  • 1. Data: 2011-05-31 23:09:35
    Temat: Olej - ciśnienie co jest nie tak ? [film] i airbag
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Właśnie wsiadłem w Safrane 2.5 bo jutro mam
    zrobić nim 800km... i znowu się olej popsuł:

    nagrałem kilka min temu 2 filmy z tym olejem:
    http://www.youtube.com/watch?v=w6WEW3yVlqU
    http://www.youtube.com/watch?v=PMGuO-KzuXg

    Coś jest popsute ? (chyba go nie brakuje bo
    dolałem właśnie 0.5 litra i trochę czarne było wcześniej).

    Czy dolać jeszcze i jechać ?
    na filmie z klimą, bez klimy, i zależność od obrotów,
    włączanie i po przejechaniu 3.6km.
    Aha spalanie już nie 26.7l/100, tylko bardziej:
    21l/100 "jazda miejska", i około 17l/100 "jazda bardzo sportowa".
    teraz o tej godzinie po Krakowie.

    Druga sprawa: gdzie się "wyłącza poduszkę" ? bo mi
    cholera kawał zrobili żebym nie popsuł (nie szalał)
    i widzę że się świeci - chce włączyć spowrotem.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-05-31 23:21:58
    Temat: Re: Olej - ciśnienie co jest nie tak ? [film] i airbag
    Od: scob <1...@3...pl>

    W dniu 2011-05-31 23:09, Michał pisze:

    Ile to już wałkujesz, od kiedy kupiłeś? zrób wreszcie!

    Mechanicznie może zdychać pompa oleju albo mogą być pozatykane kanały
    olejowe w silniku/głowicy - na wyższych obrotach jeszcze napompuje
    sensownie, na jałowych - takse. Tylko nie rozumiem wpływu obciążenia
    sprężarką klimy na reakcję ciśnienie oleju na obroty silnika..

    albo elektrycznie - czujniki mogą się być popier***ić, skoro przy
    właściwym na bagnecie stanie, BC melduje niski stan oleju.

    IMO: na autostradę powoli - spoko, ale w korkach bym się nim bał jeździć ;-)

  • 3. Data: 2011-05-31 23:46:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-31 23:21, scob pisze:
> [...]
    >
    > Mechanicznie może zdychać pompa oleju albo mogą być pozatykane kanały
    > olejowe w silniku/głowicy - na wyższych obrotach jeszcze napompuje

    Jak by się pozatykały, to ciśnienie oleju jedynie mogłoby rosnąć.
    Spadek ciśnienia oleju raczej będzie spowodowany tym że gdzieś się
    zbytnio poprawił przepływ - pęknięcie, wypadła jakaś końcówka
    natryskująca olej itp.

    Albo problem z pompą oleju - niewystarczająca jej wydajność (bo zawór
    jest w porządku skoro na wyższych obrotach ciśnienie rośnie poprawnie).

    > Tylko nie rozumiem wpływu obciążenia
    > sprężarką klimy na reakcję ciśnienie oleju na obroty silnika..

    To tam jakiś szum tylko - może silnik się dopiero nagrzewał?

    > albo elektrycznie - czujniki mogą się być popier***ić, skoro przy
    > właściwym na bagnecie stanie, BC melduje niski stan oleju.

    Po pierwsze należy sprawdzić co ten wskaźnik pokazuje i jakie parametry
    są oczekiwane.
    To że na wolnych obrotach ciśnienie oleju spada, to normalne.
    Pytanie jeszcze jakiemu ciśnieniu oleju odpowiada początek skali - bo
    być może normalnemu dla wolnych obrotów?

    Kolejna sprawa to diagnoza samego czujnika - należy podłączyć
    mechaniczny manometr i sprawdzić tym manometrem czy faktycznie ciśnienie
    spada, czy może to problem czujnika/wskaźnika.

