  • 21. Data: 2023-12-31 18:33:05
    Temat: Re: [OT] Ładowarka indukcyjna/uchwyt na deskę, z magnesem.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > No nie, miałem i się przegrzewał telefon.

    Też tak miewałem latem, aż wreszcie w ciepłe, słoneczne dni zacząłem
    mocować ładowarkę indukcyjną na kratkę nawiewu. Słońce wtedy na nią
    praktycznie nie pada, no i klimatyzacja dodatkowo chłodzi.

    --
    -
    Akarm

  • 22. Data: 2024-01-03 07:11:54
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 31/12/2023 11:32, io wrote:

    > Twój nie otwiera się po podłączeniu prądu?

    nie, ani po podłączeniu, ani po odłączeniu prądu.Z resztą o ile przy
    odłączeniu producent mógłby to sobie logicznie wytłumaczyć (bo i tak
    wysiadasz), o tyle przy podaniu zasilania, jeśli uchwyt jest zamknięty,
    to znaczy że masz tam telefon...

    > MZ opis przesądza. Komuś może co najwyżej to nie wadzić.

    tak jak napisałem - albo błąd w opisie, albo gdy kupowałem była inna
    wersja, która tej opcji nie miała.

    > (a przynajmniej identycznie wyglądający) -
    >
    > Nie rozwiązuje jeśli otwiera się nie tylko przyciskiem a także
    > dostarczeniem prądu.

    żaden z nich nie otwiera się sam (same się tylko zamykają)

    Lukasz

  • 23. Data: 2024-01-03 08:45:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.01.2024 o 07:11, ddddddddddd pisze:
    > Z resztą o ile przy
    > odłączeniu producent mógłby to sobie logicznie wytłumaczyć (bo i tak
    > wysiadasz), o tyle przy podaniu zasilania, jeśli uchwyt jest zamknięty,
    > to znaczy że masz tam telefon...

    On pewnie nie wie, czy jest zamknięty dlatego wykonuje ten cykl otwórz,
    zamknij w ciemno. Założono, że jak wsiadasz to na pewno trzeba smartfon
    domknąć co jest prawdą. Nie jest tylko prawdą, że można uchwyt w celu
    domknięcia otworzyć. Jak dla mnie, nie ma sensu tego analizować, opis
    potwierdza, że ramiona otwierają się ale oczywiście nie każdy musi tak
    bezsensownie działać i jak działa Ci lepiej to się ciesz.

  • 24. Data: 2024-01-04 05:50:51
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 03/01/2024 07:45, io wrote:

    > On pewnie nie wie, czy jest zamknięty dlatego wykonuje ten cykl otwórz,
    > zamknij w ciemno.

    No to mój wie. Zamyka się dopiero gdy telefon jest w uchwycie (wykryje
    ładowanie indukcyjne). Bez telefonu nie robi nic.
    Nie wykluczam, że się sam otworzy jeśli ładowania telefonu nie będzie
    (np telefon ładowany kabelkiem czy niekompatybilny) - nie wiem, nie
    próbowałem, skoro sam się bez telefonu nie zamknie, to nie miałem okazji
    sprawdzić czy sam się otworzy.

    Lukasz

  • 25. Data: 2024-01-04 14:32:22
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.01.2024 o 05:50, ddddddddddd pisze:

    > No to mój wie. Zamyka się dopiero gdy telefon jest w uchwycie (wykryje
    > ładowanie indukcyjne). Bez telefonu nie robi nic.

    No i mój też nie robi nic póki nie ma smartfona.

> [...]
    > (np telefon ładowany kabelkiem czy niekompatybilny) - nie wiem, nie
    > próbowałem, skoro sam się bez telefonu nie zamknie, to nie miałem okazji

    Ale tu nie chodzi o to, że otwiera się i tak zostaje tylko że w wyniku
    tego, że ma już złapanego smartfona to wykrywa go i wykonuje cykl
    zamykania, który rozpoczyna się całkowitym otwarciem by potem stopniowo
    ramiona domykać aż do całkowitego zablokowania smartfona. I jakbym miał
    uchwyt odchylony do tyłu to smartfon nie wypadałby mi podczas tego
    otwarcia i wszystko byłoby git. Może masz tak pochylony i nie zwracasz
    uwagi. Albo Ci stacyjka nie odłącza zasilania od razu czy wcale więc
    ponownego włączenia nie ma i tego zbędnego zamykania.

