    From: "Johnny" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Odp: Tlumaczenie i Rejstrowanie Moto z UK
    Date: Wed, 25 Mar 2015 12:06:25 +0100

    Użytkownik "mozambiko" polecial po łebkach (chyba):

    > -Tłumaczenie papierów -Przegląd -Wypełniasz wniosek o rejestracje który
    > jest dostępny w wydziale komunikacji
    > -Z przetłumaczonymi papierami, ważnym przeglądem idziesz do wydziału
    > komunikacji i wypełniasz jakieś papierki jeszcze to kosztuje jakieś 180
    > zł, i wtedy dostajesz dowód tymczasowy, i tymczasowe tablice -A i
    > oczywiście musisz kupić ubezpieczenie, obojętne kiedy to zrobisz ponieważ
    > Panie z PZU dają Ci ubezpieczenie nawet gdy motocykl nie jest
    > zarejestrowany w kraju podajesz tylko nr Vin i numery tablic z zagranicy,
> [...]

    W zeszłym tygodniu sprowadziłem rzęcha z niemcowni, zatem jestem na bieżąco.
    Nie wiem jak to jest dokładnie z motocyklami, ale podejrzewam, że niewiele
    sie to rożni od rejestracji samochodu. Jeżeli sie różni - to to co poniżej
    proszę uznać za nieaktualne;-) I tak "tłumaczenie papierów" obejmuje umowę
    kupna-sprzedaży i dokumenty motocykla. Ja miałem umowę spisaną w dwóch
    językach zatem tłumaczenie samej umowy nie było konieczne. No ale bez wizyty
    u tłumacza sie nie obeszło, no bo te insze papiery chcą po polsku. Koszt
    69zeta. Oczywiście akcyza w Urzędzie Celnym. Wypisujesz tam taki dupny
    papiór i z tym gonisz do celnika. Ja skorzystałem z pomocy Agencji Celnej,
    bo ten papiór mnie przerósł (kurs waluty w dniu sprowadzenia, jakieś
    procenta i insze sranie w banie). Koszt Agencji 20zeta. Jak Celnicy
    zaakceptują akcyzę to płacisz przelewem na konto i sprawdzasz w internacie
    czy już doszło gdzie ma dojść. Sprawdza sie to na e-zefir.pl. Jak przelew
    zaksięgują to robisz wydruk potwierdzajacy i nie musisz już gonić do Urzedu
    Celnego. Przegląd u mnie nie był konieczny bo niemiecki był ważny do maja
    2016. Jak jest krótszy to oczywiście musisz zrobić przegląd. Potem -
    kompletujesz papióry (dowód wpłaty akcyzy, przegląd - o ile konieczny,
    tłumaczenia, stare tabliczki i gonisz do Urzedu Komunikacji. Tam meldujesz
    sie z samego rana - dostajesz numer 5389 i już kole 15.00 jesteś załatwiony
    na cacy. Dostajesz tabliczki i tymczasowy dowód rejestracyjny, za który
    urzędasy winszują sobie ponad 250zeta (za samochód). Jeszcze tylko nie
    zapomnij ubezpieczyć pojazdu - najpóźniej w dniu tymczasowej rejestracji i
    już jesteś szczęśliwym posiadaczem zarejestrowanego motocykla ;-)

    Pozdrawiam Johnny