  • 1. Data: 2011-06-27 17:27:41
    Temat: Odp: Re: Nowy AUS alarmowy
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    No i już oficjalnie mamy nowy PNK-11-tf

    Dziennik Ustaw 2011 nr. 131, poz. 765.

  • 2. Data: 2011-06-30 19:01:20
    Temat: Re: Re: Nowy AUS alarmowy
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "wiwany" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c11cab3c-dd7b-40c8-889d-573772b9b368@glegroupsg
    2000goo.googlegroups.com...
    No i już oficjalnie mamy nowy PNK-11-tf

    Dziennik Ustaw 2011 nr. 131, poz. 765.

    ====

    Powiem tak, "jaja kobyły", że układ numeracji hehm... taki dupawy jest.
    Komórczaki przemieszane ze stacjonarkami, AUS jak sobie mały Kazio
    wymyślił - IMHO lekutko do dupci, co na przykad? Aus 19... zrobić 6-cyfrowe,
    numery 116/118xxx wynieść do zakresu 19xyyy (jeszcze można, póki taxy 196xx
    nie okrzepły), tak żeby 11x były wyłącznie 3cyfrowe i obejmowały wyłącznie
    najważniejsze numery alarmowe.
    WSN - ułożyć tak, aby osobno zgrupować stacjonarki, osobno komórki, osobno
    sieci wydzielone i osobno pozostałłe, np. sieci inteligentne, itd.
    Ja wiem, że w dzisiejszych czasach nie sprawia zbytniego kłopotu, aby jeden
    numer był np. w Bydgoszczy, sąsiedni w Biłgoraju, a kolejny sąsiedni np. w
    Bogatyni, itd.
    Ale niech ma to jakiś porządek - na przyszłość zaowocuje to możliwością
    rozbudowania ruchu bez zbytnich komplikacji w jego aranżacji... Na razie
    niewiele się zmieniło od wprowadzenia ruchu ACMM (pomijam sprawy bardziej
    kosmetyczne, jak np. ujednolicenie długości numeru), numeracja nadal mi
    wygląda na jawną.
    No chyba, że są jakieś powody, aby jawną miała pozostać.
    Swoją wizję zmian (co gdzie wcisnąć) przedstawię później.

    --
    127.0.0.1 www.facebook.com
    127.0.0.1 www.twitter.com

  • 3. Data: 2011-06-30 20:19:40
    Temat: Re: Nowy AUS alarmowy
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 30.06.2011 21:01, Araneus Diadematus pisze:

    > Powiem tak, "jaja kobyły", że układ numeracji hehm... taki dupawy jest.

    Heh, zaszłości historyczne, których nikt nie miał nigdy odwagi uporządkować.

    > Komórczaki przemieszane ze stacjonarkami, AUS jak sobie mały Kazio
    > wymyślił - IMHO lekutko do dupci, co na przykad? Aus 19... zrobić
    > 6-cyfrowe

    Idea AUS była chyba taka, by numery były krótkie, więc łatwiejsze do
    zapamiętania. Jak będą 6-cyfrowe, to stracą kompletnie rację bytu (inna
    sprawa, że moim skromnym zdaniem samo ich istnienie jest mocno
    dyskusyjne). Jak się chce, to się potrafi zorganizować łatwy numer
    stacjonarny dla klientów swojej firmy. Przykład: Tauron i numer 555444333.

    > numery 116/118xxx wynieść do zakresu 19xyyy (jeszcze można,
    > póki taxy 196xx nie okrzepły),

    To se neda, bo numeracją 116 i 118 zawiaduje Unia Europejska. Te numery
    są identyczne w każdym z krajów. Najpierw musielibyśmy opuścić UE ;-)

    > tak żeby 11x były wyłącznie 3cyfrowe i
    > obejmowały wyłącznie najważniejsze numery alarmowe.

    Ale mamy tylko jeden numer alarmowy w tym zakresie: 112.