  • 26. Data: 2024-01-05 09:17:09
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 04/01/2024 13:32, io wrote:

    > Ale tu nie chodzi o to, że otwiera się i tak zostaje tylko że w wyniku
    > tego, że ma już złapanego smartfona to wykrywa go i wykonuje cykl

    to mój już ma chyba nowszy firmware, bo jak wykrywa telefon, to uchwyt
    się nie otwiera

    > zamykania, który rozpoczyna się całkowitym otwarciem by potem stopniowo
    > ramiona domykać aż do całkowitego zablokowania smartfona.

    taki cykl byłby faktycznie bez sensu

    I jakbym miał
    > uchwyt odchylony do tyłu to smartfon nie wypadałby mi podczas tego
    > otwarcia i wszystko byłoby git. Może masz tak pochylony i nie zwracasz
    > uwagi.

    wczoraj sprawdziłem bo mnie to zaciekawiło i cykl zamykania obejmuje
    tylko zamykanie, a cykl otwierania aktywowany jest tylko przyciskiem...

    Albo Ci stacyjka nie odłącza zasilania od razu czy wcale więc
    > ponownego włączenia nie ma i tego zbędnego zamykania.

    to na pewno nie, używam innej ładowarki, która podświetla się gdy
    dostaje zasilanie i odcinane jest zaraz po zgaszeniu auta.

    A opis - nie twierdzi, że uchwyt się otwiera tuż po zgaszeniu auta, a
    tuż po jego odpaleniu - "Arms automatically opened when connected with
    power" (co byłoby całkowicie bez sensu).
    Ty to uznajesz za 'otwiera się przy odcięciu zasilania', a u mnie działa
    to: 'automatycznie zamykają się gdy wykryją smartfon po podłączeniu
    zasilania'

    Lukasz

  • 27. Data: 2024-01-08 12:00:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.01.2024 o 09:17, ddddddddddd pisze:

    > to mój już ma chyba nowszy firmware, bo jak wykrywa telefon, to uchwyt
    > się nie otwiera

    No ale .. czy się otwiera po podłączeniu zasilania? To jest w opisie i u
    mnie właśnie tak działa.

    > taki cykl byłby faktycznie bez sensu

    Czemu bez sensu? Jak najbardziej sensowny cykl, szczególnie dla
    producenta, nie trzeba żadnego czujnika tylko rezystor na zasilaniu silnika.

> [...]
    > tuż po jego odpaleniu - "Arms automatically opened when connected with
    > power" (co byłoby całkowicie bez sensu).

    Niby czemu bez sensu? Wchodzisz do samochodu, odpalasz i zwykle chcesz
    włożyć smartfon.

    > Ty to uznajesz za 'otwiera się przy odcięciu zasilania', a u mnie działa
    > to: 'automatycznie zamykają się gdy wykryją smartfon po podłączeniu
    > zasilania'

    No i nie otwiera się po zgaszeniu. Ale jak na chwilę gasisz to nie
    wyjmujesz smartfona a jak na chwilę to i za chwilę będziesz odpadał i te
    ramiona otworzą się i niekoniecznie powstrzyma je smartfon, którego
    akurat w ogóle nie wyjąłeś. Jakby powstrzymywał to by nie wypadał i tak
    to powinno właśnie działać. Może u Ciebie działa bo np twój smartfon
    szybciej jest wykrywany a mój wolniej. Albo dlatego, że soft kiedyś nie
    wykrywał a ten u Ciebie już wykrywa.

  • 28. Data: 2024-01-08 13:27:29
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 08/01/2024 11:00, io wrote:

    > No ale .. czy się otwiera po podłączeniu zasilania? To jest w opisie i u
    > mnie właśnie tak działa.

    No wlasnie nie - bo to juz by bylo zupelnie bez sensu

    > Czemu bez sensu? Jak najbardziej sensowny cykl, szczególnie dla
    > producenta, nie trzeba żadnego czujnika tylko rezystor na zasilaniu
    > silnika.

    Po Co otwierac ramiona przy uruchomieniu, jesli mozna zalozyc , ze
    zostaly otwarte przy wylaczaniu

    > Niby czemu bez sensu? Wchodzisz do samochodu, odpalasz i zwykle chcesz
    > włożyć smartfon.

