  • 1. Data: 2009-06-01 21:38:00
    Temat: Nowoczesne żarówki - kompakty i LED do lamusa?
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    "tradycyjne żarówki mogą dawać światło tak jasne, jakby zużywały 100 watów
    mocy, zużywając w rzeczywistości mniej niż 60 watów"
    http://kopalniawiedzy.pl/zarowka-swietlowka-laser-za
    rnik-7652.html

    Taka sobie przyjemna ciekawostka.

    Michał

  • 2. Data: 2009-06-01 22:15:34
    Temat: Re: Nowoczesne żarówki - kompakty i LED do lamusa?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Jun 2009 23:38:00 +0200, Michał Lankosz wrote:
    >"tradycyjne żarówki mogą dawać światło tak jasne, jakby zużywały 100 watów
    >mocy, zużywając w rzeczywistości mniej niż 60 watów"
> [...]

    Jesli sie potwierdzi to nauka zrobi maly kroczek do przodu .. ale nie
    w oswietleniu. 60W to ciagle wiecej niz 20-30, a i chyba bedzie dosc
    droga taka zarowka :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-06-02 04:25:07
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" napisał:

    > http://kopalniawiedzy.pl/zarowka-swietlowka-laser-za
    rnik-7652.html

    > Taka sobie przyjemna ciekawostka.

    No tak. Potwory w jeziorach też są. Wierzysz w takie głupoty?

    Remek

  • 4. Data: 2009-06-02 07:43:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Monday, June 1, 2009, 11:38:00 PM, you wrote:

    > "tradycyjne żarówki mogą dawać światło tak jasne, jakby zużywały 100 watów
    > mocy, zużywając w rzeczywistości mniej niż 60 watów"
> [...]

    Żadna rewolucja - wzrost jasności porównywalny z tym, jaki daje
    halogen w porównaniu ze zwykłą żarówką. Daleko do LEDów i świetlówek.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-06-02 08:17:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Remek" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    rnik-7652.html

    > No tak. Potwory w jeziorach też są. Wierzysz w takie głupoty?

    No wiesz http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_dot

    Zagwarantujesz ze nie powstaje cos podobnego ?

    J.

  • 6. Data: 2009-06-02 23:28:50
    Od: Padre <P...@n...net>

    Michał Lankosz pisze:
    > "tradycyjne żarówki mogą dawać światło tak jasne, jakby zużywały 100 watów
    > mocy, zużywając w rzeczywistości mniej niż 60 watów"
> [...]

    Laser oświetla żarnik przez niezwykle krótką chwilę, ale w tym czasie na
    powierzchni czubka igły wyzwala tyle energii ile wynosi cała produkcja USA.

    Coś mi się zdaje że pod przykrywką żarówek wymyślają następcę broni
    termojądrowej...

  • 7. Data: 2009-06-03 07:40:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > cała produkcja USA.
    >
    > Coś mi się zdaje że pod przykrywką żarówek wymyślają następcę

    Nie - laser femtosekundowy.
    Mala energia, ale bardzo duza moc.

    J.

  • 8. Data: 2009-06-03 18:40:16
    Od: Padre <P...@n...net>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > Nie - laser femtosekundowy.
    > Mala energia, ale bardzo duza moc.

    "tyle energii ile wynosi cała produkcja USA" to niby ma być mała energia
    ? :)

  • 9. Data: 2009-06-03 18:58:12
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Padre pisze:

    > "tyle energii ile wynosi cała produkcja USA" to niby ma być mała energia
    > ? :)

    No wiesz, przecież mają recesję :-)

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 10. Data: 2009-06-03 19:24:22
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 03 Jun 2009 01:28:50 +0200, Padre napisał(a):

    > Coś mi się zdaje że pod przykrywką żarówek wymyślają następcę broni
    > termojądrowej...
    To jakas glupota. Lasery maja slabo ze sprawnoscia, no i zmiesc taki w w
    trzonku E9 :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski