  • 1. Data: 2012-05-23 10:33:24
    Temat: [OT] Narzekacie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Narzekacie na rodakow, narzekacie, a tu prosze

    6499,Mali_Polacy_dobrze_sie_ucza_i_to_pomaga_uczniom
    _brytyjskim.html

    "Kilkanaście dni temu państwowa placówka badawcza Economic and Social
    Research Council (ESRC) ogłosiła, że rodzice dzieci z krajów Europy
    Wschodniej są rozczarowani poziomem brytyjskich szkół. Według badaczy
    niektórzy twierdzili nawet, że tamtejszy system oświaty nie stwarza
    warunków do pełnego wykorzystania możliwości uczniów z Polski.

    Nowe badania, przeprowadzone przez Centre for Economic Performance
    przy London School of Economics, pokazują pozytywny aspekt takiego
    stanu rzeczy. - Polskie dzieci motywują brytyjskich kolegów do
    zdobywania lepszych stopni i poprawiają standardy placówek
    oświatowych - orzekli badacze.

    Mimo że wielu uczniów nie posługiwało się biegle językiem angielskim
    przed przyjazdem na Wyspy, a w domu używało jedynie języka polskiego,
    wiodą teraz prym w swoich klasach i szkołach. Dobre wyniki małych
    Polaków w czytaniu, pisaniu i liczeniu stają się wyzwaniem dla
    brytyjskich uczniów."

    J.

  • 2. Data: 2012-05-23 10:46:44
    Temat: Re: [OT] Narzekacie
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/05/2012 09:33, J.F wrote:

> [...]
    > wiodą teraz prym w swoich klasach i szkołach. Dobre wyniki małych
    > Polaków w czytaniu, pisaniu i liczeniu stają się wyzwaniem dla

    Znając sporą część polaków na wyspach mogę śmiało założyć, że wiele z
    tych dzieciaków chodzi do szkół z lokalnymi przygłupimi dziećmi
    alkoholików z socjalnych blokowisk. Trudno wtedy nie być najlepszym w
    klasie, jeśli 1/3 nie zjawia się na lekcjach. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2012-05-23 10:58:39
    Od: <MW>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > socjalnych blokowisk. Trudno wtedy nie być najlepszym w klasie, jeśli 1/3

    Nie, to nie tak. Natura reguluje te sprawy wykorzystując homeostatyczne
    mechanizmy samozachowawcze, taka naturalna obrona przed wyginięciem narodu.
    Rodzice tych dzieci są tak głupi, debilni, nierozgarnięci, kretynowaci,
    durni, w beret waleni i POjebani, że dzieci rodzą się od nich pięć razy
    mądrzejsze - chodzi o to, żeby - jeśli wrócą za parę lat do RP - nie
    wybierali wzorem rodziców złodziei i jurgieltników.

    --
    MW

  • 4. Data: 2012-05-23 13:48:48
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-23 10:58, *MW* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > dzieci rodzą się od nich pięć razy mądrzejsze - chodzi o to, żeby -
    > jeśli wrócą za parę lat do RP - nie wybierali wzorem rodziców złodziei i
    > jurgieltników.

    O tego chodzi http://www.jurgiel.pl/ - obyś był prorokiem!

    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 5. Data: 2012-05-23 14:45:05
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-05-23 10:46, kamil pisze:
> [...]
    Trudno
    > wtedy nie być najlepszym w klasie, jeśli 1/3 nie zjawia się na lekcjach. ;)

    hehe Polak zawsze znajdzie wytłumaczenie - przecież nie może być dobrze - to nie
    możliwe ;D

  • 6. Data: 2012-05-23 15:45:43
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/05/2012 13:45, komar wrote:

    > hehe Polak zawsze znajdzie wytłumaczenie - przecież nie może być dobrze
    > - to nie możliwe ;D

    Gdybym nie mieszkał w UK od 8 lat i nie moderował sporego forum
    polonijnego, to może i podzielał bym twoje stanowisko. Niestety
    codziennie widzę mamusie, które rzuciły się na socjal i płaczą bo
    dziecko w szkole koledzy biją, takie są realia dorobkiewiczów z jakiegoś
    zadupia, którym wydaje się że tanie mieszkanie na 8 piętrze to raj na ziemi.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2012-05-23 16:18:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >dziecko w szkole koledzy biją, takie są realia dorobkiewiczów z
    >jakiegoś zadupia, którym wydaje się że tanie mieszkanie na 8 piętrze

    No coz - w kraju ich widac nie bylo stac na mieszkanie na 8 pietrze.
    Ktore chyba zreszta tylko w Anglii oznacza najgorsze miejsce - gdzie
    indziej jest roznie.

    Ale trzeba bylo przeczytac - jedna polska dziewczynka zajela 7 miejsce
    w literowaniu na cala GB, druga 5-te - wiec to nie jest porownanie do
    lokalnych przyglupow.
    A zreszta ... gdzie chodza nieglupie dzieci lokalnych alkoholikow, czy
    moze twierdzisz ze to sie nie zdarza ?

    J.

  • 8. Data: 2012-05-23 16:29:56
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/05/2012 15:18, J.F wrote:

    > No coz - w kraju ich widac nie bylo stac na mieszkanie na 8 pietrze.
    > Ktore chyba zreszta tylko w Anglii oznacza najgorsze miejsce - gdzie
    > indziej jest roznie.

    Róznie jest w krajach, gdzie tak jak w Polsce - bloki dzielą razem
    kibole i nauczyciele, bo takie warunki mieszkaniowe dyktuje gospodarka i
    wciąż jeszcze ciągnący się brak mieszkań sprzed 30 lat. W kraju, gdzie
    imigranci z kiepskim angielskim potrafią w kilka lat odłożyć na własne
    cztery kąty, autochton musi być naprawdę kompletną fajtłapą życiową,
    żeby musieć korzystać z pomocy socjalnej. Pomijamy oczywiście sytuacje
    skrajnie mniejszościowe, jak ojciec ginie w wypadku i rodzina jest bez
    chleba.

> [...]
    > lokalnych przyglupow.
    > A zreszta ... gdzie chodza nieglupie dzieci lokalnych alkoholikow, czy

    Zdarza się, temu nie przeczę, ale nie róbmy z polaków narodu wybranego
    ratującego zachodnie gospodarki i kulturę przed upadkiem, bo za takich
    zazwyczaj siebie uważamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 9. Data: 2012-05-23 17:17:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 23/05/2012 15:18, J.F wrote:

> [...]
    >odłożyć na własne cztery kąty, autochton musi być naprawdę kompletną
    >fajtłapą życiową, żeby musieć korzystać z pomocy socjalnej.

    Ale ja o mieszkaniu na 8 pietrze, nie o korzystaniu z pomocy.

    Co zreszta niekoniecznie musi swiadczyc o fajtlapowosci - jesli mozna
    sie zalapac na zasilek i niezle z tego zyc, to po ch* pracowac ?
    albo po ch* zglaszac ze sie pracuje ? :-)

    >Zdarza się, temu nie przeczę, ale nie róbmy z polaków narodu
    >wybranego ratującego zachodnie gospodarki i kulturę przed upadkiem,
    >bo za takich zazwyczaj siebie uważamy.

    No ale widzisz - jesli wierzyc pismakom to angielska instytucja
    stwierdza ze naprawde ratujemy ich szkolnictwo :-)

    P.S. http://news.bbc.co.uk/2/hi/6589301.stm

    20 lat temu polska matura przypominala chinska. Ale teraz matematyka
    chyba nieobowiazkowa.
    A poziom podstawowy wyglada tak
    http://edukacja.gazeta.pl/edukacja/1,101865,11678795
    ,Matura_2012__Matematyka_na_poziomie_podstawowym__OD
    POWIEDZI.html

    J.

  • 10. Data: 2012-05-23 18:03:24
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/05/2012 16:17, J.F wrote:

> [...]
    > sie zalapac na zasilek i niezle z tego zyc, to po ch* pracowac ?
    > albo po ch* zglaszac ze sie pracuje ? :-)

    Fakt, to się nazywa "zaradność życiowa", do której ja i ty dokładamy. :-)

> [...]
    > A poziom podstawowy wyglada tak
    > http://edukacja.gazeta.pl/edukacja/1,101865,11678795
    ,Matura_2012__Matematyka_na_poziomie_podstawowym__OD

    Weź tylko pod uwagę, że to jest matura podstawowa. Rozszerzona już chyba
    trochę trudniejsza była i bez niej nie dostaniesz się na polibudę.

    Ja akurat w pełni popieram takie rozgraniczenie. Kończyłem technikum za
    czasów starej matury, studiowałem w Polsce i w UK (informatyka) i o ile
    poziom wiedzy ogólnej jest tu faktycznie niższy, o tyle na polskiej
    uczelni nie masz pogadanek z ludźmi z branży, którzy poradzą gdzie i jak
    szukać dobrej pracy. Na polskiej pracy technice uczniowie budują
    karmniki i kroją sałatki, tutaj w szkole średniej rysują przekrój
    zszywacza w AutoCadzie..

    Rozumiem, że chińska matura przydała by się inżynierowi, ale żona jest
    architektem krajobrazu. Projektuje tereny dookoła zabytków, rysuje nowe
    nabrzeże w wyburzanych dokach, maluje wizualizacje dla klientów, a po
    godzinach rysuje ilustracje. Pewnie nawet tej podstawowej matury z matmy
    dziś by nie zaliczyła, tylko po co jej to?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net