    Zwykle wczesniej ten smartfon wyciagnales, wiec uchwyt jest otwarty

> [...]
    > to powinno właśnie działać. Może u Ciebie działa bo np twój smartfon
    > szybciej jest wykrywany a mój wolniej. Albo dlatego, że soft kiedyś nie

    Moj nie robi zadnych cykli bez potrzeby. Czujnika dodatkowego tez nie
    potrzebuje, bo wykrywa czy telefon jest ladowany.
    Prawdopodobnie ma po prostu nowszy soft.
    Nawet jesli zamkne uchwyt bez telefonu, to sie sam nie otworzy - musze
    go wtedy otworzyc z przycisku
    A moze twój telefon nie ma ladowania indukcyjnego? To by wyjasnialo
    dlacxego ja nie widze problemow które wystepuja u Ciebie

    Lukasz

  • 29. Data: 2024-01-12 20:07:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.01.2024 o 13:27, ddddddddddd pisze:

    > No wlasnie nie - bo to juz by bylo zupelnie bez sensu

    > Po Co otwierac ramiona przy uruchomieniu, jesli mozna zalozyc , ze
    > zostaly otwarte przy wylaczaniu

    Może nie można tego założyć np z tego powodu, że to otwieranie jest
    zawodne bo odbywa się po wyłączeniu stacyjki, resztkami energii
    zgromadzonej w kondensatorze. Albo że się otwarł tylko z jednej strony.
    Albo nie wiem co tam jeszcze jest w sprzęcie.

    > Zwykle wczesniej ten smartfon wyciagnales, wiec uchwyt jest otwarty

    Idea mi się wydaje ok, ale jw.

    > Moj nie robi zadnych cykli bez potrzeby.

    Jeden krok, w opisie stoi.

    > Czujnika dodatkowego tez nie
    > potrzebuje, bo wykrywa czy telefon jest ladowany.

    Wykrywa i co? Doprawdy nie rozumiem twojej logiki. Domykanie nie musi
    załączać ładowania. Bo ładowanie zależy od wzajemnego ustawienia anten.
    Może zaczynać się już po położeniu smartfona, po dosunięciu lub wcale bo
    np smartfon nie załapał albo ma wyłączone ładowanie. A silnik musi się
    wyłączyć. Tak samo przy otwieraniu nie drze do upadłego. Jeśli miałbym
    obstawiać to robi to mierząc prąd bo to proste konstrukcyjnie jest.

    > Prawdopodobnie ma po prostu nowszy soft.

    Może też mieć po prostu inny soft albo inaczej ustawiony, ja mam uchwyt
    na pałąk a Ty zdaje się na kratkę.

    > Nawet jesli zamkne uchwyt bez telefonu, to sie sam nie otworzy - musze
    > go wtedy otworzyc z przycisku

    Mój działa na dotyk i ten dotyk tak słabo działa, że jakby smartfon nie
    wypadał to narzekałbym na ten dotyk :-)

    > A moze twój telefon nie ma ladowania indukcyjnego? To by wyjasnialo
    > dlacxego ja nie widze problemow które wystepuja u Ciebie

    W jaki niby sposób? Toć nic tu nie jest warunkowane ładowaniem. Można
    domykać równie dobrze klocek drewna.

  • 30. Data: 2024-01-15 08:22:23
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 12/01/2024 19:07, io wrote:
> [...]
    > zgromadzonej w kondensatorze. Albo że się otwarł tylko z jednej strony.
    > Albo nie wiem co tam jeszcze jest w sprzęcie.

    chyba raz zdarzyło mi się wyrwać telefon bez otwierania (na początku,
    tuż po instalacji, gdy uchwyt nie zdążył się naładować). Przy kolejnym
    odpaleniu musiałem uchwyt otworzyć przyciskiem

    > Wykrywa i co? Doprawdy nie rozumiem twojej logiki.

    wykrywa że telefon został położony na uchwycie (ładowanie indukcyjne
    wystartowało) i wtedy domyka ramiona

    > W jaki niby sposób? Toć nic tu nie jest warunkowane ładowaniem. Można
    > domykać równie dobrze klocek drewna.

    u mnie automat nie domknie z automatu klocka drewna, musi rozpocząć
    ładowanie

    Lukasz