    > WSN - ułożyć tak, aby osobno zgrupować stacjonarki, osobno komórki,
    > osobno sieci wydzielone i osobno pozostałłe, np. sieci inteligentne, itd.

    Tak, taka reforma by się przydała, ale by ją przeprowadzić "systemowo"
    konieczne jest wydłużenie numeru do dziesięciu cyfr.

    Marek

  • 4. Data: 2011-07-01 20:26:03
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
    wiadomości news:iuilov$lrl$1@news.net.icm.edu.pl...

    > Heh, zaszłości historyczne, których nikt nie miał nigdy odwagi
    > uporządkować.

    Tak, no właśnie, stale zabieramy się do tego, jak pies do jeża.

    > Idea AUS była chyba taka, by numery były krótkie, więc łatwiejsze do
    > zapamiętania. Jak będą 6-cyfrowe, to stracą kompletnie rację bytu (inna

    No, to niech wszystkie będą 5-cyfrowe. Tak, żeby babcia Stefa nie musiała
    kombinować, czy taksówkę do wnuczka zamawia się kręcąc 5, czy 6 cyferek, bo
    numer do wnuczka, to kręciła 6, ale wnuczek na taryfę mówił babci o
    pięciu... Babcia się potknęła i jak w dowcipie o tym, jak szła kupić
    biustonosz, coś totalnie pokręci... i do wnuczka nie dojedzie.

    > sprawa, że moim skromnym zdaniem samo ich istnienie jest mocno

    Po prostu od poczatku należało się za to zabrać, a nie wtedy, gdy czas
    gonił.

    > dyskusyjne). Jak się chce, to się potrafi zorganizować łatwy numer
    > stacjonarny dla klientów swojej firmy. Przykład: Tauron i numer 555444333.

    Ano, strefa elbląska, łatwy numer. W Krakowie dla słuchaczy jednej z
    rozgłośni (skleroza której zacz, RMF?) 12 2000000 (dwanaście, dwa miliony),
    w Wa-wie do Trujki (nie poprawiać, ort celowy), 22 3333333 (dwie dwójki
    siedem trójek), czy Link-4, 7 czwórek.
    Moja Mama narzeka, że jak się zbiera kasiorę dla poszkodowanych (powódź,
    trzęsienie, pożar, itp), to te numery kont są takie skomplikowane, kto to
    spamięta.

    > To se neda, bo numeracją 116 i 118 zawiaduje Unia Europejska. Te numery są
    > identyczne w każdym z krajów. Najpierw musielibyśmy opuścić UE ;-)

    Tak, czy siak, nie mogę się oprzeć wrażeniu, że Polacy i tu chcieli być
    mądrzejsi od tej, której przez najbliższe pół roku przewodniczymy. Ktoś też
    zwęszył kasę i biuro numerów obciąża na sumę IMHO skandaliczną. (Zegarynka
    też tania nie jest jej mać)

    > Ale mamy tylko jeden numer alarmowy w tym zakresie: 112.

    Liczyłbym się z ewentualnością zwiększenia tej ilości, a skoro dzisiaj
    aranżacja kierunku jest łatwiejsza, niż kiedyś na centralach
    elektromechanicznych, to można kompromisowo - dla 11x, gdzie x=1-5,
    pozostawić 3 cyfry, a dla x=0,6-9, dodać cyfry yyy w postraci 11xyyy i
    analizować po 3, nie drugiej cyfrze. pierwsza część wyłącznie numery
    alarmowe najwyższego rzędu, a druga, łatwa ewentualnie do wycięcia... ale
    nie za taką kasę w tym miejscu - 11 na początku, przez analogię do 112 może
    sugerować, że takie 116xxx, czy 118xxx, to też numery darmowe, albo b.
    tanie, co zwłaszcza w przypadku 118yyy nie jest prawdą.

    > Tak, taka reforma by się przydała, ale by ją przeprowadzić "systemowo"
    > konieczne jest wydłużenie numeru do dziesięciu cyfr.

