  • 1. Data: 2015-03-24 16:03:40
    Temat: Tlumaczenie i Rejstrowanie Moto z UK
    Od: nfilip2 <606392201@_NOSPAM_wp.pl>

    Witam

    Chcialbym sprowadzic moto do polski z uk wiele razy czytalem na ten temat
    ale wszelkie informacje sa z 2008-2010. Jest 2015 I sie zmienilo wiele w
    tych ustawach dotyczacych tlumaczn dokumentow oraz rejstrowania motocykla
    w polsce?

    Pozdrawim

  • 2. Data: 2015-03-25 11:29:39
    Temat: Re: Tlumaczenie i Rejstrowanie Moto z UK
    Od: mozambiko <mozambiko130@_NOSPAM_interia.eu>

    -Tłumaczenie papierów
    -Przegląd
    -Wypełniasz wniosek o rejestracje który jest dostępny w wydziale
    komunikacji
    -Z przetłumaczonymi papierami, ważnym przeglądem idziesz do wydziału
    komunikacji i wypełniasz jakieś papierki jeszcze to kosztuje jakieś 180
    zł, i wtedy dostajesz dowód tymczasowy, i tymczasowe tablice
    -A i oczywiście musisz kupić ubezpieczenie, obojętne kiedy to zrobisz
    ponieważ Panie z PZU dają Ci ubezpieczenie nawet gdy motocykl nie jest
    zarejestrowany w kraju podajesz tylko nr Vin i numery tablic z zagranicy,
    jak juz wyrobisz wszystkie papiery i masz polskie blachy idziesz do Pzu i
    bez problemu wystawią Ci nowy druczek na nowe blachy:)

  • 3. Data: 2015-03-25 12:06:25
    Temat: Odp: Tlumaczenie i Rejstrowanie Moto z UK
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "mozambiko" polecial po łebkach (chyba):

> [...]
    > jak juz wyrobisz wszystkie papiery i masz polskie blachy idziesz do Pzu i
    > bez problemu wystawią Ci nowy druczek na nowe blachy:)

    W zeszłym tygodniu sprowadziłem rzęcha z niemcowni, zatem jestem na bieżąco.
    Nie wiem jak to jest dokładnie z motocyklami, ale podejrzewam, że niewiele
    sie to rożni od rejestracji samochodu. Jeżeli sie różni - to to co poniżej
    proszę uznać za nieaktualne;-) I tak "tłumaczenie papierów" obejmuje umowę
    kupna-sprzedaży i dokumenty motocykla. Ja miałem umowę spisaną w dwóch
    językach zatem tłumaczenie samej umowy nie było konieczne. No ale bez wizyty
    u tłumacza sie nie obeszło, no bo te insze papiery chcą po polsku. Koszt
    69zeta. Oczywiście akcyza w Urzędzie Celnym. Wypisujesz tam taki dupny
    papiór i z tym gonisz do celnika. Ja skorzystałem z pomocy Agencji Celnej,
    bo ten papiór mnie przerósł (kurs waluty w dniu sprowadzenia, jakieś
    procenta i insze sranie w banie). Koszt Agencji 20zeta. Jak Celnicy
    zaakceptują akcyzę to płacisz przelewem na konto i sprawdzasz w internacie
    czy już doszło gdzie ma dojść. Sprawdza sie to na e-zefir.pl. Jak przelew
    zaksięgują to robisz wydruk potwierdzajacy i nie musisz już gonić do Urzedu
    Celnego. Przegląd u mnie nie był konieczny bo niemiecki był ważny do maja
    2016. Jak jest krótszy to oczywiście musisz zrobić przegląd. Potem -
    kompletujesz papióry (dowód wpłaty akcyzy, przegląd - o ile konieczny,
    tłumaczenia, stare tabliczki i gonisz do Urzedu Komunikacji. Tam meldujesz
    sie z samego rana - dostajesz numer 5389 i już kole 15.00 jesteś załatwiony
    na cacy. Dostajesz tabliczki i tymczasowy dowód rejestracyjny, za który
    urzędasy winszują sobie ponad 250zeta (za samochód). Jeszcze tylko nie
    zapomnij ubezpieczyć pojazdu - najpóźniej w dniu tymczasowej rejestracji i
    już jesteś szczęśliwym posiadaczem zarejestrowanego motocykla ;-)

    Pozdrawiam Johnny