie ten silnik małopopularny bo opisy
    > bezpieczników wyskakują mi w wyszukiwarce tylk dla wersji paska z

    Brytyjska strona VW pozwala na pobranie po VIN instrukcji obsługi do
    samochodu. Zobacz, czy przyjmie ten VIN, a jak nie to poszukaj na
    amerykańskiej www VW

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 10. Data: 2016-06-01 17:41:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >A tu
    >najdroższa wersja silnika w passacie i testowalność/serwisowalność

    Bo nasze auta sie nie psuja ! :-)

    J.