  • 4. Data: 2011-05-31 23:57:55
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

> [...]
    > mechaniczny manometr i sprawdzić tym manometrem czy faktycznie ciśnienie
    > spada, czy może to problem czujnika/wskaźnika.

    było naprawione :) tz. po wymianie filtra i dolaniu oleju było
    od 1/4 do 3/4 skali (w zależności od obrotów), tylko "się popsuło".

    Generalnie zaczął się konkurs: nie dołożyć nic do auta ;) na razie
    koło 70pln dołożone (filtr i nowe dywaniki).

    Tu są (chyba) 2 sprawy, tylko ja wsiadłem w to auto po ~2 tyg:

    -chyba zjadło 1.5litra oleju w 500km, ale spaliny super czyste
    (raczej nie wykapał bo by była plama, tylko tam jest płyta to
    może się wylewa z niej podczas jazdy).
    hmmmm może za mało dolałem ???

    -ciśnienie w bardziej sprawnym safrane jest na środku skali
    i się mniej więcej trzyma równo, tutaj od "zera" do 3/4.

    autostradą chciałem szybko jechać (można?), a w mieście co najwyżej
    nacisnę na gaz jak by spadło, klima pomaga bo trzyma obroty
    delikatnie wyżej.

    pozdrawiam!

  • 5. Data: 2011-06-01 02:39:37
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    nie masz 10-30 zl zeby jechac i dac do sprawdzenia manometrem ?
    zreszta nie jedz nigdzie. jak sie zdupcy to przynajmniej beda nowe fajne
    posty na grupie.

  • 6. Data: 2011-06-01 07:29:14
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-31 23:09, Michał pisze:

    > Druga sprawa: gdzie się "wyłącza poduszkę" ? bo mi
    > cholera kawał zrobili żebym nie popsuł (nie szalał)
    > i widzę że się świeci - chce włączyć spowrotem.

    W safrane nie ma wyłącznika poduszki powietrznej.
    Złącze pod fotelem kierowcy, albo sterownik w podlodze
    pod siedzeniem pasazera.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 7. Data: 2011-06-01 08:11:35
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > Aha spalanie już nie 26.7l/100, tylko bardziej:
    > 21l/100 "jazda miejska", i około 17l/100 "jazda bardzo sportowa".

    Tak jak chłopaki piszą, jedź do mechaniora, 30zł i sprawdzisz sobie
    ciśnienie oleju w silniku. Będziesz wiedział na czym stoisz. Ja stawiam na
    problem z czujnikiem, skoro AC podbija ciśnienie :)

    Pozdrawiam - Darek.

  • 8. Data: 2011-06-01 08:46:59
    Od: scob <1...@3...pl>

    W dniu 2011-05-31 23:46, Tomasz Pyra pisze:

    > Jak by się pozatykały, to ciśnienie oleju jedynie mogłoby rosnąć.
    a, to chyba będzie zależeć od lokalizacji czujnika ciśnienia względem
    potencjalnego zatoru? ;-)

    > Spadek ciśnienia oleju raczej będzie spowodowany tym że gdzieś się
    > zbytnio poprawił przepływ - pęknięcie, wypadła jakaś końcówka
    > natryskująca olej itp.
    Brzmi logicznie ;)

  • 9. Data: 2011-06-01 09:18:12
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-31 23:57, Michał pisze:

    > Generalnie zaczął się konkurs: nie dołożyć nic do auta ;) na razie
    > koło 70pln dołożone (filtr i nowe dywaniki).

    Generalnie zaczal sie konkurs: za ile dni Michal napisze posta w stylu
    "Safrane zatarl sie silnik" lub cos w podobnym stylu ;)

    Ja obstawiam max 2tyg. :)

    --
    venioo

  • 10. Data: 2011-06-01 11:26:08
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

> [...]

    > autostradą chciałem szybko jechać (można?), a w mieście co najwyżej
    > nacisnę na gaz jak by spadło, klima pomaga bo trzyma obroty

    nie wiem czy dobrze wyczuwam, ale wydaje mi się, że jesteś troszkę jakby
    to ująć hmmmm... upośledzony?