  • 1. Data: 2009-06-01 08:40:39
    Temat: Start programu ARMa
    Od: "Piotr Pitlab Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    Robię urządzenie a ARMem LPC2148 i mam problem, być może banalny ale nie
    mogę sobie z nim poradzić:
    Programuję w C i debuguję JTAG-iem w CrossWorks. Program działa i chciałbym
    zrobić kilka testów na urzadzeniu pracującym autonomicznie. Kompiluję
    program jako THUMB Flash Release. W debugerze zgłasza mi sie program
    zatrzymany gdzieś na początku (zamiast kodu w C jak w wersji debug mam kod
    maszynowy). Gdy klupnę F5 (Run) program startuje, ale gdy włączę urządzenie
    niezależnie bez kontroli środowiska debugującego progam nie rusza (pewnie
    czeka na "F5". Jak zrobić że by ruszał od razu?

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 2. Data: 2009-06-01 09:37:24
    Temat: Re: Start programu ARMa
    Od: "adsp" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Pitlab Laskowski" <p...@p...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:h0046c$a5s$1@news.wp.pl...
> [...]
    > urządzenie niezależnie bez kontroli środowiska debugującego progam nie
    > rusza (pewnie czeka na "F5". Jak zrobić że by ruszał od razu?

    rozwiązanie problemu:
    http://ccgi.rowley.co.uk/support/faq.php?do=article&
    articleid=35

    dodać dyrektywę STARTUP_FROM_RESET w Preprocessor > Preprocessor Definitions

  • 3. Data: 2009-06-01 12:01:16
    Od: "Piotr Pitlab Laskowski" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    articleid=35
    > dodać dyrektywę STARTUP_FROM_RESET w Preprocessor > Preprocessor

    Dzięki za naprowadzenie na trop.
    Dodałem tą dyrektywę jako definicje preprocesora dla pliku "crt0.s" bo tylko
    to wygląda mi na "startup code". Jednak nie pomogło.
    Sprawdziłem stan linii P0.14 po resecie - był niski, wiec odpiąłem
    urządzenie, które korzysta z tej linii i podciagnąłem ją do VCC ale dalej
    nic.

    Gdy włączę zasilanie i nastepnie podepnę się debuggerem: "Debug > Attach
    Debugger" a następnie dam "Break" to widzę że program czeka w pętli na
    reset:
    <reset_wait>:
    EAFFFFFE b 0x0000027C <reset_wait>

    Dodam że reset jest zrobiony na układzie MCP100-315. Sprawdzałem
    oscyloskopem: po starcie jest niski, po 250ms odpuszcza i jest wysoki, czyli
    sprzętowo wszystko OK.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 4. Data: 2009-06-01 12:36:23
    Od: "adsp" <a...@g...pl>

    dodaj tą dyrektywę do globalnych preferencji, nie dla konkretnego pliku;

    project => project properties => w drzewku projektu pomiedzy: [Solution
    "twoj projekt"] i folderem [Source Files] jest ["twoj projekt"]. Dopiero
    tutaj w oknie "Preprocessor options" dodaj dyrektywe.

    Użytkownik "Piotr Pitlab Laskowski" <p...@p...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:h00fuh$hl5$1@news.wp.pl...

  • 5. Data: 2009-06-01 13:00:13
    Od: "Piotr Pitlab Laskowski" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    > "twoj projekt"] i folderem [Source Files] jest ["twoj projekt"]. Dopiero
    > tutaj w oknie "Preprocessor options" dodaj dyrektywe.

    Wielkie dzięki, teraz ruszyło :-)

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl