  • 1. Data: 2011-11-02 22:12:20
    Temat: OC
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    czy mogę "zawiesić" ubezpieczenie OC auta? Wyobrażam sobie to
    tak:aktualnemu ubezpieczycielowi "podziękuję" za współpracę bo
    ubezpieczenie się kończy. Nowe zawrę za jakieś kilka miesięcy jak
    córka wróci z zagranicy i zacznie korzystać z samochodu. Samochód jest
    zarejestrowany na córkę. Szlag mnie trafił po rozmowie z AXA Direct w
    której to firmie auto jest jeszcze ubezpieczone. Nie chcą ze mną
    "gadać" bo ochrona danych osobowych a córka jest w Turcji na
    stypendium i ma utrudniony kontakt z Axą.

  • 2. Data: 2011-11-02 22:39:27
    Temat: Re: OC
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "tadek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

    >czy mogę "zawiesić" ubezpieczenie OC auta? Wyobrażam sobie to
    >tak:aktualnemu ubezpieczycielowi "podziękuję" za współpracę bo
    >ubezpieczenie się kończy.

    W zasadzie możesz, ale jak się np. UFG dopatrzy braku OC, to dowali karę: do
    1980zł.
    Tylko skąd weżmiesz podpis córki na wypowiedzeniu? ;-)

> [...]
    >zarejestrowany na córkę. Szlag mnie trafił po rozmowie z AXA Direct w
    >której to firmie auto jest jeszcze ubezpieczone.

    W zasadzie to nie ma co sie wściekać na TU, bo dlaczego mieliby z Tobą
    gadać, skoro to nie Twój samochód?

    Nie chcą ze mną
    >"gadać" bo ochrona danych osobowych a córka jest w Turcji na
    >stypendium i ma utrudniony kontakt z Axą.

    To w Turcji nie ma internetu i telefonów? ;-) Trzeba było o tym myśleć
    wcześniej i przygotować odpowiednie upoważnienie...

  • 3. Data: 2011-11-02 23:04:19
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > czy mogę "zawiesić" ubezpieczenie OC auta? Wyobrażam sobie to
    > tak:aktualnemu ubezpieczycielowi "podziękuję" za współpracę bo

    nie możesz.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 4. Data: 2011-11-02 23:15:29
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 02.11.2011 22:12, tadek pisze:
> [...]
    > "gadać" bo ochrona danych osobowych a córka jest w Turcji na
    > stypendium i ma utrudniony kontakt z Axą.
    w praktyce nie. Musiałbyś sprzedać auto cudzoziemcowi w polsce, ale to
    nie opłacalne.
    wg prawa auto ma mieć oc od zakupu do złomu

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-11-03 08:34:09
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Nov 2, 11:15 pm, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > nie opłacalne.
    > wg prawa auto ma mieć oc od zakupu do złomu

    Nie dotyczy pojazdów powyżej 25 roku życia ;)

    Pozdrawiam !

  • 6. Data: 2011-11-03 09:13:17
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "tadek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

    > nie możesz.

    Hmm, nie wiem jak teraz ale jakieś 20 lat temu mozna było wyrejestrować
    pojazd i dzięki temu nie płacić OC. Dostałem w ten sposób mój pierwszy
    pojazd od dziadka który stał w piwnicy sporo lat a dziadek nie chciał płacic
    OC. Z ponowną rejestracją nie było problemu z wyjątkiem tego że na przegląd
    jechałem w zasadzie nielegalnie, dostałem papier i potem dopiero do Urzędu
    Komunikacji.

  • 7. Data: 2011-11-03 09:28:13
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Hmm, nie wiem jak teraz ale jakieś 20 lat temu mozna było
    > wyrejestrować pojazd i dzięki temu nie płacić OC.

    Teraz niestety już nie można...

  • 8. Data: 2011-11-03 09:43:49
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    >Nie dotyczy pojazdów powyżej 25 roku życia ;)

    I paru innych warunków ;-)

  • 9. Data: 2011-11-03 11:19:03
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Nov 3, 9:43 am, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:
    > Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w
    wiadomościnews:87ce096a-c084-43db-af02-cdffc5645c6d@
    o14g2000yqh.googlegroups.com...

    > I paru innych warunków ;-)
    >
    > Pozdrawiam

    Zasadniczo nie ;)
    Może być na białych blachach - w.g prawa każdy pojazd powyżej 25 lat
    jest uważany za zabytkowy\historyczny ;) - i taki fakt umożliwia
    wypowiedzenie umowy OC :)
    Piszesz kwit w związku z wiekiem pojazdu powyżej 25 lat wypowiadasz
    umowę OC i muszą to przyjąć :)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Stoi u mnie 40latek nieopłacane OC z 10 lub więcej lat i nikt niczego
    się od matki nie domaga :D

  • 10. Data: 2011-11-03 11:27:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 3 Nov 2011 03:19:03 -0700 (PDT), Czarek Daniluk napisał(a):

    > Może być na białych blachach - w.g prawa każdy pojazd powyżej 25 lat
    > jest uważany za zabytkowy\historyczny ;) - i taki fakt umożliwia

    Zasadniczo tylko taki, który jest zarejestrowany na tablicach dla aut
    zabytkowych. I sam fakt, że ma powyżej 25 lat jest do tego dalece
    niewystarczający.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI