  • 1. Data: 2013-05-21 08:41:19
    Temat: Nowe samochodu - co to jest z ich wielkością?
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Hej grupo,

    Nasuneła mi się taka refleksja po wczorajszej wizycie w salonie Toyoty
    (żeby nie było - byłem służbowo).
    Obejrzałem wszystkie wystawione samochody, powsiadałem, pomacałem i
    doszedłem do wniosku, że one w środku mają praktycznie taką samą wielkość.

    Wsiadałem i do nowej Rav 4, Auris, Avensis, Verso itd. Wszystkie są one
    jakieś takie napompowane z zewnątrz, ale w środku to już podobnie z
    miejscem.

    Jeżdzę Citroene C4 i jakoś mniej miejsca w środku od Avensisa czy Aurisa
    czy nawet Ravki nie zauważyłem. Kwestię bagażnika pomijam.

    Co jest? Unifikacja jakaś?
    Jak będę szukał duże osobowego z dużą ilością miejsca w środku i dużym
    bagażnikiem to dopiero np. Audi A6?

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-05-21 10:34:46
    Temat: Re: Nowe samochodu - co to jest z ich wielkością?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.05.2013 08:41, Franc pisze:
> [...]
    > Obejrzałem wszystkie wystawione samochody, powsiadałem, pomacałem i
    > doszedłem do wniosku, że one w środku mają praktycznie taką samą wielkość.

    Coś w tym jest - ja mam Fabię, ojciec Primerę i w środku jakby podobnie...

    MJ

  • 3. Data: 2013-05-21 10:46:34
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Co jest? Unifikacja jakaś?
    > Jak będę szukał duże osobowego z dużą ilością miejsca w środku i dużym
    > bagażnikiem to dopiero np. Audi A6?

    Tryndy Panie, tryndy. ;)
    Teraz jak drzwi nie mają 15cm, konsola środkowa 20-tu, to klasy nie ma.
    Efekt jest taki, że w przykładowo Q7 się zwyczajnie nie mieszczę, a
    starej skodzie 105 oraz Ibizie'92 jak najbardziej mieściłem.
    Wygodnie było w X5, ale to nie dla mnie.

    Irek.N.

  • 4. Data: 2013-05-21 11:37:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości
    >Wsiadałem i do nowej Rav 4, Auris, Avensis, Verso itd. Wszystkie są
    >one
    >jakieś takie napompowane z zewnątrz, ale w środku to już podobnie z
    >miejscem.

    No wiesz - Verso na plycie Avensis. Rav4 niby Corolla.

    >Co jest? Unifikacja jakaś?

    Poniekad ... zaczyna sie projekt od usadzenia modelowego kierowcy ?

    >Jak będę szukał duże osobowego z dużą ilością miejsca w środku i
    >dużym
    >bagażnikiem to dopiero np. Audi A6?

    Skoda superb ? Ford Mondeo ? Opel Insignia ?

    J.

  • 5. Data: 2013-05-21 11:49:51
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 21 May 2013 11:37:47 +0200, J.F napisał(a):

    > Skoda superb ? Ford Mondeo ?
    Nie siedziałem, popatrzę sobie. Widziałem natomiast nową konsolę Forda
    Mondeo - brrr.... To jakiś koszmar. Nie na temat jednak i rzecz gustu.

    > Opel Insignia ?
    W Insigni czułem się jak w czołgu. Małe ta okienka jakieś, widoczność taka
    sobie. Miejsca w środku jednak było całkiem sporo - to fakt.

    --
    Franc

  • 6. Data: 2013-05-21 13:56:42
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > a starej skodzie 105

    Widze, ze nie tylko obecne nasze samochody sa tej samej marki, ale dawne
    tez;-)
    Siedzialem w niedziele w wojskowym Hummerze, tam to dopiero jest malo
    miejsca. Powaznie. Wiekszosc zajmuje konsola srodkowa ze sprzetem,
    wyjscie na dach itd, a siedzidelka jak zabawkowych samochodzikach dla
    dzieci.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2013-05-21 14:39:33
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-21 11:49, *Franc* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > W Insigni czułem się jak w czołgu. Małe ta okienka jakieś, widoczność taka
    > sobie. Miejsca w środku jednak było całkiem sporo - to fakt.

    Z przodu, bo z tyłu jest wprawdzie lepiej niż e Vectrze HB/sedan, ale
    gorzej niż w kombi.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 8. Data: 2013-05-21 16:53:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    net...
> [...]
    >
    > Wsiadałem i do nowej Rav 4, Auris, Avensis, Verso itd. Wszystkie są one
    > jakieś takie napompowane z zewnątrz, ale w środku to już podobnie z

    Ostatni przymierzam się do jakiegoś dupowozu crossovera i mam podobne
    spostrzeżenia - na zewnątrz wielkie to jak kompakt, a wewnątrz mniejsze niż
    moje byłe Punto.
    Kto tak projektuje auta i po co?

  • 9. Data: 2013-05-21 17:17:23
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Franc" <w...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > W Insigni czułem się jak w czołgu. Małe ta okienka jakieś, widoczność taka
    > sobie. Miejsca w środku jednak było całkiem sporo - to fakt.

    Sporo? No nie wiem. Zwykle jeżdżę Vectrą, a jak się przesiadam za kierownicę
    Insigni, to jakoś mi ciasno, szyba przednia bliżej, a wejście na miejsce
    pasażera, jak fotel nie jest na max odsunięty do tyłu, graniczy z cudem -
    zawsze walę kolanem w schowek. Z tyłu - na nogi trochę więcej miejsca niż w
    Vectrze sedan/liftback, ale głowa opiera mi się o sufit, w Vectrze liftback
    jest trochę więcej miejsca na głowę (o sedanie nie wspomnę).

    --
    Axel

  • 10. Data: 2013-05-21 17:18:30
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Mirek Ptak" <n...@n...pl> wrote in message

    > Z przodu, bo z tyłu jest wprawdzie lepiej niż e Vectrze HB/sedan, ale
    > gorzej niż w kombi.

    Bo V kombi jest o prawie 20cm dłuższa... Ale miejsca na głowę mniej w
    Insigni, niż w Vectrze...

    --
    Axel