    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Odp: pralka amica psuje się po każdym szarpnięciu prądem
    Date: Sun, 16 Jun 2013 21:58:06 +0200

    > Niestety po iluś latach następuje zmęczenie materii. Człowiek potrzebuje
    > więcej ruchu, mniej wdychanych oparów zawierających kalafonię i ołów :)
    > Pogadamy za 10-15 lat. Ciekawe czy nadal będziesz takim entuzjastą
    > rzeźbiarstwa? :)
    > Mnie po prostu już się nie chce siedzieć całymi dniami i nocami,
    > zwłaszcza nocami, bo tylko wtedy można liczyć na chwilę spokoju. Choć
    > ludzie potrafią wydzwaniać nawet po 23.00 i przed 6.00 rano.
    > Ale Tobie życzę sukcesów.
    > Tylko po co mam się tak mało wydajnie męczyć?
    > Niech się męczą Chińczycy :)
    Doskonale Cię rozumiem.
    Jest też takie powiedzenie:
    "Tylko martwa ryba nie płynie pod prąd"
    Dokładnie ten sposób myślenia przerabiała Europa 20 lat temu.
    Dziś Chiny są potęgą, a my wyliczamy im jak wiele nam się nie opłaca.
    Wróć do dłubania, bo brakuje (lub będzie brakować) tu trochę fachowców z tym
    doświadczeniem.

    Problem jest szerszy. Bieda w kraju osiągnęła monstrualne wielkości,
    starannie ukrywane poprzez brak operacji w szkołach na liczbach obrazujących
    bilion zadłużenia,
    kredyty indywidualne, wesołą muzyczkę w radiu i wyśmiewanie się ze
    wszystkiego co jest passe,
    bez względu na to kto wcisnął to durne słowo do języka polskiego.

    W związku z powyższym nie ma już popytu na rzeczy bardziej skomplikowane,
    wymagające lat praktyki i niestandadowego myślenia.
    Ludzie się martwią jak zapłacić raty, ZUS, energię, śmieci, podatki i
    mandaty, ubrać dzieci, a za ostatnie pieniądze kupują jedzenie.
    Jak już ma zrobić instalację w domu, to zrobi najtańszą.
    Po co komu rozwój.
    Wyłączenie wszystkich urządzeń w domu jednym przyciskiem przy drzwiach,
    to koszt, w który pakuje się jak sądzę ułamek procenta ludzi (mimo drogiej
    energii el.)
    Osobny obwód bez różnicówki na lodówkę - podobnie, choć to w zasadzie
    trywialne.
    O ilę różnicówkę za 50 zł w ogóle zamontuje.

    Wszyscy zaczynamy zauważać, że coś jest nie tak.
    S.