  • 41. Data: 2014-12-13 16:49:19
    Temat: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-13 13:34, Użytkownik J.F. napisał:

    > Diesel ogolnie wymaga wiecej sily/momentu i mocy przy rozruchu, a wiec
    > wiekszego pradu z aku. Prad zazwyczaj idzie w parze z pojemnoscia,
    > zreszta dla malucha nikt sie pradem nie przejmowal.
    > Prad jak piszesz byl wystarczajacy, ale za duzy prad mogl tez
    > przypieszyc niszczenie akumulatora.
    > Zalecalbym zakup wiekszego, ale faktycznie - wazniejsze moze byc
    > czestsze uzywanie lub doladowywanie ...

    Z tym że ważniejsze będzie doładowywanie czy częstsze używanie
    to bym dyskutował. Ma 34Ah a skoro to dizel to pewnie powinien
    mieć 60Ah. Po roku spadło mu 10% pojemności i już nie wystarcza
    na rozruch. Kupi taki jak trzeba i będzie miał bez problemu
    kilka lat.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2014-12-13 19:52:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:54:26 +0100, re napisał(a):

    > Można ? Przy ostatnich problemach z odpalaniem na starym akumulatorze
    > spadało poniżej podtrzymania.

    Wtedy masz motywację żeby szybciej wymieniać akumulator :)