    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Odtwarzacz YAMPP - wzory PCB
    Date: Sun, 17 Dec 2023 11:01:17 +0100

    Dwadzieścia lat temu został opracowany sprzętowy odtwarzacz MP3 o nazwie
    YAMPP. Kilka jego wersji było opisywanych w "Elektronice praktycznej" z
    2002 i 2003 roku. YAMMP-3 był urządzeniem stacjonarnym, wykorzystującym
    dysk twardy lun napęd CD IDE w roli magazynu na muzykę. YAMPP-7 był
    urządzeniem kieszonkowym, korzystającym z karty CF.

    Pamiętam, że wtedy naprawdę chciałem to złożyć, ale nie miałem sprzętu
    ani umiejętności potrzebnych do lutowania SMD, problemem było także
    zdobycie części oraz zamówienie/wykonanie dwustronnych płytek drukowanych.

    Dzisiaj ten projekt nie ma większego praktycznego sensu - wszystko
    potrafi odtwarzać MP3, a własnoręczne złożenie odtwarzacza też niej jest
    problemem, nawet przy wykorzystaniu programowej biblioteki do
    dekodowania dźwięku - uciągnie ją nawet Raspberry Pi Pico.

    Jednak z sentymentu chciałem sobie zbudować któryś z tych antycznych
    odtwarzaczy. Niestety nigdy nie mogę znaleźć wzorów płytek. Artykuły
    opisujące te projekty są cały czas dostępne na stronie Elektroniki
    Praktycznej. Znajduje się w nich informacja, że wzory PCB (w formacie
    PDF) były kiedyś dostępne do ściągnięcia ze strony, ale linki już nie
    działają. Web Archive także ich nie przechwyciło. Z tego co wiem pliki
    te miały być także dostępne na płytach dołączanych do czasopisma.
    Ktoś może ma do nich dostęp?