  • 1. Data: 2013-07-10 09:50:55
    Temat: Obiektyw stałoogniskowy do D90
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Do tej pory używałem kita (18-105) i w standardowych zastosowaniach
    (widoczki, ruch) byłem zadowolony z niego. Jednak gdy chciałem wykonać
    zdjęcia z GO podkreślającą obiekt fotografowany, to wychodziło to dość
    marnie. Pomyślałem o zakupie obiektywu który w takich sytuacjach
    sprawdziłby się dużo lepiej. Wybór padł na: Nikkor AF 50mm f1.8D lub
    Nikkor 35mm 1.8G AF-S DX. Który według was bardziej by się nadał do
    zdjęć statycznych (np.: portret) z wyraźną GO?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2013-07-10 09:35:56

  • 2. Data: 2013-07-10 10:04:18
    Temat: Re: Obiektyw stałoogniskowy do D90
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-07-10 09:50, Heraklit pisze:
> [...]
    > Nikkor 35mm 1.8G AF-S DX. Który według was bardziej by się nadał do
    > zdjęć statycznych (np.: portret) z wyraźną GO?

    Zdecydowanie ten pierwszy.

  • 3. Data: 2013-07-10 11:44:08
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 10-07-2013 10:04, trolling tone pisze:

    > Zdecydowanie ten pierwszy.

    Pewnie dlatego ludzie zawijają pasek na rękę nie na szyi.

  • 4. Data: 2013-07-10 20:36:05
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Heraklit wrote in <news:1x8hkkm3jmdxd.tv542uc9wvnk$.dlg@40tude.net>
    > Wybór padł na: Nikkor AF 50mm f1.8D lub
    > Nikkor 35mm 1.8G AF-S DX. Który według was bardziej by się nadał do
    > zdjęć statycznych (np.: portret) z wyraźną GO?

    Zakres glebi ostrosci wyraznie spada wraz ze wzrostem ogniskowej.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82%C4%99bia_ostro%
    C5%9Bci#Obliczanie_g.C5.82.C4.99bi_ostro.C5.9Bci

    Dlatego tez aparaty pelnoklatkowe uwaza sie za lepsze do portretow (wieksza
    przekatna matrycy wymusza stosowanie obiektywow o dluzszej ogniskowej celem
    zapelnienia kadru).

    Dla przykladu, w 8mm rybim oku PRAWIE nie trzeba ustawiac ostrosci. Roznicy
    w wizjerze lustrzanki nie widac, ostrosc dokladnie mozna ustawic dopiero na
    LiveView, po powiekszeniu.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 5. Data: 2013-07-12 21:29:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-07-10 09:50, Heraklit pisze:
    > Wybór padł na: Nikkor AF 50mm f1.8D lub
    > Nikkor 35mm 1.8G AF-S DX. Który według was bardziej by się nadał do
    > zdjęć statycznych (np.: portret) z wyraźną GO?

    Zdecydowanie ten pierwszy. Ale coś dłuższego też byłoby dobre. Mi
    wychodzi ładne rozmycie przy 70mm f/4.0, czyli i swoim kitem od biedy
    mógłbyś robić portrety z rozmytym tłem - jeden warunek - tło musi być
    oddalone od fotografowanej postaci, a nie być metr lub dwa za obiektem.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    WWW.GLOSUJINACZEJ.PL

  • 6. Data: 2013-07-16 10:55:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Heraklit:

    > sprawdziłby się dużo lepiej. Wybór padł na: Nikkor AF 50mm f1.8D lub
    > Nikkor 35mm 1.8G AF-S DX. Który według was bardziej by się nadał do
    > zdjęć statycznych (np.: portret) z wyraźną GO?

    Weź 35mm, będzie znacznie bardziej uniwersalny, 50mm nie zrobisz lepszych
    portretów tylko inne, a dodatkowo ograniczysz sobie pole zastosowan.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 7. Data: 2013-07-16 13:00:56
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 16 Jul 2013 10:55:50 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Rzecze Heraklit:
    > Weź 35mm, będzie znacznie bardziej uniwersalny, 50mm nie zrobisz lepszych
    > portretów tylko inne, a dodatkowo ograniczysz sobie pole zastosowan.

    Jeśli to portrety górnej części ciała, a szczególnie twarzy, to 50
    będzie lepsza, bo zmniejsza perspektywę, szczególnie na cropie.
    Różnicę widać bardzo wyraźnie.

    Co innego portrety całych lub grup osób.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 8. Data: 2013-07-17 09:33:46
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Sylwester Zarębski:

    > Jeśli to portrety górnej części ciała, a szczególnie twarzy, to 50
    > będzie lepsza, bo zmniejsza perspektywę, szczególnie na cropie.
    > Różnicę widać bardzo wyraźnie.

    Tak wygląda portret z 35 na cropie:

    http://4.bp.blogspot.com/-vxeCpSqWNes/TmyDqjgKDsI/AA
    AAAAAABEA/99CtrcSiDfw/s1600/35mm+-+Portrait+3.jpg
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 9. Data: 2013-07-17 18:27:35
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 09:33:46 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Rzecze Sylwester Zarębski:

    > Tak wygląda portret z 35 na cropie:

    > http://4.bp.blogspot.com/-vxeCpSqWNes/TmyDqjgKDsI/AA
    AAAAAABEA/99CtrcSiDfw/s1600/35mm+-+Portrait+3.jpg

    Zrób dwa analogiczne portrety dwoma różnymi ogniskowymi (z różnych
    odległości oczywiście) i porównaj.
    Powyższy, wg mnie jest zbyt bliski. Wolę portrety >80mm (50mm + crop),
    ale to znów zależy od rodzaju portretu.
    Przykład:
    http://www.sebstudios.net/for-photographers/portrait
    -lens-50mm-85mm/

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 10. Data: 2013-07-18 03:49:16
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Sylwester Zarębski:

> [...]
    > odległości oczywiście) i porównaj.
    > Powyższy, wg mnie jest zbyt bliski. Wolę portrety >80mm (50mm + crop),

    Ja wiem jak to wygląda, tylko że 50 niewiele poza portretami zrobisz.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com