  • 1. Data: 2010-07-26 08:11:45
    Temat: UPS i różnicówka
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Pytanie mam: czy jeśli UPSa podłączymy do instalacji zabezpieczonej
    różnicówką, po czym zrobimy upływ "do ziemi" za tym UPSem, różnicówka
    zadziała? Czy nie?

    Jeśli "wtórna" strona UPSa jest izolowana, to nie zadziała, jeśli nie
    jest, jakiś jej punkt jest uziemiony - zadziała, tyle wiem. Pytanie,
    jak zwykle UPSy się robi?

    J.

  • 2. Data: 2010-07-26 09:35:38
    Temat: Re: UPS i różnicówka
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

[...]

    Te najczęściej spotykane mają przekaźnik przełączający zasilanie wyjścia.
    W stanie czuwania linia zasilania sieci jest bezpośrednio na wyjściu UPSa.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-07-26 10:04:11
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 26 Lip, 11:35, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    > Te najczęściej spotykane mają przekaźnik przełączający zasilanie wyjścia.
    > W stanie czuwania linia zasilania sieci jest bezpośrednio na wyjściu UPSa.

    Mam starego, dość sporego APC "Back-UPS 1200VX" i co prawda nie dam
    głowy, ale wydaje mi się, że jak robiłem mu oględziny w ramach jego
    ożywiania, nie było tam żadnego przekaźnika spinającego wyjścia na
    krótko, ale zwrócę na to uwagę, dzięki za nakierowanie.

    Niezależnie od tego jednak pytanie pozostaje aktualne, najwyżej z
    ograniczeniem do stanu podtrzymania: czy strona wtórna UPSa ma
    galwaniczne połączenie z PE, a tym samym, czy przebicie na
    podtrzymywanym przez UPSa urządzeniu do jego uziemionej obudowy będzie
    miało którędy zamknąć obwód?

    J.

  • 4. Data: 2010-07-26 10:29:44
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

[...]

    Nieprawidłowo zadane pytanie :-)
    PE ma połączenie pomiędzy wyjściem a wejściem.
    Ale to nijak ma się do różnicówki. W przypadku UPSa z przekaźnikiem w stanie
    czuwania różnicówka będzie mogła zadziałać, w przypadku pracy UPSa już nie.
    Jeżeli jest to UPS z zerowym czasem przełączenia, to pracuje on na
    czuwaniu - wtedy różnicówka nie zadziała w żadnym przypadku. Ale może to być
    też UPS z bypassem wtedy zadziała.
    Prawidłowe pytanie to jakiego masz UPSa?

  • 5. Data: 2010-07-26 10:37:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Desoft,

    Monday, July 26, 2010, 12:29:44 PM, you wrote:

> [...]

    > też UPS z bypassem wtedy zadziała.
    > Prawidłowe pytanie to jakiego masz UPSa?

    Zwracam uwagę na drobiazg - poprawnie zaprojektowanemu UPSowi przy
    pracy z akumulatora zwarcie któregokolwiek z zacisków wyjściowych do
    PE nie powinno w żaden sposób przeszkadzać. Również dla użytkownika
    nie stanowi to zagrożenia. Przy powrocie zasilania sieciowego może
    popalić styki przekaźnika ale różnicówka wtedy zadziała.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2010-07-26 11:05:50
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > nie stanowi to zagrożenia. Przy powrocie zasilania sieciowego może
    > popalić styki przekaźnika ale różnicówka wtedy zadziała.

    Czyli działać ma jak transformator bezpieczeństwa 1:1 stosowany np. w
    łazienkach w gniazdkach do golarek.

    Marek

  • 7. Data: 2010-07-26 11:15:48
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 26 Lip, 12:29, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    > PE ma połączenie pomiędzy wyjściem a wejściem.

    Fakt, ma

> [...]
    > też UPS z bypassem wtedy zadziała.
    > Prawidłowe pytanie to jakiego masz UPSa?

    Jak pisałem, wydaje mi się, że nie widziałem wewnątrz żadnego dużego
    przekaźnika, ale upewnię się jeszcze.
    Skupmy się jednak na UPSie w czasie podtrzymania (bądź takim, w którym
    przetwornica pracuje cały czas). Czy Ty wraz z Romanem uważacie, że
    cała wtórna strona UPSa wisi "w powietrzu", jak w transformatorze
    separującym? No cóż, jeśli tak jest, to bardzo by mi to pasowało z
    różnych przyczyn.

    J.

  • 8. Data: 2010-07-26 11:29:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał
> [...]
    >nie
    >jest, jakiś jej punkt jest uziemiony - zadziała, tyle wiem.

    Zazwyczaj upsy sie robi tak ze jak prad jest, to przekaznik laczy
    wyjscie z wejsciem.

    UPS "on-line", zazwyczaj te duzej mocy - w nich przetwornica dziala
    caly czas i jest izolowana.

    Ale jak jest izolowana, to z kolei nie mozna jednym przewodem
    zrobic "uplywu do ziemii".

    J.

  • 9. Data: 2010-07-26 11:42:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello marko1a,

    Monday, July 26, 2010, 1:05:50 PM, you wrote:

    > Czyli działać ma jak transformator bezpieczeństwa 1:1 stosowany np. w
    > łazienkach w gniazdkach do golarek.

    Ale tylko podczas pracy z akumulatora!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-07-26 11:44:08
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

[...]

    Nie. Pisałem o bypassie. Taki bez bypassa to najwyższa półka.
    Jeżeli w zestawie masz np. drukarkę laserową to zwykły UPS (przełączający)
    da radę, ale online już nie, dlatego stosuje się bypass. No chyba że online
    ma odpowiedni zapas mocy (do standardowego zestawu komputerowego z drukarką
    laserową potrzeba kilka kW).
    Sprawa druga. Żaden UPS nie ma obowiązku separować napięcia.

    Zgaduję... ale masz najprawdopodobniej UPSa z przełączaniem.
    Przecież to nie jest trudno zmierzyć.

    --
    Desoft