  • 1. Data: 2021-07-04 22:30:42
    Temat: [OT] Zailacz 13-15V, laptopowy, tani, 2 pinowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Potrzebuje coś zasilać, konkretnie kilka kamer przez PoE.

    Spadki napiecia na kablach powodują, że zasilanie kamer z 12V
    niekoniecznie dobrze działa. Jednak z kamer, po spadku do 10V, przestaje
    stabilnie pracować.

    Szukam więc zasilacza o napieciu nieco większym niż 12V. Najlepiej typu
    cegła laptopowa, z wyjściem barrel/coaxial 5.5mm.

    Interesuje mnie maksymalna moc jaka jest dostępna, z uwagi na to że,
    może naiwnie, zakładam dłuższą żywotność przewymiarowanego zasilacza, i
    tak ograniczem prąd bezpiecznikiem przed injektorem PoE.

    Rozgladanie się po allego wskazuje, że stosowne zasilacze 15V są do
    Toshiby 15V i do Samsungów 14V. Mają jednak złacze 6.3/6.5mm.

    Ktoś powie że można wymienić. Można, ale dostepne wtyczki w handlu są
    dramatycznej jakości, zrobione ze sreberka od czekolady i tektury.

    Wolałbym coś gotowego.

    Pytanie: Czy jakiś zailacz laptopowy posiada:
    1) barrel 5.5mm
    2) plus w środku
    3) moc 60W+
    4) napięcie 13-15V
    5) *tani* i powszechny
    6) używany

    ?

    Wstępnie plan jest taki, że kupuje taki od Toshiby, przecinam kabel i
    sztukuje gotowy kabel z wtyczką. Opcja2: kupuje przelotkę barrel 6.3 na
    5.5. One są jednak żałosne jakościowo.

    Ale może ktoś zna gotowca, coby się nie męczyć...

  • 2. Data: 2021-07-05 07:55:16
    Temat: Re: [OT] Zailacz 13-15V, laptopowy, tani, 2 pinowy
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    HP 230 wat (cegła) lub 200 wat (mniejszy dość płaski).
    Są przejściówki (oryginalne HP) z wtyczek ze "szpilką" na zwykłe rurkowe, więc
    teoretycznie może służyć jako 2-pinowy.

    -----

  • 3. Data: 2021-07-05 09:26:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/07/2021 07:55, ąćęłńóśźż wrote:
    > HP 230 wat (cegła) lub 200 wat (mniejszy dość płaski).
    > Są przejściówki (oryginalne HP) z wtyczek ze "szpilką" na zwykłe
    > rurkowe, więc teoretycznie może służyć jako 2-pinowy.

    1) Widzę tylko ~19V
    2) Przejściówki nie są na barrel 5.5 tylko na 4.8.

    To tak na oko po przejrzeniu allegro. Patrzę w złe miejsce?

  • 4. Data: 2021-07-05 13:29:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    1) Poszukaj do starszych modeli, miały o jedną czy o dwie cele mniej.
    2) Kwestia techniczna - jeśli nie lubisz lutować takich wtyczek (też nie lubię), to
    kup odcinek gotowego kabelka z wtyczką zalewaną
    i łącz kabelki.

    -----

  • 5. Data: 2021-07-05 14:51:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/07/2021 13:29, ąćęłńóśźż wrote:
    > lubię), to kup odcinek gotowego kabelka z wtyczką zalewaną i łącz kabelki.

    Tak zrobię. Problem w tym że całośc tego badziewa nie dla mnie. Miałem
    nadzieję, że jak kolesiowi za 3 lata się popsuje to powiem "idźpan na
    allegro i kup se zasilacz do modelu XYZ".