    Uważam, że bardzo dużo da się zrobić już teraz, zanim numer sie wydłuży,
    oczywiście, bez przedłużki odpada selekcja typu 1... informacja, 2...
    stacjonarne, 3... sieć inteligentna numery (bez)płatne, 4... sieci
    wydzielone, 5... komórki (i TYLKO JEDEN wyróżnik na komórki!), 6... sieci
    przywoławcze, 7... sieci teleinformatyczne, 8... numery usługowe,
    9...operatorzy alternatywni (połączenia międzystrefowe), 0... do wymyślenia
    sobie co... Hmm... choć tu koliduje to z wybieraniem międzynarodowym...
    dobra, zostawić i nic nie dorzucać... Tak przykładowo podałem, oczywiście do
    dopieszczenia, aby to było w miarę zwięzłe, przejrzyste, niezburdelizowane.
    Bo jeszcze burdel niemiecki i austriacki był do przełknięcia, albowiem
    numery mimo dużego rozrzutu i komplikacji jednak układały się w pewną
    pojmowalną całość, tak tego, co się stanie po wydłużce, to się obawiam, bo
    pewnie znów dostaniemy radosną twórczość pana Gienka, jak to już widywałem
    przez kilka lat pracy na ACMM... U Niemców dziwny kierunkowy prowadził do
    celu, u nas obawiam się "wolnej amerykanki", której skutki będzie trudno
    odkręcić.
    Moje wieszczenie sprawdziło się w przypadku przenosin Biura Numerów poza
    byłą siedzibę, oraz w przypadku nadawania RTV z Pałacu Kultury... A ja tu
    nadal czuję niemiły zapach, wróżący problemy.

    Bardzo bym chciał, aby dzisiejszy układ został przy okazji wydłużki
    uporządkowany, wierzę, że można to zrobić bez komplikowania życia obecnym
    użytkownikom, którzy jedyne, co będą musieli zapamiętać, to to, że np. do
    Ziutka na komórkę dodajemy szóstkę, a reszta jak było, babcia Kazia do
    wnuczki dzwoni pamiętając, że przed dotychczasowym numerem ma dodać dwójkę,
    a reszta jest po staremu, czyli, że nawet nie zmiana, a tylko dodatek z
    przodu.
    Da się zrobić, łatwo wyciąć niepożądane relacje (komórki, przywoławcze,
    "zerosiedemset") bez tłamszenia się z pizdylionem wskaźników poprzeplatanych
    jedne z drugimi.
    Już dziś należało by IMHO gdzie tylko się da, sprasować listę numerów
    kierunkowych, aby wyrzucić "cywilne numery" ze wskaźnikami zaczynającymi się
    na 1 i 9.
    Niektóre z propozycji zmian - Kraków 12 - 31, Zakopane 16 - 36, Tarnobrzeg
    15 - 35, Tarnów 14 - 37, Nowy Sącz 18 - 38, Rzeszów 17 - 57 (z Białą
    Podlaską zrobiono ten numer zanim istniało pojęcie przenośności numeru... i
    nic się nie zawaliło), Krosno 13 - 49, Szczecin 91 - 21, Gorzów 95 - 27,
    Koszalin 94 - 28... Heh... wszystko udało mi się wcisnąć w wolne sloty,
    nawet nic nie trzeba było prasować, żeby dwie różne SN dostały ten sam
    wskaźnik, po lokalnych przemieszczeniach numeracji... nic lokalnie
    przemieszczać nie trzeba, a tymczasowe zmiany robiono już za central
    elektromechanicznych... i nic się nie waliło, przecież po wydłużce można z
    powrotem wrócić stare WSN jak były, skoro pierwsza cyfra będzie dostatecznie
    wyróżniać charakter sieci.
    Jeszcze bym pozmieniał tu i ówdzie - ale o tym kiedy indziej.

    --
    127.0.0.1 www.facebook.com
    127.0.0.1 www.twitter.com