  • 1. Data: 2010-07-27 04:58:59
    Temat: Odzyskiwanie zegara w NRZI
    Od: "dr Zoidberg" <z...@o...pl>

    Witam.
    Jest taki problem.
    Mamy ciąg NRZI w którym dane są zakodowane w 4B5B. Zegar taktujący ma
    125MHz. Bawiłem się odzyskiwaniem zegara z takiego ciągu i mam kłopoty. Na
    razie zastosowałem metodę opisana tutaj:
    http://www.freepatentsonline.com/4740998.pdf czyli do odzyskania zegara
    ciagu wykorzystywany jest asynchroniczny zegar 125MHz.
    Odzyskany zegar wykłada się co jakiś czas zapewne z powodu zbyt niskiego
    mnożnika zegara 125MHz.
    Z drugiej strony gdzieś słyszałem, ze jest lepsza metoda na odzyskiwania
    zegara z takiego ciągu. Trzeba oryginalny przebieg opóźnić o 1/4 cyklu
    zegara i następnie ciąg oryginalny i opóźniony wpuścić na bramkę XOR. Ale
    szczerze powiedziawszy, to nie wiem jak taki ciąg wyjściowy może posłużyć do
    odzyskania zegara.
    W wielu miejscach brakuje impulsów zegarowych. Nawet pomimo kodowania 4B5B.
    Może ktoś mnie oświecić co do tego? Coś zupełnie źle rozumiem?

    drZoidberg

  • 2. Data: 2010-07-27 06:02:34
    Temat: Re: Odzyskiwanie zegara w NRZI
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Jul 2010 06:58:59 +0200, dr Zoidberg wrote:
> [...]
    >ciagu wykorzystywany jest asynchroniczny zegar 125MHz.
    >Odzyskany zegar wykłada się co jakiś czas zapewne z powodu zbyt niskiego

    Zapewne tak. Do tego potrzebujesz zegar co najmniej 2x szybszy niz
    oryginal.

> [...]
    >szczerze powiedziawszy, to nie wiem jak taki ciąg wyjściowy może posłużyć do

    Bo tymi impulsami trzeba teraz synchronizowac PLL

    J.

  • 3. Data: 2010-07-27 06:30:38
    Od: "dr Zoidberg" <z...@o...pl>

    > Bo tymi impulsami trzeba teraz synchronizowac PLL

    Ale jak dokładnie? Ciąg z XOR ma czasem wszystkie impulsy zegarowe, a czasem
    niekórych brakuje...

    drZoidberg

  • 4. Data: 2010-07-27 07:02:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dr Zoidberg" <z...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:i2luee$oev$1@node1.news.atman.pl...

    > Ale jak dokładnie? Ciąg z XOR ma czasem wszystkie impulsy
    > zegarowe, a czasem niekórych brakuje...

    No i teraz trzeba tak zaprojektowac PLL, zeby sie synchronizowalo
    gdy sa, i nie synchronizowalo gdy nie ma ..
    Taki popularny schemacik detektora z dwoma przerzutnikami D sie do
    tego nie nadaje.

    Tak czy inaczej - potrzebujesz przestrajany generator. Masz taka
    mozliwosc ?

    J.

  • 5. Data: 2010-07-27 12:19:31
    Od: "JG" <g...@c...uj.edu.pl>

> [...]
    > 4B5B.
    > Może ktoś mnie oświecić co do tego? Coś zupełnie źle rozumiem?

    Poszukaj artykułów autorstwa Matias Vidmar, S53MV w którejś z jego
    publikacji w sieci jest podobny przykład jeśli się nie mylę to albo
    dotyczyło jakiegoś demodulatora PSK albo odbioru zdjęć satelitarnych AVHRR
    (HRPT)
    Jeśli dobrze pamiętam to należało zegar o częstotliwości 4x wyższej niż
    sygnał NRZ i po podziałach otrzymuje się właśnie to opóźnienie o 90 deg (1/4
    cyklu)

    Pozdrawiam

    JG

  • 6. Data: 2010-07-28 10:17:54
    Od: "dr Zoidberg" <z...@o...pl>

    "JG" <g...@c...uj.edu.pl> wrote in message

> [...]
    > Jeśli dobrze pamiętam to należało zegar o częstotliwości 4x wyższej niż
    > sygnał NRZ i po podziałach otrzymuje się właśnie to opóźnienie o 90 deg

    Mógłbyś coś jeszcze podpowiedzieć? Artykuły ww. autora znalazłem tylko po
    włosku i francusku.

    drZoidberg

  • 7. Data: 2010-07-28 11:35:29
    Od: "JG" <g...@c...uj.edu.pl>

    > "JG" <g...@c...uj.edu.pl> wrote in message

    > Mógłbyś coś jeszcze podpowiedzieć? Artykuły ww. autora znalazłem tylko po
    > włosku i francusku.

    Zobacz tu (w większości po angielsku)
    http://lea.hamradio.si/~s53mv

    i tu

    http://s53m.com/download/

    to ostatnie co prawda po słoweńsku, ale schematy są uniwersalne.

    Pozdrawiam
    JG