  • 1. Data: 2017-11-02 16:05:58
    Temat: Odsiarczanie
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Są różne opinie na temat odsiarczania zasiarczonego akumulatora
    kwasowo-ołowiowego. Czy wg Waszego doświadczenia odsiarczanie cokolwiek
    daje, czy to tylko voodoo? Jeśli daje, to jaką metodą? Impulsową (a jeśli
    tak, to jaka częstotliwość, bo są opinie, że 50Hz, a są takie, że i 2MHz)?
    Ładowanie znikomym prądem? Celowe przeładowanie impulsami (jak krótkimi,
    co między nimi - rozładowywanie, nic? Jakie napięcie, jaki prąd)? Wymiana
    elektrolitu na wodę, kilka cykli, i zalanie świeżego elektrolitu? Jeszcze
    inna metoda?

    Mam trochę padniętych akumulatorów i zastanawiam się, czy nie spróbować
    przedłużyć im trochę życia. Wiem że nówek z nich nie będzie, ale nie musi
    być.

    Zastanawiam się, czy np. nie ładować akumulatora w cyklach - 1A ładowania
    przez 100ms, 100mA rozładowania przez 400ms... zbudowałbym sobie taką
    ładowarkę, tylko najpierw chcę wiedzieć, jak dokładnie ma działać, żeby
    była najskuteczniejsza.

    I tak, schematy z sieci znam, bo przejrzałem, ale chodzi mi o praktyczne
    podejście - czyli czy ktoś może potwierdzić, że taka-a-taka metoda u niego
    zadziałała, a inna nie?

    Bonusowe pytanie - jak sprawdzić pojemność akumulatora? Wyobrażam sobie,
    żeby naładować go do maksimum, a potem rozładowywać stałym prądem przez
    jakiś czas i zmierzyć czas, po którym akumulator osiągnie jakieś napięcie.
    Jakie to napięcie? 1.8V / celę?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2017-11-02 17:06:02
    Temat: Re: Odsiarczanie
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 16:05, Adam Wysocki pisze:
    > Są różne opinie na temat odsiarczania zasiarczonego akumulatora
    > kwasowo-ołowiowego. Czy wg Waszego doświadczenia odsiarczanie cokolwiek
    Wg mnie najlepszy temat z przykładami i odpowiedziami masz tutaj
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1222255-450.h
    tml.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2017-11-02 17:18:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >spróbować
    >przedłużyć im trochę życia. Wiem że nówek z nich nie będzie, ale nie

    IMO - voodoo.
    Tzn tylko czas stracisz na odsiarczanie, a one i tak wkrotce padna.
    A przy okazji sobie cos zniszczysz kwasem.

    Ale jak masz z 10 tych akumulatorw plus bezpieczne pomieszczenie do
    eksperymentow ... mozesz sie pobawic, posprawdzac rozne teorie ...

> [...]
    >przez
    >jakiś czas i zmierzyć czas, po którym akumulator osiągnie jakieś

    A jakie to akumulatory - rozruchowe od samochodow, trakcyjne, jakies
    zelowe od UPS ?
    Rozruchowym rozladowanie szkodzi, wiec staralbym sie mozliwie plytko.

    J.

  • 4. Data: 2017-11-03 00:12:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.11.2017 o 16:05, Adam Wysocki pisze:
    > Są różne opinie na temat odsiarczania zasiarczonego akumulatora
    > kwasowo-ołowiowego. Czy wg Waszego doświadczenia odsiarczanie cokolwiek

    nie wiem skąd różne. odsiarczanie działa super, gdy w akumulatorze są
    płyty ołowiowe. płyty, czyli produkcja coś w okolicach drugiej wojny
    światowej. Dzisiejsze akumulatory mają zamiast płyt coś w okolicy gąbki,
    pumeksu, czyli taka struktura porowata. Z wewnątrz tego czegoś nic nie
    wyciągniesz, a jak już jakimś cudem się to uda, to to, co pozostanie,
    nie będzie spełniało żadnych parametrów.
    Tyle po odsiarczaniu kiklu akumulatorów. coś to da, ale do życia w aucie
    ich nie przywróci. co gorsza, może się okazać (przy mało inteligentnym
    "prostowniku") że "normalnym" napięciem akumulatora stanie sie np
    16-17volt.
    ToMasz