  • 1. Data: 2024-03-29 22:11:21
    Temat: Ogrzewanie 2023/2024.
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    Cześć.
    Pytanie - czy u Was też widoczne są na rachunkach skutki ocieplenia?
    Porównuję właśnie bieżący sezon grzewczy do poprzednich i wyszło mi
    zużycie energii ok. 2000kWh (dokładnie 1934) w tym sezonie (CO+CWU),
    przy starszych raportach 3000-4000kWh.
    Też tak macie?
    Oczywiście na koszty ogrzewania się to nie przełożyło, bo wypadłem poza
    limit całym domem i sumarycznie zapłaciłem podobnie, ale coś jest na
    rzeczy z tym, jak ciepło się u nas robi...

    yarecky.

  • 2. Data: 2024-03-30 09:33:19
    Temat: Re: Ogrzewanie 2023/2024.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Mar 2024 22:11:21 +0100, yarecky

    > Też tak macie?

    Tak, bardzo mało poszło w tym roku (poniżej 70% poprzednich),
    a było przecież chwilami -19, gdy w zeszłym roku nie siadło
    niżej niż -10. Generalnie potwierdza się, że im większe straty
    tym bardziej wietrzna pogoda była.

    > ale coś jest na rzeczy z tym, jak ciepło się u nas robi...

    Robi się ogólnie cieplej, ale lokalnie wcale znacznie cieplej
    nie jest, literalnie przez ostatnie 30 lat to +1, może 2sC na
    średniej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2024-04-04 21:10:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.03.2024 09:33, Myjk wrote:
    > ale lokalnie wcale znacznie cieplej
    > nie jest, literalnie przez ostatnie 30 lat to +1, może 2sC na
    > średniej.

    Jak to nie jest dużo, to ja nie wiem. Wychodzi że za jednego życia 2-3C.
    Twoje wnuki będą miały już 5C więcej w wieku studenckim.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2024-04-05 09:17:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 4 Apr 2024 21:10:10 +0200, Mateusz Bogusz

    > Jak to nie jest dużo, to ja nie wiem. Wychodzi że za jednego życia 2-3C.
    > Twoje wnuki będą miały już 5C więcej w wieku studenckim.

    Piszę w odniesieniu do kosztów ogrzewania, bo że temperatura
    zapierdala w górę to wiadomo i ani normalne ani pozytywne
    to nie jest. Kogut oczywiście zaraz z kurnika wyskoczy
    i będzie piać że to dobrze, bo wiecej jedzenia potrzeba,
    a rośliny potrzebują wyższej temperatury i CO2. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2024-04-05 10:24:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 5.04.2024 o 09:17, Myjk pisze:
> [...]
    > i będzie piać że to dobrze, bo wiecej jedzenia potrzeba,
    > a rośliny potrzebują wyższej temperatury i CO2. ;P

    Nie wyskoczy bo google jest odcięte od serwerów news( znaczy się samo
    sie odcieło) a on jest za tępy żeby czytnik skonfigurować, podobnie jak
    ten troll "a-a".

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2024-04-05 10:36:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-04-2024 o 10:24, Janusz pisze:

    > Nie wyskoczy bo google jest odcięte od serwerów news( znaczy się samo
    > sie odcieło) a on jest za tępy żeby czytnik skonfigurować, podobnie jak
    > ten troll "a-a".

    Bardzo pozytywna wiadomość.

  • 7. Data: 2024-04-06 08:24:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.04.2024 09:17, Myjk wrote:
    > Piszę w odniesieniu do kosztów ogrzewania

    Też r/r zużyłem teraz 7,1MWh w porównaniu do 8,4MWh wcześniej. Ale
    faktura wyszła niemal (niecałe 100zł niższa niż poprzednia r/r)
    identyczna, a to tylko dlatego że było 1500zł dopłaty.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2024-04-06 08:57:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 6 Apr 2024 08:24:24 +0200, Mateusz Bogusz

    > Też r/r zużyłem teraz 7,1MWh w porównaniu do 8,4MWh wcześniej. Ale
    > faktura wyszła niemal (niecałe 100zł niższa niż poprzednia r/r)
    > identyczna, a to tylko dlatego że było 1500zł dopłaty.

    Oh... kosztów energetycznych. ;P Oczywiście pomijając też lepszy sposób
    budowania, to dzisiaj czy 30 lat temu różnica w tym samym budynku ze
    względu na temperaturę powietrza zewnętrznego będzie znikoma i bardziej
    właśnie wpływa na to wiatr.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2024-04-06 10:33:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.04.2024 08:57, Myjk wrote:
    > Oh... kosztów energetycznych. ;P

    Jakby nie patrzeć, to te 1500zł to byłoby (dla mnie) 27% procent
    podwyżki. A miało być "panie wzrośnie 2-3x". Aktualnie to ta ministera
    Kluska czy jak tam się ona nazywa, zapowiedziała że szykują zmiany i
    prąd będzie "tańszy".

    > Oczywiście pomijając też lepszy sposób
    > budowania, to dzisiaj czy 30 lat temu różnica w tym samym budynku ze
    > względu na temperaturę powietrza zewnętrznego będzie znikoma i bardziej
    > właśnie wpływa na to wiatr.

    Wiatr faktycznie sporo zmienia. Ale tak na marginesie, zastanawiam się
    do czego dążymy. W przyszłości będą dokładać dalej styropianu? 30cm mają
    niektórzy teraz, ale co dalej 40, 50cm? Mam wrażenie że potrzeba tutaj
    spopularyzować jakąś inną technologię, bo mieszkać w zamkach ludzie
    chyba nie będą już chcieli.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2024-04-06 12:03:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > niektórzy teraz, ale co dalej 40, 50cm? Mam wrażenie że potrzeba tutaj
    > spopularyzować jakąś inną technologię, bo mieszkać w zamkach ludzie

    Nie ma innej taniej technologii jak na razie. Są hydrożele i mają
    rewelacyjne izolacyjności ale są delikatne i koszmarnie drogie.
    Poza tym najwięcej strat jest przez okna, nawet 3 szybowe to nadal
    prawie dziura w ścianie pod względem izolacyjności, a tu nie zanosi się
    na przełom a tendencja jest do
    wstawiania coraz większych przeszkleń aby 'łapać' słońce.

    --
    Janusz