  • 21. Data: 2021-02-07 16:16:13
    Temat: Re: Oleje long life
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsACCA6382889B2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > Wymieszaj i sie nie przejmuj.
    > Ja jezdze na 5w30 long life i wymieniam co 30-40 tysiecy.

    a jak to jest w TIRach ktoś wie? jakie przebiegi między wymianą?

    > Auto ma 500 tysi przejechane i nie bierze grama oleju.
    > Ale fakt ze nie katuje go, rano delikatnie rozgrzewam etc.

    Ciekawe czy brudne co nie wiruje? Bo jak już czoło lodowca się oderwie
    to wałki się zblokują ;)

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 22. Data: 2021-02-08 12:30:46
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/02/2021 15:18, JDX wrote:
    > On 2021-02-06 12:29, PiteR wrote:
    > [...]
    > Mastahy z jutuba {Prof Chris, M4K) skłaniają się do tego, aby longlajfy
    > szerokim łukiem omijać, lać dobry olej i wymieniać częściej niż fabryka
    > kazała. Ja zmieniam co rok, czyli co jakieś 6000 km. Leję to co
    > producent, czyli GM, zaleca - 10W40. Tak się składa, że od GM-a. Jest
    > dobry bo tani - w iparts.pl jakieś 55 zł za 5 l. :-)

    W ktorym silniku Opla GM zaleca 10w40? Zdaje sie, ze od czasow Vectry
    C/Signum standardem jest 5w30.

  • 23. Data: 2021-02-08 12:32:53
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/02/2021 15:18, JDX wrote:
> [...]
    > producent, czyli GM, zaleca - 10W40. Tak się składa, że od GM-a. Jest
    > dobry bo tani - w iparts.pl jakieś 55 zł za 5 l. :-)

    W Mazdzie 6 w dieslu przed lifotwej <2014 zdaje sie, ze zalecali wymiane
    nawet po 6kkm ze wzgledu na ulomnosc walka rozrzadu na ktory byla akcja
    serwisowa.

  • 24. Data: 2021-02-12 10:39:38
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-02-08 12:30, K wrote:
    [...]
    > W ktorym silniku Opla GM zaleca 10w40? Zdaje sie, ze od czasow Vectry
    > C/Signum standardem jest 5w30.
    Corsa C z motorami Z10XE, Z12XE, Z14XE: Multigrade engine oil, viscosity
    SAE 5W30, 5W40, 5W50, 10W30, 10W40 or 10W50 to ACEA A3, ACEA A3/B3 or
    ACEA A3/B3/B4

    Do wersji z klekotami 1,3 i 1,7 zalecenie jest takie samo.

  • 25. Data: 2021-02-19 20:19:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 6.02.2021 o 11:48, Shrek napisał:

    > Innymi słowy czy do longlajfów nie leją jakiegoś gówna co działa jak
    > motodoktor? :P

    Kwestia smaku...
    https://zapodaj.net/0f11c4e2530a4.jpg.html

    --
    Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy